کد خبر: 5692 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸

دانشجویان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مطرح کردند؛

ظرفیت های استان مورد غفلت واقع شده است/بصیرت افزایی، از رسالت های دانشجویی است

جمعی از اعضای تشکل های دانشجویی اردبیل به مناسبت روز دانشجو با حضور در مصلی اردبیل با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمع اردبیل دیدار کردند.

ظرفیت های استان مورد غفلت واقع شده است/بصیرت افزایی، از رسالت های دانشجویی است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز جمعی از اعضای مجمع تشکل های دانشجویی اردبیل به مناسبت روز دانشجو با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار  و ضمن بیان دغدغه های خود از بیانات وی بهره مند شدند.

40 تشکل دانشجویی در استان فعال است

حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در این دیدار ضمن تبریک میلاد خجسته پیامبر اکرم و امام جعفر صادق(ع) به حاضرین در مجلس به معرفی شرکت کنندگان این دیدار صمیمی پرداخت و گفت: 40 تشکل دانشجویی در دانشگاه های سراسر استان در حال فعالیت هستند که 20 تشکل از این تعداد مربوط به شهرستان اردبیل است.

وی در ادامه سخنان خود به تاریخچه تأسیس مجمع تشکل های دانشجویی در استان پرداخت و گفت: این مجمع در سال 93  برای هماهنگی و همسویی بیشتر برنامه های تشکل های دانشجویی در اردبیل تشکیل شد.

حسنی در ادامه سخنان خود به بیان ویژگی های نسل چهار و جوان  انقلاب پرداخت و گفت: اجرای برنامه های بصیرت افزایی در خصوص انتقال ارزش ها و آرمان های انقلاب که انقلاب و دفاع مقدس را درک نکردند وظیفه تشکل های دانشجویی در دانشگاه هاست

وی در ادامه سخنان خود به تبیین تأثیر اردوهای جهادی در دانشجویان و مناطق محروم پرداخت و گفت: با اینکه متولی اصلی این برنامه پر ارزش بسیج دانشجویی است ولی همه تشکل های دانشجویی به نوعی در این کار خیر و انقلابی سهیم هستند.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در ادامه سخنان خود به تبیین ماهیت مجمع تشکل های دانشجویی پرداخت و گفت:هدف از تشکیل این مجمعایجاد روحیه تعاون و همیاری تشکلها و ایجاد وحدت رویه در دانشگاه ها است تا برنامه های به اجرا درآمده از تأثیرگذاری و عمق بیشتری برخوردار شوند.

وی به نقش راهبری دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت:همه ما تلاش می کنیم تا برنامه های فرهنگی، معرفتی و عقیدتی در جهت بصیرت افزایی دانشجویان به بهترین نحو ممکن انجام شود چونکه اعتقاد داریم مجهز شدن به سلاح علم در کنار ابزارهای فرهنگی  می تواند منجر به پیشرفت و آبادانی کشور شود.

مشکلات دانشگاه فرهنگیان در میان هیاهوی موافقین و مخالفین به فراموشی سپرده شده است

رضا کمری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اردبیل  در این دیدار ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) یاد و خاطره شهدای دانشجو در 16 آذر را گرامی داشت و گفت:مشکلات دانشگاه فرهنگیان در میان هیاهوی موافقین و مخالفین به فراموشی سپرده شده است.

وی در ادامه سخنان خود از سیاسی کاری مسئولین انتقاد کرد و گفت: سسیاسی کاری در محلی که برای پرورش معلمان، تربیت کنندگان آیندگان کشور در نظر گرفته نشده معنی و مفهوم ندارد و اعضای هیأت امنای دانشگاه باید برای حل مشکلات موجود این دانشگاه زمان خاصی اختصاص دهند.

کمری از عدم اختصاص بودجه فرهنگی از سوی سازمان مرکزی به دانشگاه را مهمترین مشکل دانشگاه عنوان کرد و گفت: بدلیل مشکلات اقتصادی که در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد اساتید با بار علمی پایین در کلاس ها حضور پیدا میکنند بطوریکه خود آنها اعلام کرده اند که حضورشان در دانشگاه را دوران کارورزی تلقی می کنند در حالیکه اگر دانشگاه از بودجه آموزشی کافی برخوردار بود اساتید با بار علمی بالا،متخصص و متعهد در دانشگاه حضور پیدا می کردند که باعث ارتقای همه جانبه دانشجو معلمان نیز فراهم می شد.

وی تصریح کرد:خلاء آموزشی موجود در این دانشگاه موجب خسران تخصص و تعهد در دانشجومعلمان خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به بیان هنر معلمی پرداخت و گفت: معلمان امروز از جایگاه اجتماعی مناسبی برخوردار نیستند، بطوریکه دانشجو معلمان پس از اتمام تحصیل  و رجوع به مدارس با عنوان مگر بی کار بودید معلم شدید مواجه می شوند که این خود عاملی برای تنزل روحیه اجتماعی معلم است و باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

وی از تعهد به ارمان های انقلاب بعنوان مهمترین ویژگی اساتید دانشگاهی نام برد و گفت: باید در همه دانشگاه ها اساتیدی که روحیه انقلابی دارند و معتقد به ارمان های انقلاب هستند به کارگیری شود تا علاوه بر حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب در محیط های علمی کشور نیز سریعتر مسیر پیشرفت  و تهعالی را طی کند.

کمری به سند 2030 اشاره کرد و گفت: کسانیکه موافق اجرای این سند هستند و روی آن نیز پافشاری می کنند باید روی این مسئله فکر کنند که چرا  خود مطرح کنندگان این سند ، اجازه اجرای این طرح را ر کشورهای خود نمی دهند.

وی تصریح کرد،معلمان متعهد و متخصص در مدارس زمانی می توانند تأثیر گذار شده و جامعه را از آفات و توطئه های روزافزون دشمنان دور نگه دارند که در دوران دانشجویی خود در دانشگاه  از لحاظ فرهنگی و فکری تغذیه مناسب شوند.

کمری در پایان سخنان خود از برنامه های تربیتی بسیج دانشجویی بعنوان الگو و نمونه نام برد و گفت: مسئولان دانشگاه ها نیز می توانند با اختصاص توان و بودجه لازم می توانند ضمن گسترش دامنه اینگونه فعالیت ها در محیط های دانشگاهی ضمن برطرف کردن خلاء های موجود، زمینه های تعالی دانشجویان را نیز فراهم کنند، چونکه سلاح علم در کنار ابزار فرهنگی برای پیشرفت کشور راهگشا است.

ظرفیت های استان مورد غفلت قرار گرفته است

روح اله قالبی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این دیدار به بیان دغدغه های دانشجویی این تشکل دانشجویی پرداخت و گفت: آمارها نشان می دهند که امروز 85 درصد دانشجویان نسبت به اطراف خود احساس مسئولیت نمی کنند و این بزرگترین زنگ خطر برای همه مجموعه های دانشگاهی و مسئولین فرهنگی کشور است.

وی از بی برنامه گی دولت برای حل مشکلات دانشجویان انتقاد کرد و گفت: تداوم این کار دلسردی جوانان را در پی دارد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان از تدریس علوم غربی منسوخ شده در دانشگاه ها نیز انتقاد کرد و گفت:تولید علم و کاربردی کردن آن در دانشگاه ها در کنار ارتباط مستمر دانشگاه با صنعت می تواند در این خصوص راهگشا شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی وضعیت استان اردبیل پرداخت و گفت: اردبیلی استان کشاورزی محور است در حالیکه مسئولین از از صنعت حمایت های لازم را نمی کنند .

 قالبی ازنحوه پرداخت حق الزحمه و بهای محصول کشاورزان توسط متولیان این امر انتقاد کرد و گفت: این عامل خود باعث ناامیدی کشاورزان و کوچ جوانان به نقاط شهری جهت پیدا کردن شغل می شود که ضربات جبران ناپذیری به صنعت کشاورزی استان وارد خواهد شد.

وی از همجواری استان با کشور جمهوری اذربایجان به عنوان فرصت ترانزیت کالا به کشورهای همجوار نام برد و گفت: در کنار این کار می توان با صدور فناوری این این کشور زمینه های اشتغال مهندسان استان در منطقه را فراهم کردکه علاوه بر درآمدزایی انتقال فرهنگی ایرانی اسلامی به کشورهای همجوار زمینه های صدور انقلاب به کشورهای همجوار را فراهم می کند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق در پایان سخنان خود از طرح سرباز حرفه ای استقبال کرد و گفت: در این طرح 2 سال خدمت سربازی می تواند از لحاط علمی و حرفه ای شخص را به سمت تعالی پیش ببرد.

قالبی موضوع اختلاس های کمر شکن را خاطرنشان کرد و گفت:عدم پرداخت به این موضوع  و محاکمه مسببان منجر به دین زدگی برخی افراد سست بنیان می شود.

وی مسئله میانمار را یادور شد و گفت: دانشجویان انقلابی اجازه کوتاهی و قصور مسئولان در خصوص مسئله فلسطین که مسئله اول مسلمانان است را نخواهند داد و با پیگری های خود این مطالبه به حق را از مسئولان کشور خواستار خواهند شد، چونکه فلسطین عامل وحدت جهان اسلام است و ایران اسلامی سردمدار مبارزه با استکبار در جهان محسوب می شود.

بصیرت افزایی، از رسالت های دانشجویی است

علیرضا نعمتی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی نیز در ادامه بیان دغدغه های دانشجویی تریبون نماز جمعه را مهمترین جایگاه دانشجویی برای بیان طرح ها و ایده ها به مسئولان استان دانست و گفت:این تریبون علاوه بر اینکه به دانشجویان اعتماد به نفس می دهد باعث می شود تحلیل های دانشجویی از اوضاع کشور، استان و شهر نیز به سمع مردم برسد و بصیرت افزایی در موضوعات مختلف در جامعه انجام شود.

وی بی کاری، زیرساخت سازی، حمل و نقل، مشکلات اقتصادی و فرهنگی را مهمترین مشکلات استان نام برد و گفت: دیدگاه های دانشجویی در این خصوص می تواند راهگشا شود.

دانشجو زبان برّان جامعه است

علی عینی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه محقق ضمن تقدیر از زحمات نماینده ولی فقیه در استان  و ارائه نکات راهگشا برای تشکل های دانشجویی گفت: دانشجویان زبان برّان جامعه هستند که در صورت بها دادن به این قشر فرهیخته و استفاده از تحلیل ها و ایده های انان در مسائل مدیریتی جامعه، کشور شاهد پیشرفت روز افزون خواهد شد.

عینی در ادامه سخنان خود خواستار تشکیل جلسه ای علمی با حضور نمایندگان مجلس و مقامات استانی شد و گفت: در چنین جلساتی دیدگاه های دانشجویی می تواند راهگشا شده و تفکر این قشر در مضوعات مختلف کشوری و استانی مورد استفاده قرارگیرد.

وی در پایان سخنان خود از نماینده ولی فقیه در استان  و امام جمعه اردبیل خواست تا رایزنی ها زمینه دیدار دانشجویان استان با رهبر معظم انقلاب را فراهم کنند.

دفاع از دستاوردهای انقلاب از وظایف مجمع تشکل های دانشجویی است

حسین شمسی پور دبیر مجمع تشکل های دانشجویی استان بعنوان آخرین سخنران این نشست صمیمانه بود که در ابتدای سخنان خود به تبیین فعالیت های مجمع تشکل های دانشجویی استان پرداخت و گفت: این مجمع در راستای پیاده کردن منویان رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها با اتحاد 5 اتحادیه بزرگ دانشجویی  در سال 91 شکل گرفت.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مجمع تشکل های دانشجویی در استان اردبیل سال 93 کار خود را آغاز کرد، گفت:تشکیل جبهه دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی، پیگیری مطالبات رهبری و استفاده از تجربیات تشکل های دانشجویی در جهت اجرای بهتر برنامه ها از جمله اهداف تاسیس مجمع تشکل های دانشجویی است.

شمسی پور به بندهایی از اساسنامه مجمع اشاره کرد و گفت: بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، انجمن اسلامی دانشجویان، جنبش عدالخواه دانشجویان و دفتر تحکیم وحدت از اعضای این مجمع هستند  و سایر انجمن ها با تصویب اعضای مجمع می توانند عضو شوند.

وی در پایان سخنان خود به تشریح فعالیت های مجمع از ابتدای تأسیس آن پرداخت و گفت: خطوط قرمز نظام، همان خطوط قرمز تشکل های دانشجویی هستند و این مجمع تمام توان خود را در اه اعتلای نظام ، دفاع از دستاوردهای انقلاب و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها به کار خواهد گرفت.

در پایان این نشست ضمن تجلیل از دبیران سابق مجمع ،با اهدای تابلویی مزین به وصیت نامه شهدا از زحمات آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/