کد خبر: 5693 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸

نماینده ولی فقیه در استان در جمع دانشجویان؛

برهان انقلاب،قابلیت تحکم بر اندیشه‌های دنیا را دارد

نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با جمعی از اعضای تشکل های دانشجویی اردبیل که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، جلسات تضارب اراء را از ضروریات و ارزش های انقلاب عنوان کرد و گفت:برهان انقلاب، از قابلیت تحکم بر تمام اندیشه های دنیا برخوردار است.

برهان انقلاب،قابلیت تحکم بر اندیشه‌های دنیا را دارد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش ازظهر امروز آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدار با جمعی از اعضای مجمع تشکل های دانشجویی اردبیل که به مناسبت روز دانشجو در مصلی اردبیل برگزار شد، جلسات تضارب آراء را از ضروریات و ارزش های انقلاب عنوان کرد و گفت: تاریخ اسلام شاهد برگزاری جلسات مناظره ائمه معصومین با افراد مختلف است.

وی در ادامه سخنان خود اهمیت مناظرات علمی و اصولی را یاداور شد و گفت: در برهه کنونی که نسل جدید انقلاب در آن مراحل حضور نداشت منظرات علمی، اصولی و منطقی می توان  منجر به بصیرت افزایی شود بطوریکه شخص بتواند صره را از ناصره تشخیص دهد.

امام جمعه اردبیل از بیان حرف های صریح ابراز خرسندی کرد و گفت: به هر حال همه باید منافع نظام را سرلوحه امور قرار دهند چونکه حفظ مسالح کشور از واجبات است.

آیت الله عاملی در ادامه سخنان خود به کلاس های مرئی و نامرئی اشاره کرد و گفت:حضور در کلاس های نامرئی که بیشتر با افکار و اندیشه ها سر و کار دارد راهگشا است و مسئولین نیز باید سعی کنند در چنین کلاس هایی بیشتر حضور داشته باشند تا بتوانند بهترین عملکرد را از خود برجای بگذارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان نکاتی در خصوص دانشجوی آرمانی پرداخت و گفت: ازدانشجویان انتظار داریم با تفکر آرمانی ملت را در رسیدن به اهداف آرمانی انقلاب یاری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان حساسیت دوران دانشجویی را یادور شد و گفت: دانشجویان با ایجاد حساسیت درست در مسائل می توانند زمینه های اتخاذ تصمیمات مهم در جامعه را به بهترین نحو فراهم کنند.

وی  بروز احساس یاس و نا امیدی در جوانان را از آفات یک کشور دانست و گفت:نخبگان ما نباید احساس نا امیدی را در خود ایجاد کنند.

امام جمعه اردبیل نقد بی رحمانه در مسائل مهم را ضروری دانست و گفت: همه باید با بینش و اطلاعات کافی، درست و دقیق بصورت علمی نسبت به ابر چالش های کشور بی رحمانه ولی مؤدبانه انتقاد کنند  چونکه هرگونه سکوت در این موارد خیانت محسوب می شود.

آیت الله عاملی معضلات بی کاری و اقتصادی را از جمله ابر چالش های کشور عنوان کرد و گفت: در این موارد یک روز هم برای آینده کشور یک روز است چونکه در برهه فعلی ، سرعت تحولات علمی منجر به افزایش قدرت بهره وری می شود و اگر ما لحظه ای درنگ کنیم، فرصت های موجود نیز از بین خواهند رفت.

وی تصریح کرد: انسان همیشه به زمان نگاه می کند ولی زمان هیجگاه به هیچکس نگاه نمی کند.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود به بیان نکاتی در خصوص مدیریت آرمانی پرداخت و گفت: مدیریت آرمانی در واقع نوعی از مدیریت است که بتواند گره های ذهنی را باز کند.

وی از مواضع رهبر معظم انقلاب و انتقاد ایشان به عملکرد مسئولین، بعنوان بهترین نمونه و الگو برای دانشجویان پیرو خط امام و رهبری نام برد و گفت: رهبر معظم انقلاب در انتقاد عملکرد مسئولین در کنار بیان مشکلات، کارآمدی ها و اتفاقات خوب را نیز یادآور می شوند و این نقد موجب قوت قلب مسئولین شده و آنها را در اجرای بهینه مأموریت ها و وظایف خود یاری می کند.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین ویژگی های دانشجوی آرمانی و انقلابی پرداخت و گفت: بصیرت و تحمل پذیری از جمله بارزترین خصوصیات دانشجویان است.

آیت الله عاملی با بیان اینکه بصیرت مهم است،گفت: یک دانشجو ابتدا باید این سخن را که همه چیز در گرو اعتماد به آمریکا نیست را درست بفهد و با ادله علمی به کسانیکه بر این باور هستند بفهماند که تصورشان در اینخصوص اشتباه است.

وی افزود:اگر انسان بتواند ذهنیت خود را از راه های علمی، منطقی و اصولی نسبت به مسئله ای روشن کند و این ذهنیتش نیز درست باشد موفق به کسب بصیرت شده و می تواند دیگران را نیز راهنمایی کند.

امام جمعه اردبیل از سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا بعنوان حلیه ای شیطانی نام برد و گفت: با اینحال سراحت بیان این شخص در انزار عمومی باعث افتادن پرده های تزویر شد که این نیز یه نوبه خود علاوه بر احیای نام فلسطین در جهان، منجر به محکم تر شدن اتحاد جبهه مقاومت شد.

وی از تحمل پذیری به عنوان یک اصل مهم در بین آحاد مردم بخصوص دانشجویان نام برد و گفت:شنیدن حرف طرف مقابل هرچند باطل هم باشد، خود دارای ارزش است چونکه با یک نقد سازنده زمینه تغییر عقیده وی فراهم می شود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه دانشگاه مرکز عقلانیت است، گفت: همه سلیقه ها می توانند در این مرکز با رعایت خطوط قرمز نظام دغدغه ها و مسائل خود را مطرح کنند چونکه برهان انقلاب تمام شدنی نیست و با عقل و منطق می توان ضمن حفظ ادب و احترام به راحتی اندیشه های مخالف را نیز متقاعد کرد.

وی به سیره ائمه مصومین به ویژه امام علی(ع) در برخورد با خوارج پرداخت و گفت: رفتار امام علی(ع) در نحوه برخورد با منتقدین خود بهترین نمونه و الگو برای افراد انقلابی است چونکه روحیه تحمل پذیری در کنار بصیرت بالا می تواند همراه با برهان انقلابی راه گشا شود.

 

انتهای پیام/