کد خبر: 5701 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹

در دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد؛

مراسم اختتامیه جشنواره شعر فانوس انتظار در اردبیل

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی شعر فانوس انتظار با حضور کلامی زنجانی و با اجرای برنامه‌های متنوع شعر خوانی، اجرای زنده نوای انتظار، پخش کلیپ‌های فرهنگی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

مراسم اختتامیه جشنواره شعر فانوس انتظار در اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر امروز مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی شعر فانوس انتظار با حضور کلامی زنجانی و با اجرای برنامه‌های متنوع شعر خوانی، اجرای زنده نوای انتظار، پخش کلیپ‌های فرهنگی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

حسین محسنی دبیر جشنواره شعر فانوس انتظار در ابتدای این مراسم ضمن عرض خیرمقدم گفت: جشنواره شعر فانوس انتظار با موضوع مهدویت، ولایت و شهدای مدافع حرم، برای نخستین باردر استان اردبیل برگزار می‌شود که در این خصوص یک ماه پیش طی فراخوانی کار خود را آغاز کرده و در پی آن111 شاعر در حدود 300 اثر به دو زبان فارسی و ترکی  ارسال کردند.

محسنی در ادامه سخنان خود به بیان اهدف برگزاری این جشنواره پرداخت و گفت: پس از داوری، 11 شاعر به عنوان شعرای برگزیده جشنواره مورد تجلیل قرار گرفتند اما هدف بعدی ما این است که از سال بعد، این جشنواره به صورت کشوری و گسترده‌تر برگزار شود تا شاهد حضور شاعران سرتاسر کشور در این جشنواره باشیم.

اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نیز با بیان اینکه هنر متعالی شاعران همانا اعتلای فرهنگی جامعه است،گفت: همیشه هنر مؤثر، سازنده و اثر بخشی در جامعه است.

وی افزود:شعر در فرهنگ ما جایگاه ویژه‌ای دارد و امیدوارم این هنر والا بیش از پیش در خدمت جامعه ولایی قرار گیرد چرا که امروز جامعه جهانی نیازمند آشنایی با افکار متعالی مهدویت است و  زبان هنر رساترین و تأثیرگذار ترین زبان برای بیان این موضوع است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: برگزاری این جشنواره و دیگر برنامه‌های فرهنگی مرتبط در ترویج فرهنگ اسلامی بسیار مؤثر خواهد بود؛ بنابراین از تمامی سازمان‌هایی که در برگزاری این جشنواره تلاش کردند و به‌نوعی مشوق این برنامه بودند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی از راه اندازی مجهزترین کتابخانه با موضوع مهدویت در واحد اردبیل خبرداد و گفت: مجهزترین کتابخانه تخصصی حضرت موعود (عج) در شمال غرب ایران توسط کانون مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل فراهم شده است که عزیزان می‌توانند از این کتابخانه بهرمند شوند.

رسولی گفت: انقلاب ما به برکت ائمه معصومین و بر اساس آموزه‌های عصمت و طهارت بنیان‌گذاری شده و در جهانی پر از ظلم و ستم همانند ستاره‌ای پر فروغ می‌درخشد.

در پایان این برنامه حجت الاسلام کفیل نکاتی در خصوص واژه انتظار و توجه ائمه معصومین و به شعر و شعران بیان کرد.

انتهای پیام/