کد خبر: 5704 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان؛

وظیفه انسانی و آرمانی ما حمایت از ملت مظلوم یمن است/آرمان انقلاب بر اساس تعالیم اسلامی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه محقق به بررسی وضعیت منطقه پرداخت و گفت:با اینکه جهاد فیزیکی با تحجرگرایی تمام شده است، جهادفرهنگی هنوز ادامه دارد چونکه تفکر تحجرگرایی در جریان است.

وظیفه انسانی و آرمانی ما حمایت از ملت مظلوم یمن است/آرمان انقلاب بر اساس تعالیم اسلامی است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر امروز نشست بصیرت افزایی با موضوع اسلام شناسی با سخنرانی حجت الاسلام عزیز عابدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان در آمفی تئاتر دانشکده علوم دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

حجت الاسلام عابدی در این نشست به بررسی تفاوت دیدگاه های اسلامی با دیدگاه های لیبرال و تحجر پرداخت و گفت: اسلام لیبرالی خطرناک تر از اسلام تحجر است.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین معنی و مفهوم علامت های موجود در پرچم کشورهای اسلامی بخصوص مالزی و ترکیه پرداخت و گفت: علامت هایی چون ماه و ستاره داخل هم نشانگر لیبرالی بودن این کشورهای اسلامی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان از ترکیه به عنوان رهبر کشورهای لیبرالیم اسلامی نام برد و گفت: روشنفکران این کشور می کوشند تا بین اسلامی حقیقی با لیبرال که نگاه غربی به اسلام صلح و آشتی برقرار کنند.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین نگاه اسلام به انسان و حقوق او و جهان هستي پرداخت و گفت: این نگرش در واقع نگاهي متفاوت با نگاه غرب است و این ناشي از تفاوت در معرفت شناسي، انسان شناسي و جهان شناسي اسلام و غرب است. غرب بر اساس مباني اومانيسم و ليبراليسم و سكولاريزم نگاهي مادي به انسان داشته و ابعاد روحي او را ناديده گرفته است، هر چند شعار اومانيسم و انسان مداري را سر داده است اما به دليل نگاه ناقص به انسان و نيازهاي او، انسان را به حيوان تنزل داده است.

عابدی با بیان اینکه اسلام حقیقی نیز قائل به آزادی است،گفت: لیبرال به دنبال آزادی بی قید و شرط است و این با ارزش های انسانی در منافات است بطوریکه غرب خود نیز برای مردمانش در بحث آزادی محدودیت هایی قائل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به به بحث تکوین و تشریع پرداخت و گفت: از نگاه تکوینی برای انسان هیچ اجباری در پذیرفتن دین نیست ولی وقتی فرد دین را پذیرفت بر اساس احکام تشریعی باید به تمام قواعد، احکام و قوانین آن نیز احترام بگذارد و به آنها عمل کند، چونکه هیچ عذری از فرد دین دار پذیرفته نیست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی تصریح کرد: در تشریع، جزء به جزء دین باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه اتاق فکر استکبار مدام در حال برنامه ریزی برای مقابله با اسلام حقیقی است،گفت: اسلام حقیقی تنها رویکردی از اسلام است که مبتنی بر دیدگاه های قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) است.

عابدی به دلایل ترس غرب از گسترس اسلام حقیقی در جهان پرداخت و گفت: آمریکا و غرب به خاطر این از انقلاب اسلامی ایران می ترسند که این انقلاب در صدد گسترش اسلام حقیقی در جهان است و این با منافع آنها در تضاد است.

وی طاغوت ستیزی، رهایی از ظلمت، رسیدگی به محرومین و دستگیری از مستمندان در کنار ترویج عدالت را از ویژگی های آرمانی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: اگر اسلام حقیقی در جهان مستقر شود جائی برای مستکبران و مستبددان عالم  وجود نخواهد داشت.

 

این مقام مسئول  در ادامه سخنان خود به بحث اسلام تحجر پرداخت و گفت: رهبری این گروه از کشور ها نیز بر عهده عربستان سعودی است که در واقع تنها به اجرای اندیشه های اتاق فکر غرب و آمریکا در منطقه می پردازد.

عابدی به نابودی داعش، محصول مشترک آمریکا، غرب و عربستان استکبار در مقابله با استکبار اشاره کرد و گفت: با از بین رفتن داعش در واقع جهاد فیزیکی به اتمام رسیده ولی همزمان با این اتفاق جهاد فرهنگی با داعشیان آغاز شده است، چونکه در واقع ساختار حکومتی این جرثومه فساد از بین رفته ولی تفکر داعشی هنوز در جریان است.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح ریشه داعش پرداخت و گفت: ریشه داعش به ترتیب در صدر اسلام، به خوارج بعد به وهابیت و در دوران کنونی  به القاعده و طالبان باز می گردد و در آینده ای نزدیک نیز با چهره ای نو و جدید ظهور خواهد یافت.

عابدی با بیان اینکه خطر اسلام تحجر کمتر از اسلام لیبرالیم نیست،گفت: این نگرش از اسلام معتقد به فرهنگ غرب است.

وی در ادامه سخنان خود به طرف های درگیر در قضیه داعش اشاره کرد و گفت: پیروز واقعی این نبرد نابرابر در واقع اسلام حقیقی بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان به تشریح دلایل ترس عربستان از ایران پرداخت و گفت: حمله به یمن، کشتار مردم بحرین و قضیه کردستان در راستای ترس عربستان از قدرت منطقه ای ایران به دست رژیم سفاک ال سعود رقم خورد.

وی به مؤلفه سازی عربستان در مواجهه با ایران پرداخت و گفت: در نظریه های جهانی، یک کشور برای عامل تهدید قلمداد شدن در منظر جهانیان نیازمند یک سلسله مؤلفه هایی است که آل سعود با تزویر و حیله‌های مختلف دست به توطئه و مؤلفه سازی زد که این اقدام نیز در منظر جهانیان علاوه بر اینکه با شکست مواجه شد ، بر محبوبیت ایران نیز افزود.

عابدی از برجام بعنوان یکی از مؤلفه سازی های عربستان نام برد و گفت: انعطاف در برابر کشورهای غربی باعث شد عربستان جریح شده و بعد از مسئله هسته ای ایران به دنبال محدودکردن سیستم دفاعی و امنیتی ما  بر بیاید تا از این طریق به اهداف شوم خود برسد.

وی تزریق پول توسط عربستان به آمریکا و اجرای دستورات اتاق فکر استکبار در منطقه را نمونه هایی از دشمنی آشکار آل سعود با ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: در این بین سردمداران این کشور به منظور شبهه پراکنی اقدام به کمک مالی ناچیز به شیعیان عراق و جمهوری آذربایجان کردند تا وانمود کنند قضیه شیعه وسنی مطرح نیست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشویی در ادامه سخنان خود از تعیین شروط رئیس جمهور فرانسه جهت سفر به ایران انتقاد کرد و گفت: امروز  اتاق فکر عبری و عربی به دنبال این است تا این بار از راه ترویج اروپای خوب در ذهن مردم به نیات پلید خود که در برجام موفق به اجرای آن نشدند، برسند.

عابدی در پایان سخنان خود به تبیین مبانی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: هرچند در یمن حرم ائمه معصومین نیست اما این وظیفه انسانی و آرمانی ما است که از ملت مظلوم یمن دفاع کنیم چونکه این، آرمان انقلاب بر اساس تعالیم اسلامی است که هر جا ظلم و ستم است مبارزه نیز است.

انتهای پیام/