کد خبر: 5708 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲

مشاور اجرایی رئیس و مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه محقق:

برخی خبرنگاران با بی انصافی از مسیر منویات رهبری عدول نکنند

مشاور اجرایی رئیس و مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه محقق گفت: برخی خبرنگاران با بی انصافی از مسیر منویات مقام معظم رهبری عدول نکنند.

برخی خبرنگاران با بی انصافی از مسیر منویات رهبری عدول نکنند

به گزارش ابصارخبر به نقل از مشاور اجرایی رئیس و مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: برخی خبرنگاران با بی انصافی از مسیر منویات مقام معظم رهبری عدول نکنند.
دکتر علی اشرف سلطانی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با بیان این مطلب اظهار کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری بر خبررسانان امین و صادق نشان از حساسیت معظم له به بحث خبرنگاران و فعالان رسانه ای است بنابراین باید فعالان حوزه خبر با انصاف و صادقانه در این زمینه فعالیت کنند.
وی با اشاره به انتشار اخبار و مطالب غرض ورزانه توسط برخی از خبرنگاران در تعداد محدودی از رسانه های استان اردبیل ادامه داد: انتقاد حق طبیعی رسانه ها و فعالان این حوزه است اما تخریب به بهانه های مختلف دور از انصاف و چارچوب های اخلاقی و دینی است.
مشاور اجرایی رئیس و مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: مقام معظم رهبری جمله ای طلایی دارند که فرموده اند«مطبوعات یعنی مطبوعات سالم؛ نه لزوماً مطبوعاتی که طرفدار دولت باشند، مطبوعاتی که طریق سلامت بپیمایند و بنا بر عناد و بدجنسی نداشته باشند» بنابراین باید رسانه ها از مسیر منویات رهبری عدول نکرده و عنادورزی نکنند.
سلطانی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در جایی دیگر فرموده اند « اگر بر مدیریت رسانه ای و برنامه سازی رسانه ها، دین، اخلاق و فضیلت حاکم شود، قطعا وضع بشر بهتر از وضع موجود خواهد بود و در چنین شرایطی رسانه ها می توانند زمینه ساز خوشبختی انسان ها باشند.» پس انتظار می رود که برخی رسانه ها در انتشار مطالب و اخبار اخلاق و فضیلت و دین را بر هر چیز دیگری ترجیح دهند.
وی گفت: برخی از رسانه های استان با انتشار مطالب خلاف واقع، عملکرد دانشگاه محقق اردبیلی را زیر سوال برده و از انتشار جوابیه ها این دانشگاه هم پرهیز می کنند در حالی که طبق ماده 23 قانون مطبوعات هر گاه در مطبوعات مطالبی مشتمل بر توهین یا افترا، یا خلاف واقع و یا انتقاد نسبت به شخص (‌اعم از حقیقی یا حقوقی) مشاهده شود، ‌ذینفع حق دارد پاسخ آن را ظرف یک ماه کتباً برای همان نشریه بفرستد و نشریه مزبور موظف است آن گونه توضیحات و پاسخ ها را در یکی از دو‌ شماره‌ای که پس از وصول پاسخ منتشر می‌شود، در همان صفحه و ستون و یا همان حروف که اصل مطلب منتشر شده است، مجانی به چاپ برساند.
مشاور اجرایی رئیس و مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی با دعوت برخی از رسانه های استان برای رعایت انصاف افزود: انتظار می رود رسانه ها اخلاق و رفتار حرفه ای را رعایت کنند تا مطالب آنها از عناد و غرض ورزی دور باشد.