کد خبر: 5744 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳

در همایش چشم اندازهای شغلی و باورهای موفقیت مطرح شد؛

دانشجویان لیدرهای آینده کسب و کار در جامعه هستند

عضو هیات علمی دانشگاه محقق در همایش چشم اندازهای شغلی و باورهای موفقیت که در این دانشگاه برگزار شد، به ضرورت تربیت دانشجویان خلاق و کارآفرین در دانشگاه ها پرداخت و گفت: دانشجویان لیدرهای آینده کسب و کار در جامعه هستند.

دانشجویان لیدرهای آینده کسب و کار در جامعه هستند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، بعد از ظهر امروز کارگاه «چشم اندازهای شغلی و باورهای موفقیت» با هدف بررسی موفقیت های شغلی در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

مهدی داوری رئیس مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این همایش با بیان اینکه دانشگاه های نسل اول صرفا به بحث تعلیم و آموزش پرداخته و دانشگاه های نسل دوم پژوهش محور بوده اند، گفت: دانشگاه های نسل سوم دانشگاه های کارآفرین هستند که مدیریت دانش و توسعه جامعه را بر عهده گرفته اند.

وی افزود: دانشگاه های نسل چهارم با عنوان دانشگاه های تعالی گرا فعالیت می کنند که این دانشگاه ها مرکز تمامی تحولات علمی و تکنولوژیکی جامعه هستند.
داوری در ادامه سخنان خود به فرصت های پیش رو اشاره کرد و گفت: دانشگاه های نسل چهارم در واقع فرصتی را فراهم می کنند تا دانشگاه ها مرکز همه تحولات جامعه قرار گیرند.

رئیس مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این مرکز طی چهار سال فعالیت خود ارتباط خوبی با صنعت، جامعه و کشاورزی داشته است،گفت: در این مدت 90 طرح بین سازمانی به ارزش 4 میلیارد تومان اجرا شده و 20 کارگاه آموزشی و یک استارت آپ ویکند در دانشگاه برگزار شده است.
وی با بیان اینکه برای اولین بار در دانشگاه درس مبانی کارآفرینی به دانشجویان ارائه شده است، گفت: دفتر مشاوره کارآفرینی و دفتر استاندارد نیز در دانشگاه راه اندازی شده است.
فرزاد نوبخت عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی نیز  در این همایش به تربیت دانشجویان خلاق و کارآفرین تاکید کرد و گفت: اگر فردی خود و درونش را باور کند، نیاز به چیزی نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه دانشجویان باید بتوانند لیدرهای آینده کسب و کار در جامعه باشند، اهمیت شبکه سازی در کارهای تیمی را متذکر شد و گفت: داشتن چشم انداز شغلی باعث ارتقای کیفیت خدمات می شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه کارکنان نقش به سزایی در موفقیت کار سازمانی دارند،گفت:گرفتن جشن موفقیت برای یک سازمان و یا شرکت توسط کامندان نشان دهنده موفقیت آن مجموعه در عمر فعالیت است چونکه موفقیت در یک کار زمانی حاصل می شود که همه اعضا با هم همدل و یکصدا تلاش کنند.

نوبخت در ادامه سخنان خود به مقایسه جوامع روستایی قدیم با تحولات شهری کنونی پرداخت و گفت: اگر همه با هم و با استفاده از امکانات دولتی نیز تلاش کنند نمی توانند کانال آبی که در روستاهای قدیم با شبکه سازی مردم ایجاد می شد، انجام بگیرد.

وی ضعف سیستم آموزشی کشور را خاطرنشان کرد و گفت:ارزش ها باید به نوجوانان و جوانان به درستی انتقال داده شود تا شاهد رشد و پیشرفت کشور شویم.

وی تصریح کرد: هرچه چشمان مدیران کشور به حقیقت پیش رو بازتر شود، افق های شغلی نیز بهتر دیده می شود.

انتهای پیام/