کد خبر: 5750 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵

بیانیه 12 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل؛

محاکمه‌ی عادلانه و به دور از اغراض سران فتنه،مطالبه‌ی برحق ملت ایران است

در این بیانیه آمده است:مطرح کردن رفع حصر سران فتنه از سوی برخی افراد، خلاف تدابیر اتخاذ شده از سوی شورای عالی امنیت ملی کشور و مصالح کلی نظام بوده و مطالبه ی بر حق ملت شریف ایران، محاکمه ی عادلانه و به دور از اغراض سران فتنه است.

محاکمه‌ی عادلانه و به دور از اغراض سران فتنه،مطالبه‌ی برحق ملت ایران است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در آستانه فرارسیدن سالروز حماسه 9دی، با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت این روز اعلام داشت:9دی رویدادی ماندگار و شگفت انگیز از عمق درک و شناخت ملت غیور ایران از فتنه و جریان های برانداز علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

این بیانیه می افزاید: 9 دی تیشه بر ریشه ی کوردلان و خوش خیالانی زد که در باور خود، آرزوی براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را داشتند. شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در بیانیه خود با بیان اینکه یوم الله 9 دی تبلور بصیرت الهی در بطن رهبری داهیانه ی بزرگ مردی بود که با درایت و رصد دقیق نیات شوم دشمن و فتنه گران، لزوم بسیج آحاد ملت و حرکت گسترده در مقابله با امواج توطئه آمیز را فریاد می زد، اعلام داشت: جریانات پس از انتخابات 22 خرداد 88 که با برنامه ریزی دقیق دشمن و عوامل خود فروخته ی آن هدایت می شد نشان داد؛ اگر سرسوزنی از اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی ایران عدول کنیم، دشمنان قسم خورده برای ضربه زدن به نظام و انقلاب، درنگ نخواهند کرد.

در ادامه این بیانیه به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص اشاره شده و آمده است: به تعبیر رهبر معظم انقلاب 9 دی «یکی از قله های فراموش شدنی» «حرکت برخاسته از بصیرت» «شناخت موقعیت و حضور در لحظه های مورد نیاز» و «حرکتی متکی بر ایمان و اراده الهی» بوده و در عین حال شناخت حق از باطل، پشتیبانی قاطع از مقام ولایت، اتمام حجت با فتنه گران و عبور کنندگان از خطوط قرمز نظام و محکوم نمودن هتک حرمت به مقدسات، جلوه هایی از حضور حماسی ملت ایران در 9 دی 88 در اقصی نقاط کشور بود.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در این بیانیه ضمن یادآوری رشادت های ملت ایران در عرصه ای مختلف  یادار شد: ملت سرافراز ایران نشان داد که در سخت ترین شرایط، همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده و تا پای جان آماده ی فداکاری و صیانت از ارزش ها و آرمان های نظام و حراست از خون شهیدان است.

در ادامه این بیانیه آمده است:مطرح کردن رفع حصر سران فتنه از سوی برخی افراد، خلاف تدابیر اتخاذ شده از سوی شورای عالی امنیت ملی کشور و مصالح کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و مطالبه ی بر حق ملت شریف ایران، محاکمه ی عادلانه و به دور از اغراض سیاسی سران فتنه است.

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در بیانیه خود می افزاید: فتنه به انحاء مختلف و در پوشش های متفاوت قابلیت بروز و ظهور دارد و باید آمادگی کافی در میان اقشار مختلف مردم به ویژه مسوولین و نخبگان در مواجهه با آن وجود دارد.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در بیانیه خود با بیان اینکه اعتماد به وعده های دروغین و پوشالی غرب و در رأس آن آمریکای جنایتکار که با بدعهدی های مکرر و تأکید بر عدم پایبندی جمهوری اسلامی ایران به برجام و خلف وعده در قراردادهای اقتصادی مصداق بارز «شیطان بزرگ» می باشد، نتیجه ای جز تضییع حقوق مسلم جمهوری اسلامی ایران و استضعاف ملت انقلابی آن در پی نخواهد داشت، می افزاید: تشخیص صحیح حق از باطل، افزایش بصیرت و آگاهی، شناخت شیوه های نفوذ دشمن و تبیین صحیح آن و عدم فریب در مقابل لبخند دشمن مستکبر از ضرورت های اساسی در مواجهه با توطئه های دشمنان قسم خورده ی جمهوری اسلامی ایران است.
بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در ادامه بیانیه خود از دستگاه دیپلماسی کشور خواست تا ضمن ارج نهادن به دستاوردهای جبهه مقاومت در شکست دادن گروه تروریستی-تکفیری داعش در عراق و سوریه، در قبال گستاخی آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت این رژیم مجعول، مواضع قاطع و انقلابی از خود نشان دهد.

در پایان این بیانیه آمده است:مسئولین نظام باید با درک شرایط حساس کنونی، ضمن پرهیز از اظهارنظرهای احساسی و عاری از منطق و به دور از غوغاسالاری، در حفظ دستاوردهای ارزشمند نظام که حاصل خون شهیدان و مجاهدت ها و ریاضت های بی بدیل جوانان این مرزو  بوم است، نهایت کوشش خود را به کارگیرند.

امضاء کنندگان بیانیه:

بسیج دانشجویی دانشگاه های:

*فرهنگیان علامه طباطبایی اردبیل

*بنت الهدی صدر اردبیل

*فرهنگیان آزادگان نیر

*پیام نور واحد رضی

*پیام نور واحد نمین

*پیام نور واحد نیر

فنی رازی اردبیل

فنی فاطمه (س) اردبیل

مؤسسه آموزش عالی نوین اردبیل

مؤسسه آموزش عالی مقدس اردبیلی

مرکز علمی -کاربردی جهاد کشاورزی اردبیل

دانشکده فناوری های نوین نمین

انتهای پیام/