کد خبر: 5793 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳

رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد استان؛

دولتمردان دغدغه‌های مردم را برطرف کنند/اندیشمندان معترضین را از سطحی‌نگری نجات‌دهند

رئیس‌ مجمع‌ سازمان‌های‌مردم نهاداستان‌ به ریشه‌یابی‌ مشکلات اخیر پرداخت و گفت: اساتید و اندیشمندان ما باید در وضعیت‌کنونی‌، معترضین را به اندیشیدن‌ بیشتر دعوت کنند چرا که جریانات‌ متصل به خارج، در حال‌ کشاندن‌ جامعه‌ به‌ سطحی‌نگری‌ هستند.

دولتمردان دغدغه‌های مردم را برطرف کنند/اندیشمندان معترضین را از سطحی‌نگری نجات‌دهند

 راشد پرستار رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد استان در گفتگو با خبرنگار ابصارخبر درباره تجمعات اعتراضی مردم با بیان اینکه اغتشاش با اعتراض حد و مرز  مشخصی دارد و در قانون نیز این امر مشخص است، گفت: همه کشورها وقتی با اغتشاش گر مواجه می‌شوند حساب آن را از معترضان جدا می‌دانند  و در این زمینه هم کسانی که می‌خواهند با اغتشاشات مقابله کنند در چارچوب قانون عمل می کنند.

وی در ادامه سخنان خود به ریشه یابی مشکلات اخیر پرداخت و گفت: مردم دغدغه‌ای دارند که دولت نشنید. دولت به سروصدای مردم در ارتباط با گرانی‌ها و لزوم تنظیم بازار، لزوم ایجاد اشتغال و مهیاسازی فضای تولید و کسب وکار و سایر مسائل بی‌توجهی کرد. اینها دغدغه مردم بود و جایی برای اعلام آن وجود نداشت. این امور سبب شد که اعتراضات به خیابان‌ها کشیده شود.

پرستار با بیان اینکه تخریب اموال و منافع عمومی و شخصی از نظر قانون جرم است و در پیشگاه ملت و قانون نیز محکوم است. تصریح کرد: این اقدامات منجر به آسیب به جان شهروندان می شود.

رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد استان به جلسات دولت و مجلس اشاره کرد و گفت: آمار منتشر شده رسمی و غیر رسمی خروجی این جلسات که در زندگی مردم ملموس نبود. در کنار حذف یارانه‌های مردم در لایحه بودجه 97 و افزایش قیمت حامل‌های انرژی نگرانی‌هایی را برای مردم ایجاد کرد که سبب بروز این واکنش‌ها شد.

وی بهره برداری دشمنان اسلام و انقلاب از وضعیت بوجودآمده را متذکر شد و گفت: همواره زمانی که مردم مسائل صنفی خود را مطرح کرده‌اند، دشمنان موضوع را به مخالفت با نظام گره زده‌اند. در شرایط فعلی نیز شاهد چنین روندی هستیم. افراد سودجویی وارد اعتراضات مردم شده‌اند و نیروهای نفوذی و معاندی که تربیت‌شده و مزدور دولت‌های غربی هستند، به تخریب اموال عمومی و ایجاد آشوب می‌پردازند.

رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد استان با بیان اینکه مدل تجمعات اخیر بی‌شباهت به مدل فتنه 88 نیست، گفت: فتنه 88 به بهانه انتخابات شکل گرفت و تجمعات اخیر به بهانه دغدغه‌های اقتصادی مردم ایجاد شد.

وی افزود: قدر مسلم در فضایی که غبارآلود است، دولت نمی‌تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد. بلکه همه باید در کنار هم تلاش کنند تا مشکلات حل شود.

پرستار در پاسخ به این سوال که کانال‌ها و رسانه‌های معاند تا چه اندازه در هدایت تجمعات و اعتراضات سهیم بوده‌اند،گفت: در تمام آسیب‌های اجتماعی متاسفانه لجام‌گسیختگی رسانه‌ای ما ایجاد مشکل می‌کند. و این نشان می دهد که فضای رسانه‌ای ما کاملا ناایمن است.

وی مشکلات فضای رسانه ای کشور را یادآور شد و گفت: تنها مشکل فضای رسانه‌ای ما تجمعات اخیر نیست؛ بلکه رسانه‌های ما در مباحث اخلاقی، شایعه‌سازی و شبهاتی که بدون پاسخ رها می‌شوند، دچار مشکل است. در فضای تجمعات اخیر کانال‌های مشخصی مداخله می‌کنند. اتاق‌های فکری که سال‌های سال در خارج از کشور مانور داده و سعی در ایجاد تغییر در کشور دارند نیز وارد شده‌اند.

رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد استان به ارائه راهکار حل مشکلات در این  زمینه پرداخت و گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنار سایر مجموعه ها و نهادها باید در این مساله ورود پیدا کنند تا با مدیریت درست تا حد زیادی از بروز مشکلات در مواقع حساس جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه کانال‌های تلگرامی مجرای مناسبی برای صدور مجوز تجمع نیستند.گفت: هر چند حق با مردم است اما هرگونه تحصن و تجمع باید زیر نظر قانون انجام شود تا از بروز مشکلات احتمالی بخصوص بهره برداری های دشمنان جلوگیری شود.

پرستار نقش روشنفکران و اندیشمندان بخصوص دانشگاهیان در کنترل بحران ها را یادآور شد و گفت: اساتید و اندیشمندان ما باید در وضعیت کنونی مردم و معترضین را به اندیشیدن بیشتر دعوت کنند چرا که جریانات متصل به خارج در حال کشاندن جامعه به سطحی نگری هستند و در این میان اساتید و  دانشجویان با راه اندازی نهضت های روشنگری و بصیرت افزایی مردم را در تامل و تفکر به مسائل، عمیق‌تر و با آینده‌نگری بیشتری سوق دهند.

وی خاطر نشان کرد: اساتید و اندیشمندان ما باید در وضعیت کنونی مردم و معترضین را به اندیشیدن بیشتر دعوت کنند چرا که جریانات متصل به خارج در حال کشاندن جامعه به سطحی نگری است و در این میان وظیفه اساتید و دانشجویان این است که مردم را در تامل و تفکر به مسائل، عمیق‌تر سوق دهند.

 

انتهای پیام/