کد خبر: 5811 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری استان خبرداد؛

جشنواره ملی عکس پرستار در اردبیل برگزار می شود

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری استان از برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس پرستار در اردبیل خبرداد و گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره شهریور ماه سال 97 در اردبیل برگزار خواهد شد.

جشنواره ملی عکس پرستار در اردبیل برگزار می شود
ناصر مظفری رئیس هیات مدیره نظام پرستاری استان پیش از ظهر امروز در گفتگو با ابصارخبر از برگزاری نخستین جشنواره عکس ملی پرستار در اردبیل خبرداد و گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور منتخبین در شهریور ماه سال 97 در اردبیل برگزار می شود.
مظفری ضمن ارج نهادن به زحمات پرستاران با بیان اینکه زندگی، پویشی آگاهانه را می طلبد. گفت: گاه این مسیر دچار تلاطم می شود و انسان ها نیازمند کمک و مساعدت می شوند.
وی با بیان اینکه بیماران هم جسمی هم روحی جهت مداوا نیازمند نگاهبانی دل آگاه و عاشق، هستند،گفت: پرستار برای تسکین بخشی به آلام و دردها از جان و دل تلاش می کند.چرا که لایه های سنگین حزن و گرفتاری، بیمار را در خود می فشرد در این زمان هاست که آن رنگ و بو و عطر و طراوت، توسط انسان های عاشق، دل آگاه و متخصص،  آدمی را در این مسیر پرفراز و نشیب یاری می رسانند. 
دبیر اجرایی جشنواره ملی عکی پرستار در ادامه سخنان خود به اهداف جشنواره اشاره کرد و گفت: این مسابقه به منظور از تجلیل مقام پرستار در دو بخش عکاسی با دوربین حرفه ای ( آنالوگ و دیجیتال) و  عکاسی با موبایل برگزار می شود.
 
آیدین صادقی مقدم دبیر نخستین جشنواره ملی عکس پرستار نیز به موضوعات جشنواره اشاره کرد و گفت: پرستاری درشرایط بحرانی( زلزله – جنگ – سیل )، پرستاری و حضورسیاسی و  اجتماعی،پرستاری و اورژانس پیش بیمارستانی،آسیب شناسی شغل پرستاری،پرستاری از بیماری های خاص،پرستاری و مراقبت های ویژه،پرستاری و  روابط اجتماعی،پرستاری و بهداشت جامعه، پرستاری و آموزش به بیمار، پرستاری و فرهنگ سازی، پرستار زن و پرستار مرد، پرستاری و اتاق عمل، پرستار و بیمارستان، پرستاری و معنویت، پرستار و دانشجو، پرستاری و ایثار، اخلاق پرستاری، پرستاری و شفا از جمله موضوعات این جشنواره هستند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شرکت در جشنواره برای تمام عکاسان ایرانی، اعم از حرفه ای و آماتور آزاد است،به شرایط شرکت در جشنواره عکس پرستار اشاره کرد و گفت: ثبت نام و ارسال عکس ها باید در سایت جشنواره، به آدرس www.parastar.salon.photo انجام گیرد.

 
صادقی هرگونه دخل و تصرف در عکس که سندیت عکس را مخدوش کند را رد کرد و گفت: این گونه آثار قابل قبول نیست بطوریکه عکس‌های فتومونتاژ وکولاژ، از داوری حذف خواهد شد، ولی صاحب اثر تنها در تصحیح نور و رنگ مجاز است. 
وی با بیان اینکهاندازه بزرگترین ضلع عکس باید 1400 پیکسل باشد به  حجم هر قطعه عکس  اشاره کرد و گفت: هر عکس نباید از 1 مگابایت بیشتر  شود 
 دبیر نخستین جشنواره ملی عکس پرستار تصریح کرد: هر‌ عكاس می‌تواند در هر بخش حداكثر 12 قطعه تک عكس ارسال کند.

وی به چاپ کتاب جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: در صورت چاپ کتاب، به صاحبان اثر که عکس هایشان به نمایشگاه راه پیدا کرده است،یک نسخه از کتاب اهداء خواهد شد. 

 

صادقی در پایان سخنان خود به جوایز جشنواره اشاره کرد و گفت: به نفرات اول تا سوم بخش دور بین حرفه ای علاوه بر تندیس جشنواره و دیپلم افتخار کارت هدیه به ترتیب به مبلغ دو میلیون تومان،دو میلیون تومان و مبلغ یک میلیون تومان اهدا خواهد شد.
وی گفت: به نفرات برتر بخش عکاسی با موبایل نیز به ترتیب علاوه بر تندیس جشنوراه و لوح تقدیر کارت هدیه به مبلغ مبلغ هشتصد هزار تومان،ششصد هزار تومان و چهارصد هزار تومان اهدا خواهد شد.

صادقی مقدم در ادامه سخنان خود به اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: محمد آدابی، مریم حضرتی، ناصر مظفری، علی دادگری، عباس کشفی، سید صادق سیدی، بهروز دادخواه، محمد علی محمدی، قاسم ابوطالبی، رحیم علی زاده، داریوش عبادی، آیدین صادقی مقدم، شهربانو علیزاده و بهرام بابایی اعضای شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره ملی عکس پرستار هستند. 
وی با بیان اینکه علاقمندان می توانند تا 15 مردادسال 1397 اثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، گفت: داوری آثار تا تاریخ 17 مرداد توسط اعضای هیأت داوران شامل امیر حسین حیدریان، سید روح اله هاشمی، کاوه فرزانه انجام  و نتایج نیز روز 22 مرداد ماه از طریق سایت دبیرخانه و ایمیل به اطلاع شرکت کنندگان در جشنواره خواهد رسید.
 
انتهای پیام/