کد خبر: 5819 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸

در نشست هم اندیشی جوانان استان با مدیران اداره کار مطرح شد:

پرستار:بی کاری، امروز به امری عادی تبدیل شده است/ احدزاده: گیاهان دارویی اقتصاد استان را متحول می کند

رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد استان در نشست هم اندیشی اعضای این مجمع با مسئولین اداره کار ضمن تشریح مشکلات جوانان گفت: مجمع جوانان آماده مشورت دهی به دستگاه های اجرایی جهت حل مشکلات مردم است.

پرستار:بی کاری، امروز به امری عادی تبدیل شده است/ احدزاده: گیاهان دارویی اقتصاد استان را متحول می کند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، بعد از ظهر امروز نشست هم اندیشی اعضای مجمع جوانان سازمان های مردم نهاد استان با رحیمی مدیرکل اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان و معاونینش در سالن جلسات این اداره برگزار شد.

راشد پرستار رئیس مجمع جوانان سازمان های مردم نهاد استان در ابتدای این هم اندیشی به بیان برخی از مشکلات جوانان استان پرداخت و گفت: کمیسیون های تخصصی مجمع جوانان سازمان های مردم نهاد با احصاء مشکلات و ارائه راه حل‌های مشکلات، آماده مشورت دهی به بخش های مختلف سازمان ها و اداره های دولتی و خصوصی است.

وی در ادادمه سخنان خود به تشریح فعالیت های مجمع جوانان سازمان های مردم نهاد پرداخت و گفت: مجمع جوانان استان با 7 کمیسیون تخصصی قادر است بهترین مشاوره های تخصصی در زمینه حل مشکلات جوانان را به نهادها و دستگاه های اجرایی ارائه کند.

رئیس مجمع جوانان سازمان های مردم نهاد استان با بیان اینکه امروز 45 سمن جوان در استان  فعال هستند گفت: هر انجمن با بیش از 1200 عضو در کل با بیش از 50000 جوان تحصیل کرده و آماده به کار و فعالیت در سطح استان در ارتباط است.

وی به طرح های پیوستی کمیسیون های تخصصی مجمع اشاره کرد و گفت: اعضای  کمیسیون های استان با صرف وقت و توان فکری خود پس از سال ها تلاش کارشناسانه ضمن استخراج مشکلات جوانان و ارائه راه حل، گنیجه ای گران بها آماده ارائه به مدیران استانی جهت حل مشکلات جوانان استان فراهم کرده اند.

پرستار به ظرفیت سازمان های مردم نهاد نیز اشاره کرد و گفت: علی رغم انباشت سازمان های مردم نهاد در استان تاکنون قدم های مثبتی جهت حل مشکلات جوانان بخصوص اشتغال برداشته نشده  و امیدواریم برگزاری چنین جلساتی با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی، شاهد گام های اساسی در این زمینه باشیم.

وی برگزاری سمینارهای تخصصی ،استارتاپ های اشتغال و کارگاه های آموزشی در کنار برگزاری سلسله نشست های علمی اجتماعی با موضوع جوانان و اشتغال را در سال های گذشته توسط برخی از سازمان های مردم نهاد استان را یاداور شد و گفت: اعضای این انجمن ها با صرف وقت و زمان خود آماده ارائه طرح های خود جهت حل مشلا ت جوانان استان هستند.

رئیس مجمع جوانان سازمان های مردم نهاد استان در ادامه سخنان خود به بیان برخی از مشکلات جوانان استان بخصوص دبیران سازمان های مردم نهاد پرداخت و گفت: تسریع تسهیلات کارآفرینی به جوانان، بیمه تأمین اجتماعی دبیران جوان سازمان های مردم نهاد و احیای امریه سربازی در برخی دستگاه ها که مغفول مانده از جمله مهمترین مطالبات اعضای مجمع جوانان سازمان های مردم نهاد است که قرار است این مباحث در نشست با وزیر ورزش و جوانان نیز مطرح شوند.

پرستار به آمادگی بعضی از سازمان های مردم نهاد جهت جذب 38 جوان مستعد اشاره کرد و گفت: اگر خدماتی که به شرکت های دانش بنیان جهت کارآفرینی ارائه می شود به این دست از سازمان های مردم نهاد نیز داده شود جوانان مستعد زیادی در اینده نزدیک صاحب شغل خواهند شد.

وی ظرفیت و پتانسیل شرکت های دانش بنیان را یاداور شد و گفت: با حل بسیاری از موارد و مشکلات اداری می توان فرصت های کارافرینی را در اختیار جوانان قرار داد.

رئیس مجمع جوانان سازمان های مردم نهاد استان به ظرفیت امریه سربازی در دستگاه های اجرایی نیز اشاره کرد و گفت: این ظرفیت متأسفانه در برخی ادارات مغفول مانده و اگر این پتانسیل فعال شود علاوه بر افزایش انگیزه در میان جوانان باعث کارآمدی بهتر این ادارات  نیز خواهد شد.

توجه به ورزش جوانان، باعث نشاط جامعه می شود

تقی زاده سخنگوی مجمع جوانان سازمان های مردم نهاد استان و رئیس کمیسیون ورزش نیز در ادامه این هم اندیشی  به طرح دیدگاه های خود در خصوص کمیسیون ورزشی پرداخت و گفت: باید با ایجاد فضاهای لازم  و فراهم کردن امکانات برای جوانان و بخصوص کارگران جوان آنها را به سوی فعالیت های ورزشی سوق دهیم چونکه این امر علاوه بر حفظ سلامتی جوانان باعث پویایی و نشاط جامعه نیز می شود.

گیاهان دارویی می تواند اقتصاد استان را متحول کند

سیامک احد زاده رئیس کمیسیون سلامت مجمع جوانان سازمان مردم نهاد استان نیز  به بیان نکاتی در خصوص سلامت جوانان پرداخت و گفت: با بها دادن به ظرفیت پنهان گیاهان دارویی علاوه بر ایجاد فرصت اشتغالزایی برای جوانان می توان پتانسیل بالای اقتصادی نیز برای استان فراهم کرد.

وی در ادمه سخنان خود جایگاه طب سنتی در وزارت بهداشت و درمان را یاداورشد و گفت: در استان ما نیز به این امر مهم بها داده شده و مردم نیز راغب به استفاده از طب سنتی و گیاه درمانی هستند

سیامک احد زاده رئیس کمیسیون سلامت مجمع جوانان سازمان مردم نهاد استان با بیان اینکه اردبیل و  روستاهای اطراف ان پر از گنجینه های گران بهای گیاهان دارویی است به تبیین استفاده از این ذخیره الهی پرداخت و گفت: با ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی می توان فرصت ایجاد بازار در کشور های همسایه و اروپایی را تیز فراهم کرد و با این کار به اقتصاد استان نیز رونق بیشتری داد.

وی از مسئولین اداره کار خواست تا با رسیدگی به مشکلات جوانان و استفاده از ایده و طرح های آنها  و ارائه تسهیلات لازم به آنها زمینه های اشتغال پایدار جوانان را فراهم کنند.

امروز موضوع بی کاری به امری عادی تبدیل شده است

 علی محمدیان رئیس کمیسیون علمی و پژوهش مجمع جونان سازمان های مردم نهاد استان نیز در این هم اندیشی با بیان اینکه امروز موضوع بی کاری به امری عادی تبدیل شده است: گفت با این وجود بدلیل اینکه جوانان با این مشکل بزرگ دست و پنجه نرم می کنند و هر لحظه در حال لمس آن هستند برای آنها این مسئله نه تنها فراموش شدنی نیست بلکه حیاتی و ضروری نیز است.

وی با بیان اینکه حل مشکل اشتغال یک جوان نیز امید بخش است، خاطرنشان کرد: الان دوره ای است که برای هرکاری دلیل علمی و منطقی می خواهند.

رئیس کمیسیون علمی و پژوهش مجمع جونان سازمان های مردم نهاد استان به ارائه گواهی نامه کارگاه های آموزشی توسط سازمان های مردم نهاد نیز اشاره کرد و گفت: با تعاملات اداره کار و سازمان فنی و حرفه ای ،سمن ها نیز می توان از مزایای گواهی نامه های صادر شده توسط سازمان فنی و حرفه ای استفاده کنند.

در ادامه این هم اندیشی معاونت های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز علاوه به پاسخ به دغدغه های جوانان به ارائه دیدگاه ها و بررسی راهکارهای ارائه شده پرداخته و پیشنهاد دادند هر یک از مسائل مطرح شده با حضور معاونت مربوطه به صورت تخصصی بررسی شود.

انتهای پیام/