کد خبر: 5853 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵

واکنش دانشجويان اردبیلی براي حادثه نفتکش سانچي؛

کشور‌ از ضعف‌دیپلماسی‌بین‌المللی رنج‌می‌برد

جمعی از تشکل های دانشجویی استان در پی اعلام غرق کامل نفتکش ایرانی و محرز شدن درگذشت کارکنان این نفتکش واکنش نشان دادند.

کشور‌ از ضعف‌دیپلماسی‌بین‌المللی رنج‌می‌برد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، در پی‌ اعلام غرق کامل نفتکش ایرانی و محرز شدن در گذشت کارکنان این نفتکش جمعی از دانشجویان اردبیلی ضمن عرض تسلیت به خانواده های این حادثه غم انگیز واکنش نشان دادند. 

سانچی محکی برای قدرت دیپلماسی کشور

روح اله قالبی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق نیز ضمن عرض تسلیت به خانواده های خدممه نفتکش با انتقاد از مسئولان مربوطه گفت: اگر مسئولان از همان روز اول به دولت چین فشار می آوردند و آنها را وادار می کردند تا شبانه روز برای خاموش کردن نفتکش تلاش کنند، شاید الان شاهد چنین داغدار شدن ملت ایران نبودیم.

وی با بیان اینکه قدرت دیپلماسی در چنین شرایطی به درد می خورد،گفت: حادثه سانچی نشان داد که کشورمان از ضعف دیپلماسی بین المللی رنج می برد.

دبیرجامعه اسلامی اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق از مسئولان کشور خواست تا با تقویت دیپلماسی بین المللی و بها دادن به جوان های با ایمان از بروز حوادث مشابه در سال های آتی جلوگیری کنند.

یاد و خاطره دانشجویان نفتکش ایرانی در دانشگاه ها زنده خواهد ماند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در لحظات اول اعلام این خبر با صدور پیام تسلیت به خانواده های ۳۲ خدمه کشتی نفت کش سانچی این حادثه جانگداز را تسلیت گفته و اعلام داشت: عروج شهادت گونه سعید دهقانی، پوریا عیدی پور، سجاد عبداللهی از فعالان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد خارک از یاد و و خاطره دانشجویان سراسر کشور از یاد نخواهد رفت.

هیأت مکتب الشهداء دانشگاه محقق, انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق, جامعه اسلامی دانشگاه های محقق و علوم پزشکی اردبیل و دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیلی نیز در کانال ها و پیج های پیام رسان ها وشبکه های اجتماعی با انتشار تصاویر سوختن نفتکش ایرانی و جان باختگان این حادثه با خانواده های آنها ابراز همدردی کردند.

انتهای پیام/