پربازدیدترین ها

کد خبر: 5869 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸

نماینده ولی فقیه در استان؛

صیانت از تاریخ وظیفه همگانی است

نماینده ولی فقیه در استان در همایش نکوداشت روز آذری های مسلمان جهان با بیان اینکه 19 ژانویه یک روز برای عطوفت و ماندگاری ملت دو کشور است گفت: تمامی دشمنی‌ها از تحریف تاریخ شروع می‌شود پس صیانت از تاریخ وظیفه همگانی است.

صیانت از تاریخ وظیفه همگانی است

به گزارش ابصارخبر به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت 19 ژانویه روز آذری‌های مسلمان جهان که در نگارخانه خطایی اردبیل برگزار شد اظهار داشت: 19 ژانویه و 31 دسامبر دو نکته اساسی در روابط ایران و آذربایجان است که به تاریخ این دو کشور و هویت آنها مربوط می‌شود و برای اینکه از تحریف تاریخی 19 ژانویه جلوگیری کنیم این مراسم بزرگداشت برگزار می‌شود.

وی گفت: 19 ژانویه یک روز برای عطوفت و ماندگاری ملت دو کشور است ولی باید توجه داشته باشیم که تمامی دشمنی‌ها از تحریف تاریخ شروع می‌شود و صیانت از تاریخ وظیفه همگانی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: همه باید از تاریخ واقعی استقبال کنند و در 19 ژانویه بعد از فروپاشی شوروی ملت جمهوری آذربایجان به مرزهای ایران آمده و به وطن تاریخی خود پناه آوردند که این موضوع تعلق ملت جمهوری آذربایجان به وطن تاریخی خود یعنی ایران و تعلق خاطر آنها به دین را به اثبات رساند.

عاملی تصریح کرد: این حادثه برای برخی‌ها قابل قبول نبود و به این دلیل تعلق ملت جمهوری آذربایجان به دین و ایران را تحریف کرده و تاریخ را وارونه جلوه می‌دهند که باید در مقابل این موضوع ایستادگی کرده و از واقعیت دفاع کنیم.

وی اظهار کرد: بعد از 19 ژانویه این گونه به مردم القا کردند که ملت جمهوری آذربایجان به خاطر وطن تاریخی خود به ایران نرفتند بلکه به مرزهای دو کشور هجوم آوردند که مرزها را از بین برده و دو آذربایجان را به هم متحد کنند که این موضوع تحریف تاریخ است.

امام جمعه اردبیل گفت: می‌خواهند 19 ژانویه را به 31 دسامبر انتقال داده و این روز را روز آذری‌های مسلمان جهان نامگذاری کنند تا از تجمع کریسمس استفاده کرده و نقشه‌های خود را عملیاتی کنند.

عاملی اذعان داشت: 19 ژانویه ثابت کرد که آذری‌ها ملت بزرگی بوده و برای ایران نیز یک افتخار بزرگ است که آذربایجان را در دل خود جای داده و باید در همه شرایط واقعیت را تکریم کنیم و به حقیقت اذعان داشته باشیم که وطن اصلی آذری‌ها در جهان کشور ایران است.

وی بیان کرد: تحریف‌های متفاوتی در رابطه با روز 19 ژانویه انجام می‌شود و فارغ از 19 ژانویه نیز متاسفانه تاریخ آذربایجان مورد تحریف واقع شده که از جمله این تحرفها می‌شود به این موضوع اشاره کرد که وجود مملکت مستقل به نام جمهوری آذربایجان و با تحریف هویت تاریخی ایران و آذربایجان که نمونه بارزی از کینه‌توزی بر علیه آذریهاست.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: همه ما می‌دانیم که وطن تاریخی برای ملت جمهوری آذربایجان ایران است و تمایلاتی که ملت این کشور به دین داشتند باعث شد که حکومت کمونیستی بیش از 800 عالم شیعه را در این کشور به قتل رسانده و 300 هزار نفر مردم شیعه را قتل عام کند.

عاملی افزود: پیام 19 ژانویه این است که ما از وحدت دو کشور استقبال می‌کنیم و پیام ما صلح و دوستی برای تمامی آذری‌ها و نیز آزادی قره‌باغ است و امیدواریم آذری‌ها حول محور قرآن و اهل‌بیت (ع) برادرانه در کنار یکدیگر زندگی کنند.

وی اظهار کرد: آذری‌های ایران به رهبری و عالمانه مقام معظم رهبری در وطن خود یعنی ایران زندگی می‌کنند و ملت جمهوری آذربایجان نیز تعلق خاطر ویژه‌ای به ملت و وطن تاریخی خود دارند که امیدواریم مسئولان این کشور تاریخ را تحریف و به مردم تزریق نکنند.

انتهای پیام/ح