کد خبر: 5880 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰

افزایش پهنای باند شبکه‌های داخلی موجب قدرت پیام رسان‌های ایرانی می شود

کارشناس‌ ارشد فناوری‌ اطلاعات‌ گفت: در شرایط کنونی‌ دولت‌ می‌تواند با برنامه‌ ریزی‌ مدون و مستمر در راستای‌ تقویت‌ سرورها و پیام‌ رسان‌های‌ ایرانی با افزایش پهنای باند شبکه‌های‌ داخلی‌ موجب‌ تقویت‌ پیام رسان‌های‌ داخلی‌ می شود.

افزایش پهنای باند شبکه‌های داخلی موجب قدرت پیام رسان‌های ایرانی می شود

به گزارش ابصارخبر علی زمانی، کارشناس ارشد فضای مجازی و فناوری اطلاعات طی گفتگو با خبرنگار کوثرخبر، با بیان اینکه شبکه های پیام رسان ایرانی ظرفیت جذب مخاطب داخلی را دارند، اظهار کرد: پیام رسان های داخلی می‌توانند از سوی دولت ساماندهی و مورد استفاده بهینه‌ی مخاطبان قرار گیرند؛ 40 میلیون ایرانی عضو تلگرام هم می‌توانند با استفاده از پیام رسان های داخلی حداقل امنیت خود را حفظ کنند.

وی ادامه داد: سوای معضلات اجتماعی چون طلاق، اعتیاد، مسائل خانوادگی و ... که با آمدن شبکه های اجتماعی غربی و شرقی در جامعه اسلامی ترویج یافته؛ ورود به مسائل سیاسی، امنیتی و اغتشاشات اخیر نیز از دیگر دستاوردهای نه چندان جدید تلگرام در ایران اسلامی بود که وضعیت را در عرصه های متعدد برای اقشار مختلف بخصوص جوانان بغرنج کرده است.

کارشناس ارشد فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: حال در شرایط کنونی و نفوذ یکپارچه دشمن برای غصب دستاورد های انقلاب و از بین بردن اعتقادات جوانان، نیاز است دولت برنامه ریزی مدون و مستمری در راستای تقویت سرورها و پیام رسان های ایرانی و افزایش پهنای باند شبکه های داخلی داشته باشد.

زمانی ادامه داد: متاسفانه تا کنون اقدام موثری از سوی دولت برای جلوگیری از نفوذ و هجمه دشمن در فضای مجازی انجام نیافته است، اما مخاطبان شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی می‌توانند خود گام نخست را در حمایت از پیام رسان های داخلی بردارند.

وی افزود: وزارت ارتباطات می بایست با تقویت امکانات حوزه فناوری و سرورهای داخلی ظرفیت را برای استفاده از شبکه های داخلی فراهم سازد، درست است که شبکه های پیام رسان داخلی آن امکانات تلگرام و ... را ندارند ولی مردم و از سویی مسئولین می توانند در این آشفته بازار حوزه فضای مجازی، کنترل سوء استفاده ها و سوء مدیریت ها را در دست گیرند.

کارشناس ارشد فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: اپلیکیشن های متعدد داخلی در ایران نیز در حال فعالیت می باشند که علاوه بر سرعت و ایمنی بسیار بالا امکانات فراوانی را نیز دارا هستند؛ نرم افزار های گپ فارسی در بازار، ساینا، بیسفون، دیالوگ، قاصدک،انـار، ایـ ـچت، ندافون همراه، سلام، فانوس، نزدیکا، ابرک، موبازی، شمسه، تی ان تی وپ، گپ و گپ، سروش و آی گپ از جمله نرم افزار هایی هستند که بیشترین امنیت و کارایی را در برابر پیام رسان های خارجی و جاسوسی دارند.

انتهای پیام/