کد خبر: 5890 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲

انجمن علمی صنایع چوب دانشگاه محقق برگزار می کند؛

اولین مسابقه‌ی طراحی دست سازه‌های بازیافتی از ضایعات لیگنوسلولزی در اردبیل

اولین مسابقه‌ی طراحی و ساخت دست سازه‌های بازیافت شده از ضایعات لیگنوسلولزی توسط انجمن علمی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی دانشگاه محقق در اردبیل برگزار می شود.

اولین مسابقه‌ی طراحی دست سازه‌های بازیافتی از ضایعات لیگنوسلولزی در اردبیل

ویدا خشت‌پز دبیر انجمن‌های علمی دانشگاه محقق اردبیلی پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار ابصارخبر از برگزاری اولین مسابقه‌ی طراحی و ساخت مبتکرانه‌ی دست‌ ساز‌ه‌های بازیافت شده از ضایعات لیگنوسلولزی (چوب، کاغذ، MDF، تخته خرده چوب ، کنف و انواع پسماند محصولات کشاورزی) در این دانشگاه خبرداد و گفت: دانشجویان و سایر علاقه‌مندان خلاق در این زمینه می توانند تا 25 بهمن ماه بهترین دست سازه‌های بازیافتی خود را به انجمن علمی صنایع چوب دانشگاه محقق تحویل دهند.

وی در ادامه سخنان خود به زمینه های مسابقه نیز اشاره کرد و گفت: انواع وسایل تزئینی از جمله جا شمعی، جعبه، قاب عکس، جا کلیدی و غیره از ضایعات فراورده های چوبی،ساخت مجسمه و گلدان از خمیر کاغذ حاصل از ضایعات کاغذ و مقوا، نوسازی و مرمت وسایل چوبی مستهلک با استفاده از روش های مختلف (رنگ آمیزی، پتینه، تعمیر) از جمله موارد قابل پذیرش جهت شرکت در مسابقه هستند.

دبیر انجمن‌های علمی دانشگاه محقق هدف اصلی این رویداد علمی و هنری را استفاده خلاقانه از بازیافت ضایعات و دور ریز مواد لیگنوسلولزی جهت استفاده بهینه از مواد مصرفی عنوان کرد و گفت: این کار علاوه بر اصلاح الگوی مصرف، موجب تقویت خلاقیت افراد می شود بطوریکه در دورنمای آن حتی می توان کارآفریی و اشتغالزایی را نیز متصور شد.

وی در ادامه سخنان خود به جنبه های کاربردی این مسابقه اشاره کرد و گفت: استفاده از روش های دوستدار محیط زیست، استفاده از مواد دور ریز و ضایعات،حفظ کیفیت و رعایت معیارهای متعارف زیبایی شناختی، قابلیت فروش محصولات با قیمت مناسب، نوآوری و ابتکار در طراحی و ساخت دست سازه ها و نهایتا کاربردی بودن آثار از جمله شاخصه‌های اولین مسابقه‌ی طراحی و ساخت دست سازه‌های بازیافت شده از ضایعات لیگنوسلولزی است.

خشت پز در پایان سخنان خود با بیان اینکه شرکت در این مسابقه برای عموم مردم آزاد است، از راهیابی آثار برگزیده به نمایشگاه هفته منابع طبیعی نیز خبرداد و گفت: علاوه بر اینکه در این مسابقه  از سه اثر هنری برتر طبق نظر هیات داوران با اهدای جوایز نقدی تقدیر خواهد شد، آثار منتخب نیز طبق نظر هیأت داوران در نمایشگاه هفته منابع طبیعی جهت فروش عرضه خواهند شد.
وی تصریح کرد: علاقمندان جهت شرکت در این مسابقه علمی و هنری تنها می توانند تا۲۵ بهمن ١٣٩٦ به دفتر انجمن های علمی دانشگاه محقق مراجعه و با  با شماره  ٠٩٣٨٢٧٩٥٤٠٧ و ايدی تلگرام  @nt_umaa تماس حاصل کنند.
 

انتهای پیام/