کد خبر: 5903 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴

نامه سرگشاده شورای بسیج دانشجویی اردبیل به نمایندگان مجلس؛

نمایندگان‌ملت در خصوص وعده‌های‌دولت،مطالبه‌گری‌کنند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اردبیل با ارسال نامه‌ای سرگشاده به نمایندگان ملت در مجلس،از آنها خواست تا در بررسی لایحه بودجه 97 نسبت به وعده‌های دولت حساس شده و با ارائه برنامه ها و راهکارهای مناسب مطالبه‌گری لازم را انجام دهند.

نمایندگان‌ملت در خصوص وعده‌های‌دولت،مطالبه‌گری‌کنند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل بعد از ظهر امروز با ارسال نامه ای سرگشاده به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، از انان خواست تا با عنایت به تقدیم لایحه بودجه ۹۷ از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی هنگام تصویب مفاد لایحه وضعیت معیشتی اقشار کم درامد و ضعیف جامعه را به شدت مورد توجه قرار دهند.

در ابتدای این نامه سرگشاده با اشاره به اینکه وضعت معیشتی اقشار ضعیف و‌کم درآمد در شرایط نابسامانی قرار دارد، آمده است: اجرای سیاست های ابلاغی در لایحه بودجه می‌تواند بخش کم درآمد مردم را در سختی هر چه بیشتری قرار داده و موجب نارضایتی آنها شود. اقشار آسیب پذیر که از لحاظ سطح درآمد در وضعیت مطلوبی قرار ندارند نگران افزایش قیمت حامل های انرژی، اقلام اساسی و مورد نیاز زندگی شان و حذف یارانه ها هستند. بنابراین در صورت تصویب این سیاست ها باید توجه داشت که معیشت و گذران زندگی مردم به ویژه طبقه محروم و مستضعف بیش از این در تنگنا قرار نگیرد.
در ادامه این نامه ازنمایندگان ملت خواسته شده است تا نسبت به برنامه اشتغال و بهبود وضعیت تولید در سال آینده دقت کافی داشته باشند تا اگر برنامه عملیاتی برای این موضوع ابلاغ شود نسبت به اجرای هر چه بهتر آن تصمیمات لازم را اتخاذ کنند و اگر برنامه عملیاتی وجود ندارد این موضوع به دولت تذکر داده شده و از قدرت قانونی خود برای سوال از دولتمردان استفاده کنند تا مردم نسبت به دغدغه مجلس برای حل معضلات اقتصادی امیدوار شوند.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در نامه خود خطاب به نمایندگان استان در مجلس به مشکلات جوانان اشاره کرد و از آنها خواست تا برای حل مشکل ازدواج جوانان و ارائه تسهیلات ویژه در این امر با همکاری  تدابیر لازم در برنامه بودجه ۹۷ اتخاذ شود.
در ادامه این نامه به وعده های دولت تدبیر و امید در مورد حل مشکل مسکن  نیز اشاره شده  و آمده است: نمایندگان ملت برنامه عملی دولت در این مورد را به اطلاع عموم مردم برسانند تا با انجام این رسالت مهم شفاف سازی شده  و بتوان کاستی های احتمالی را در اینده جبران کرد.
بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در پایان نامه خود پروژه مسکن مهر را متذکر شده و می افزاید: این پروژه با تمام مشکلات و نواقص خود امید بخش قشر آسیب پذیر  جامعه بود که متاسفانه در سال های اخیر پیشرفت یا تکمیل این مسئله با کندی روبرو بوده است.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در پایان نامه خود از نمایندگان استان در مجلس خواست تا با بررسی وعده های دولت و برنامه های پیش بینی شده در بودجه ۹۷، نسبت به ارائه برنامه و راهکارهای مناسب از طرف دولت در مورد عمل به وعده های ارائه شده به مردم از سوی دولتمردان مطالبه گری لازم را انجام دهید.