کد خبر: 5904 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵

دبیر ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اردبیل خبر داد؛

اعزام 400 زائر دانشگاهی استان به عتبات عالیات

دبیر ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اردبیل از اعزام نزدیک به 400 دانشگاهی استان به هجدهمین دوره عتبات عالیات دانشگاهی خبرداد و گفت: اولین کاروان دانشگاهی استان 8 بهمن به عراق اعزام خواهد شد.

اعزام 400 زائر دانشگاهی استان به عتبات عالیات

مجتبی حافظی دبیر ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اردبیل پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار ابصارخبر به تشریح جزئیات هجدهمین دوره سفر عتبات دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: اولین کاروان هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان استان 8 بهمن به کشور عراق اعزام خواهد شد.

دبیر ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اردبیل در ادامه سخنان خود به جزئیات کاروان های اعزامی استان به عتبات عالیات پرداخت و گفت: حدود 95 هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور با مراجعه به سایت لبیک در فراخوان اعزام دانشگاهیان به عتبات ثبت نام کردن که در نهایت 17هزار نفر طی مراسم قرعه کشی به عنوان زائر منتخب شدند که در این میان نزدیک به 400 زائر دانشگاهی نیز از استان اردبیل در قالب 10 کاروان شامل 2 کاروان زمینی و 8 کاروان هوایی به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه آخرین کاروان استان نیز در تاریخ 8 اردیبهشت سال97 اعزام خواهد شد،گفت: ظرفیت هر کاروان 38زائر است که قبل از اعزام هر کاروان نیز جلسه آموزشی و توجیهی ویژه زائران عتبات نیز یک هفته قبل از اعزام برگزار خواهد شد.

حافظی در ادامه سخنان خود به تسهیلات اعطایی به زائرین نیز اشار کرد و گفت: به زائرین کاروان زمینی و همراه آنها مبلغ یازده میلیون ریال و به زائرین کاروان های هوایی نیز مبلغ پانزده میلیون ریال تسهیلات وام قرض الحسنه اعطا خواهد شد که زائرین در صورت تمایل می توانند از آنها استفاده کنند.

وی افزود: زائرین که می خواهند از تسهیلات اعطایی استفاده کنند در صورتی که در زیر مجموعه دانشگاه های وزارت علوم و تحقیقات هستند می توانند به صندوق رفاه دانشجویی مراجعه کنند و سایر دانشگاه ها و کارکنان نیز جهت استفده از تسهیلات می توانند به بانک ملت مراجعه کنند.

دبیر ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اردبیل در ادامه سخنان خود به کیفیت محل اقامت کاروان های دانشگاهی نیز اشاره کرد و گفت: سازمان حج و زیارت با همکاری شرکت شمسا مطلوب ترین هتل های موجود در عراق را برای زائرین دانشگاهی تدارک دیده اند.

وی افزود: زائرین دانشگاهی سه شب در نجف اشرف، سه شب در کربلای معلی و یک شب در کاظمین اقامت خواهند داشت.

حافظی در قسمت دیگری از سخنان خود به برنامه های فرهنگی در اماکن زیارتی عراق نیز اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و همکاری بعثه مقام معظم رهبری، برنامه های فرهنگی و زیارتی ویژه ای چون برنامه نجف‌شناسي در مقام صافي صفا، بازديد از بيت امام خميني(ره)، زيارت مرقد علامه اميني و بازديد از كتابخانه آن عالم بزرگوار، برگزاري زیارت نیابتی و برنامه سلام اول، همايش احلي من العسل، برنامه روايتگري در جوار مرقد جناب حر و برگزاري مراسم وداع در کربلا ابرای زائرین دانشگاهی پیش بینی شده است.

وی در پایان سخنان خود از دانشگاهیانی که در مرحله قرعه کشی جزو منتخبین نبودند ولی همچنان تمایل به اعزام دارند خواست جهت استفاده از ظرفیت های احتمالی به دفتر ستاد عتبات دانشگاهیان در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان واقع در خانه فرهنگ دانشگاه محقق اردبیلی مراجعه و یا با شماره04533512901 تماس حاصل کنند.

دبیر ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اردبیل تصریح کرد: کلیه زائرین عتبات دانشگاهی قبل از اعزام پاسپورت خود را به همراه 3 قطعه عکس، گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و حکم کارگزینی برای سایر دانشگاهیان تعهد محضری جهت استفاده از معافیت تحصیلی و مجوز خروج از کشور را به ستاد عتبات دانشگاهیان واقع در خانه فرهنگ دانشگاه محقق تحویل دهند.

انتهای پیام/