کد خبر: 5913 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹

عضو هیأت علمی دانشگاه محقق اردبیلی؛

زن، عامل شادی و نشاط در خانواده است

عضو هیأت علمی دانشگاه محقق اردبیلی در کارگاه آموزشی "زن شاد، زندگی شاد" که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد به صفات بارز زنان و نقش آنها در نهاد خانواده پرداخت و گفت:زن، عامل شادی و نشاط در خانواده است.

زن، عامل شادی و نشاط در خانواده است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، نیلوفر میکائیلی عضو هیأت علمی دانشگاه محقق اردبیلی عصر امروز در کارگاه آموزشی "زن شاد، زندگی شاد" که در دانشگاه محقق برگزار شد به ادبیات کهن ایران اشاره کرد و گفت: در ادبیات کهن کشورمان از شادی به عنوان یک عنصر زنانه نام برده شده است.

وی با بیان اینکه در شعر و نثر ادیبان بزرگی چون مولوی، سعدی، خاقانی بارها از سیاره زهره به عنوان سنبل زن  نام برده شده است، تصریح کرد: در ادبیات کهن ایران زمین،زن بعنوان مهمترین عامل شادی و نشاط در نهاد خانواده  معرفی شده است.

عوامل عدم شادی

عضو هیأت علمی دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود از شادی بعنوان یک مسئله فردی نام برد و گفت: هرکسی برای شادی نشانه های خاص خود را دارد که باید آنها را شناسایی و تقویت کرد.
میکائیلی در پایان سخنان خود به تبیین علت عدم شادی برخی از زنان پرداخت و گفت:مقایسه های غیر منصفانه، استفاده از کلمه باید، نگرانی و بدبینی، از دست دادن کنترل و کینه توزی از جمله عوامل عدم شادی زنان هستند.

وی خاطرنشان کرد: زنان باید برای داشتن یک زندگی شاد باید از افتادن در این دام ها خودداری کنند.

ابعاد شادی
عضو هیأت علمی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه رسیدن به شادی واقعی منوط به شناخت کامل ابعاد مذکور و تلاش و ممارست برای کسب آنها است به تشریح ابعاد شادی پرداخت و گفت: شادی زیستی، شادی روانی، شادی اجتماعی و شادی معنوی از جمله ابعاد شادی در خانواده هستند.

انتهای پیام/