کد خبر: 5914 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی استان:

1500 دانشجو به راهیان نور جنوب کشور اعزام می شوند

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان‌نور دانشجویی استان در جمع روسای دانشگاه‌های اردبیل از کسب رتبه دوم کشوری در زمینه مدیریت کاروان‌های راهیان نور دانشجویی خبرداد و گفت: امسال نیز 1500 دانشجو به راهیان نور اعزام خواهند شد.

1500 دانشجو به راهیان نور جنوب کشور اعزام می شوند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، بعد از ظهر امروز جلسه هماهنگی راهیان نور دانشجویی استان اردبیل با حضور روسای دانشگاه های اردبیل، معاونین فرهنگی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و مسئول بسیج دانشجویی استان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی که طبق دستور العمل ارسالی از سوی وزارت علوم و بسیج مستضعفین بعنوان فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی شهید علم الهدی استان اردبیل معرفی شده است در ابتدای این جلسه با بیان اینکه اردوهای راهیان نور دانشجویی در سالجاری باید موفق تر و با شکوه تر از سال های گذشته برگزار شوند، گفت: در برگزاری این اردوها باید رضایت شهدا، مقام معظم رهبری و مردم فراهم شود.

 فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی استان از کسب رتبه دوم کشور در زمینه مدیریت کاروان های راهیان نور دانشجویی در سال 95 خبرداد و گفت: سال 94 نیز استان توانسته بود به رتبه اول در این زمینه دست پیدا کند که این خود نشان دهنده برنامه ریزی دقیق، منسجم و اصولی است که روسای دانشگاه های استان در این زمینه انجام و حمایت می کنند.

 رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از رهبر معظم انقلاب بعنوان محور مودت، نماد قدرت و هیبت و عظمت ایران اسلامی نام برد و گفت: در کشور ما ملت و دولت در مسیر الهی معنی پیدا کرده است، چونکه همه سعی دارند فراتر از مأموریت های محوله برای اعتلای مردم خدمت کنند.

حضور راهیان نور همانند حضور در کلاس درس است

وی در ادامه سخنان خود به کاهش آماری دانشجویان در دانشگاه ها و شرایط سخت مالی حاکم بر دانشگا ها نیز اشاره کرد و گفت: علی  رغم تمام مشکلات و مسائل که گریبان گیر کشور است، سعی می کنیم تعداد دانشجویان اعزامی به اردوهای معنوی راهیان نور  را که درس زندگی، ایثار، شجاعت و اخلاق مداری است ثابت نگه داریم.

صادقی با بیان اینکه امسال نیز چون سال گذشته  یک هزار و 500 نفر در قالب سه کاروان خواهران و برادران به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام خواهند شد، گفت: کاروان های راهیان نور دانشجویی استان اردبیل در تاریخ های 14، 17 و 20 اسفندماه با انجام مراسم بدرقه به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس به جنوب کشور اعزام خواهند شد.

وی در ادامه سخنان خود به بیان خاطرات خود از اردوهای راهیان نور دانشجویی در سال 95 پرداخت و از روسای دانشگاه ها نیز خواست تا با حضور در این سفر علاوه بر برخورداری از برکات این اردوی معنوی موجب انسجام بیشتر بین اساتید و دانشجویان را فراهم کنند.

صادقی با بیان اینکه تحولات صورت گرفته در دانشجویان در سایه اردوهای معنوی راهیان نور واقعی و حقیقی است،گفت: روسای دانشگاه ها با حضور در جمع زائران دانشجو می توانند از نزدیک شور و وق و تحولات صورت گرفته در انها را به عینه مشاهده کنند.

وی در ادامه سخنان خود به گفتگوی خود با راویان راهیان نور در شمالغرب کشور اشاره کرد و گفت:طبق اظهار خادمین راهیان نور کاروان های دانشجویی اعزامی از استان اردبیل منظم ترین و تاٍیر پذیرترین کاروان های دانشجویی کشور هستند چونکه همه برنامه های مربوط به راهیان نور منجله نماز جماعت اول وقت، شعارهای خاص،مراسم دعا، زیارت نامه خوانی منظم دقیق  و اثرگذار انجام می شود.

 فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی استان مدت این سفر معنوی را شش روز اعلام کرد و افزود: با اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور هیچ خللی در فعالیت دانشگاه ها ایجاد نخواهد شد بطوریکه حضور زائرین دانشجو در مناطق عملیاتی همچون حضور در کلاس های درس تلقی شده و غیب محسوب نخواهد شد.

پخش 3 مستند تلویزیونی از راهیان نور دانشجویی از شبکه استانی سبلان

 معین الدین اسدی دبیر ستاد قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی استان اردبیل در ابتدای این جلسه به ارائه گزارش راهیان نور سال 95 پرداخت و گفت: سال گذشته 1500 دانشجو  در قالب 3 کاروان با انجام مراسم بدرقه از مقابل دانشگاه های محقق، علوم پزشکی و آزاد اسلامی واحد اردبیل به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس اعزام شدند.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح جزئیان اعزام دانشجویان به راهیان نور پرداخت و گفت: اردوی راهیان نور ویژه همه دانشجویان است و تشکل های دانشجویی نیز می توانند خود نسبت به ثبت نام اقدام کرده و پس از هماهنگی های لازم با دفاتر بسیج دانشجویی و همراه کاروان راهیان نور دانشجویی استان بصورت متمرکز به مناطق عملیاتی اعزام شوند.

اسدی با بیان اینکه دانشجویان در شهر اهواز در پادگان شهید حبیب اللهی اسکان خواهند یافت، تصریح کرد: طلائیه، اروندکنار، شلمچه، هویزه، دهلاویه و فکه یادمان هایی هستند که دانشجویان دراین مناطق حضور خواهند داشت.

وی از تهیه و پخش مستند تلویزیونی راهیان نور دانشجویی در 3 برنامه مستقل خبرداد و گفت: اردوهای راهیان نور دانشجویی ویژه برادران و خواهران از مناطق عملیاتی جنوب و شمالغرب کشور در مجموع به مدت 90 دقیقه تهیه و از شبکه استانی سبلان در دو بازه زمانی پخش شد و قرار است در آستانه ثبت نام از دانشجویان نیز بازپخش شود.

 

انتهای پیام/