کد خبر: 5916 ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیل

اعزام 10 نفر از اساتید به فرصت مطالعاتی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیل در جمع اعضای هیات علمی این دانشگاه از اعزام 10 نفر از اساتید به فرصت مطالعاتی خبر داد.

اعزام 10 نفر از اساتید به فرصت مطالعاتی

به گزارش ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، محمد نریمانی در نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان این مطلب افزود: فرصت مطالعاتی این دانشگاه از سال 93 راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه در سال 93، تعداد کتاب های تالیفی در دانشگاه 14 عنوان بود، تصریح کرد: این تعداد در سال گذشته به 57 عنوان افزایش یافته بود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی افزود: در سال 94 سرانه تولید مقاله 1.74 بود که در سال 95 این سرانه به 2.29 مورد افزایش یافته بود.
نریمانی ادامه داد: تعداد مقالات Scopus در سال 2016 نسبت به سال 2015 رشد 60 درصدی نشان می دهد که دستاورد بزرگی برای دانشگاه محقق اردبیلی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه در 10 ماهه امسال حدود دو میلیارد تومان قرارداد طرح بین سازمانی منعقد کرده ایم، افزود: 60 فقره پروپوزال پژوهشی همکاران به دستگاه های اجرایی ارسال کرده ایم که در صورت تایید، قرارداد منعقد می شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این دانشگاه جزو برترین دانشگاه ها از نظر مجهز بودن به پایگاه های پژوهشی داخلی و خارجی است، اظهار کرد: دسترسی مستقیم به پایگاه های اطلاعاتی کشاورزی، آمار و ریاضی، شیمی و غیره را برقرار کرده ایم.
این مسئول با اشاره به اینکه خرید کتاب برای کتابخانه مرکزی دانشگاه هدفمند شده است، گفت: کتابخانه مرکزی به 300 هزار عنوان کتاب دیجیتالی مجهز شده است.
نریمانی با بیان اینکه باید در بین پژوهشگران امید ایجاد کرد، ادامه داد: کار پژوهش تعلق خاطر می خواهد به همین دلیل مقاله نویسی یک کنش خودمختارانه است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: اساتید باید اخلاق در پژوهش را با افکار و رفتار خود به دانشجویان آموزش دهند چرا که علم و پژوهش برای ارتقای اخلاق است.
یادآور می شود در این نشست اعضای هیات علمی مسائل و مشکلات خود را مطرح کرده و مدیران حوزه معاونت پژوهش و فناوری ضمن ارائه گزارش از عملکرد خود، به مسائل مطروحه پاسخ دادند.