کد خبر: 592 ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳

مسئول بسیج دانشجویی پیام نور پارس آباد:

فرهنگ مقاومت،نیروی پیش رونده است

سعید قبادی گفت: اگر در آن زمان، از فرهنگ بسيج، توقع تشكيل يك نيروي توانمند و قابل اتكاء در بعد نظامي را داشتيم امروز از اين فرهنگ انتظار بسيج مردم در عرصه‌هاي علم،‌نرم‌افزاري و فن‌آوري داريم.

فرهنگ مقاومت،نیروی پیش رونده است

به گزارش ابصارنیوز، سعید قبادی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور پارس آباد گفت:سوم خرداد ، یادآور دلاور مردی و ایثار شهیدان ، استقامت و پایداری ملت ایران ، شجاعت و شهامت فرماندهان و از خودگذشتگی رزمندگان ارتش اسلام و اوج خداباوری و خلوص امام شهیدان خمینی کبیر (ره) است که فرمود: “خرمشهر را خدا آزاد کرد”.

سعیدقبادی افزود:آزادسازیخرمشهر تجلی قدرت لایزال الهی بود که در طرح عملیاتی غرورآفرین کربلا ۳ و به دست توانای مردم خدا جو و مومن ، با اقتدا به مولای متقیان) و با رمز «علی ابن ابیطالب (ع)» به نام مقدس «بیت المقدس» ظهور کرد.

وی ادامه داد:سوم خرداد یک حماسه ملی است حماسه حضور مردم در جشن پس از پیروزی، لذا پاسداشت فتح خرمشهر در گرو پاسداشت حضور مردمی در همه صحنه‌ها است.

قبادی گفت:عملیات پیروزمند بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر در سوم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ پیدایش وضعیت نوینی در صحنه سیاسی- نظامی جنگ تحمیلی ۸ ساله و تحولات آینده خاورمیانه رقم زد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نورواحد پارس آباد  اظهار داشت:بازخوانی و ترسیم روزآمد این رخداد سرنوشت‌ساز و سترگ (فتح خرمشهر) برای نسل‌های امروز انقلاب و آینده سازان واقعی این سرزمین، حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های فرزندان قرآن و ولایت در آن قطعه درخشان تاریخی را برای همیشه جاودانه و الهام بخش آنان در صحنه‌های رویارویی با بیگانگان و دشمنان انقلاب، نظام و میهن اسلامی قرار خواهد داد. 

وی عنوان داشت:اگر در دوران دفاع مقدس وظيفه آحاد مردم حضور در مناطق جنگي، پشتيباني تداركاتي و مالي از رزمندگان و مقاومت و پايداري در برابر كاستي‌هاي بوجود آمده از جنگ بود، وظيفه نسل امروز در دنياي كنوني چيست؟ براساس سند چشم‌انداز برنامه 20 ساله توسعه همه جانبه كشور قرار است ايران به پيشرفته‌ترين كشور منطقه و نمونه موفق رشد و توسعه در سايه حكومت ديني برسد براي نيل به اين مهم، بازخواني پرونده جنگ تحميلي 8 ساله ضرورت دارد.

قبادی تصریح کرد:ما معتقديم كه در ادامه اين راه همچنان به فرهنگ ارزشمند بسيجي نيازمنديم با اين تفاوت كه اگر در آن زمان، از فرهنگ بسيج، توقع تشكيل يك نيروي توانمند و قابل اتكاء در بعد نظامي را داشتيم امروز از اين فرهنگ انتظار بسيج مردم در عرصه‌هاي علم،‌نرم‌افزاري و فن‌آوري داريم.

وی بیان داشت:فراموش نكنيم آن روز نيز قدرتهاي بزرگ با حمايتي كه از دشمنان ما به عمل آورده بودند، پيروزي ما در جبهه‌ها را غير ممكن مي‌دانستند ولي ما پيروز شديم و توانستيم استقلال، حاكميت ملي و تماميت ارضي خود را از گزند تعرض بيگانگان حفظ كنيم. امروز نيز همان قدرتها، پيروزي ما را در صحنه‌هاي علمي و فن‌آوري ناممكن مي‌دانند و براي اثبات باور خود به هرگونه تهديد، كارشكني، سنگ‌اندازي و بحران‌سازي متوسل مي‌شوند ولي ما كه «فرهنگ بسيج» را تجربه كرده‌ايم معتقديم اين گونه تلاش‌ها در مسير حركت ما بازدارنده نخواهد بود و با همان اراده كه در جبهه نظامي پيروز شديم در جبهه علمي و فرهنگي و فن‌آوري نيز به مدد دانش و ايمان نيروهاي داخلي بويژه نسل جوان ودانشجو به پيروزي خواهيم رسید.

قبادی ادامه داد:مقام معظم رهبری فرمودند که ما در حال جنگ هستیم، جنگ اقتصادی، جنگ اجتماعی و فرهنگی، که در راس همه جنگ‌ها جنگ فرهنگی است و دشمن در قالب این جنگ سعی در سوق دادن ایمان ما به سمت خود دارد و امروزه بزرگ‌ترین وظیفه ما دانشجویان قرار گرفتن در پشت سر رهبری و عمل به این وظیفه برای صیانت از ایمان خود و جامعه خود است. فتح خرمشهر این معادله را به ما داد  که تا زمانی که در مسیر  ایمان قدم بر می دارید و مسجد محور حرکت شما است یقین بدانید که امداد و نصرت الهی شامل شما می شود.ولذا ازمسئولان انتظارمیرود تلاش کنند تا فرهنگ مقاومت را به نسل های بعد منتقل شود و نباید گذاشت که فرهنگ مقاومت در جامعه ما بمیرد ونباید روحیه مقاومت در کشور ما فروکش کند و اگر این فرهنگ شهادت و فرهنگ جهاد و مقاومت در وجود ما بمیرد یقین کنید که این آغاز ذلت ما خواهد بود.

وی درپایان با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام و ایثارگران  در حماسه سوم خرداد، گفت: این حماسه را به آحاد مردم تبریک و تهنیت می گوییم و سلام و درود می فرستییم به روح بلند بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و همه شهدایی که در این راه خون خود را فدا کردندونیزآرزوی توفیق و طول عمرپربرکت برای رهبر عالیقدرمان حضرت آیت الله خامنه ای ازخداوند مسئلت داریم .


انتهای پیام/