کد خبر: 5920 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱

به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) برگزار شد؛

سوگواره یاس نبوی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

سوگواره یاس نبوی به مناسبت سالروز ایام شهادت حضرت فاطمه (س) با حضور پرشور دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در مسجد این دانشگاه برگزار شد.

سوگواره یاس نبوی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، بعد از ظهر امروز سوگواره یاس نبوی به مناسبت سالروز ایام شهادت حضرت فاطمه (س) با حضور پرشور دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و سخنرانی حجت الاسلام سیف اله مدبر رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ازاد اسلامی استان در مسجد این دانشگاه برگزار شد.

حضرت زهرا (س) آیینه انسانیت است

 حجت السلام سیف اله مدبر در ابتدای سخنان خود به بیان ویژگی های حضرت فاطمه(س) از دیدگاه بزرگان دین پرداخت و گفت:  رعایت اداب فاطمیه از جمله وظایف عزاداران بخصوص شیعیان در این ایام است.

وی در ادامه سخنان خود به تعریف ادب از دیدگاه علامه طباطبایی پرداخت و گفت: با رعایت ادب واقعی می توان خود را به ادب فاطمی نزدیک کرد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ادب عبارت است از مزین کردن اعمال انسان  به توحید و پوشاندن اعمال خود به لباس توحید.

 

مدبر در پایان سخنان خود به تبیین ویژگی های بارز  و ممتاز حضرت فاطمه(س) پرداخت و گفت:  با نگاهی به اعمال و رفتار این بانوی 18 ساله که با رفتار و کردار خود باعث دگرگونی جهان شده است می توان به راحتی الگویی نمونه و بی بدیل در تمام حوزه های فرهنگی و اجتماعی به جهانیان ارائه داد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) فقط مکتب تاریخی نیست بلکه آیینه انسانیت است خاطر نشان کرد:  انسان ها نباید صرفا بعد تاریخی مکتب فاطمی را مورد توجه قرار دهند بلکه باید مکتب فاطمی را در زندگی خود وارد کرده  و به فرامین آن حضرت عمل کنند.

مداحی و برپایی سفره احسان از جمله برنامه های این سوگواره در دانشگاه آزاد اردبیل بود.

انتهای پیام/