کد خبر: 5940 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴

در نشست تحلیلی انقلاب اسلامی مطرح شد؛

تقویت مبانی‌انقلاب و ولایت‌فقیه تنها راه عبور از فتنه‌ها

کارشناس مسائل فرهنگی در نشست تحلیلی مسائل انقلاب که در دانشگاه پیام نور اردبیل برگزار شد به تشریح اضلاع فتنه پرداخت و گفت: هرکس که بتواند در اوج فتنه، فکر و مبانی ولایت فقیه را در خود محکم کند، به راحتی می تواند از آسیب های فتنه‌گران در امان بماند.

تقویت مبانی‌انقلاب و ولایت‌فقیه تنها راه عبور از فتنه‌ها

به گزارش خبرنگار ابصارخبر،بعد از ظهر امروز نشست تحلیل مسائل انقلاب اسلامی توسط بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل با سخنرانی محمدرضا بابایی کارشناس مسائل فرهنگی در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

کارشناس مسائل فرهنگی در این نشست به تحلیل مسائل انقلاب و روز به تبیین فرآیند انقلاب پرداخت و گفت: 17 – 18 سال پیش برخی از سران جریان فرهنگی کشور جزء انقلابیون بودندکه متاسفانه امروز نتوانستند انقلابی‌گری خود را حفظ کنند.

سه ضلع فتنه پیش رو

وی در ادامه سخنان خود به تشریح اضلاع داخلی ایجاد شده توسط دشمنان نظام مقابل انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: دشمنان انقلاب با طرح ریزی اضلاع سه گانه در کشور می کوشند تا ضمن فریب انقلابیون، نسل جوان کشور را نیز با بحران هویتی مواجه کنند اما غافل از این نکته هستند که رهبر انقلاب اسلامی با بصیرت بالای خود و خون شهدا هرگز اجازه توفیق به آنها را نخواهد شد.

بابایی در ادامه سخنان خود از عوامل نفوذی بعنوان ضلع اول این جریان نام برد و گفت: نفوذی ها در واقع پُل انتقال خواسته های دشمنان به کشور هستند که با اقدامات خود حول محورهای دوم و سوم در واقع روی مغز و قلب افراد کار می کنند.

وی با بیان اینکه افراد این ضلع ناشناخته هستند،گفت: ما نمی توانیم آنها را شناسایی کنیم ولی با کمی دقت در اعمال و رفتار های صورت گرفته توسط آنها می توانیم به راحتی جریان فتنه را شناسایی کرده و با بصیرت افزایی توطئه های دشمنان اسلام را خنثی کنیم .

این کارشناس مسائل فرهنگی از نفوذپذیران بعنوان ضلع دوم جریان فتنه پیش رو نام برد و گفت: این قشر نادانسته با افتادن در دام نفوذی ها در واقع آنها را برای رسیدن به امیال پلیدشان یاری می کنند بطوریکه با اعمال و رفتار خود، نقش اساسی در فتنه آینده ایفا خواهند کرد.

شاخصه های فتنه گران

بابایی در ادامه سخنان خود به تبیین شاخصه های دشمنان اسلام در عصر حاضر پرداخت و گفت: هرکس دارای این سه شاخصه باشد حتی اگر امامزاده نیز باشد فتنه‌گر خواهد بود چونکه امیال آنها با اهداف اسلام و انقلاب که ثروت اندوزی و ظلم و ستم است، سازگار نیست.

وی از دنیا طلبی که میل به اشرافی گری، پست و مقام را نیز شامل می شود بعنوان بارزترین ویژگی اهل فتنه عنوان کرد  گفت: داشتن غرور و منیّت و ضعف در مبانی معرفتی نیز از دیگر ویژگی های افراد فتنه‌گر است.

کارشناس مسائل فرهنگی به راهکار مراقبت از فتنه نیز پرداخت و گفت: هرکس که بتواند در اوج جریان فتنه، فکر و مبانی ولایت فقیه را در خود محکم کند، به راحتی می تواند از آسیب ها و گزندهای فتنه‌گران در امان بماند.

ولایت فقیه کشتی نجات مسلمانان در عصر

کارشناس مسائل فرهنگی از مسئله ولایت فقیه به عنوان کشتی نجات مسلمانان در عصر حاضر نام برد و از دانشجویان خواست تا با فراگیری مبانی اصیل ولایت فقیه و انتقال درست آنها به مردم، علاوه بر خود جامعه آنها را نیز از آسیب ها و گزندهای دشمنان اسلام محافظت کنند.

بابایی در پایان سخنان خود از عُقده و کینه بعنوان ضلع سوم جریان فتنه پیش رو نام برد و گفت: کینه جویی و عقده گشایی یکی از عوامل بارز فتنه 88 بود که حتی منجر به سرنگونی سابقه داران انقلاب نیز شد.

وی از دانشجویان خواست تا با مطالعه تاریخ و کسب بصیرت خود را در برابر توطئه های دشمنان واکسینه کنند.

انتهای پیام/