کد خبر: 5948 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

دموکراسی صرف به تنهایی نمی تواند زمینه ساز نظام آرمانی باشد

نماینده ولی فقیه در استان گفت: دموکراسی صرف به تنهایی نمی تواند تحقق بخش نظام و سیستم آرمانی باشد و الزام تنهایی به آن عامل تضییع حقوق نخبگان در عرصه های مدیریتی است.

دموکراسی صرف به تنهایی نمی تواند زمینه ساز نظام آرمانی باشد

به گزارش ابصارخبر به نقل از خبرگزاری بسیج،آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل صبح امروز در همایش علمی امر به معروف و نهی از منکر، فرصت ها و ظرفیت ها عنوان کرد: دموکراسی صرف به تنهایی نمی تواند تحقق بخش نظام و سیستم آرمانی باشد و الزام تنهایی به آن عامل تضییع حقوق نخبگان در عرصه های مدیریتی می باشد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه صیانت عمومی می باشد گفت:جامعه ای که از این دو فریضه در ان غفلت شود محکوم به شکست و زوال است.

وی در ادامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر را مسئولیت عمومی برشمرد و گفت: مسئله روشنگری عقلی در مبانی امر به معروف و نهی از منکر مقوله ای مهم و حساس بوده و باید در چهار چوب خاص خود و به دور از تمایلات شخصی انجام شود.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به اذن خداوند و به دستور دین تصرف سه بار در اسلام مجاز می باشد که تصرف در حکومت که مختص ذات خداوند است، تصرف در قانون و در آخر تصرف در فریضه امر به معروف و نهی از منکر که از دیگر موارد آن می باشد.

ایشان با تاکید برا اینکه آگاهی و بداری جامع از مسئولیت های همگان می باشد گفت:امرو به معروف و نهی از منکر دخالت در زندگی مردم نیست و اقتضای اسلام ایجاب می کند در مقابل ناپاکی ها حساس باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش آخر سخنان خود نبود امر به معروف و نهی از منکر را باعث از بین رفتن ارزش های اجتماعی در جامعه برشمرد و گفت: تبیین فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در خانواده از عامل های مهم جهت مثمر  ثمر واقع شدن این فریضه الهی در جامعه است.

یکی از بزرگترین محرک‌های انقلاب اسلامیٰ بحث امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام میثم فیاضی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اردبیل در همایش امر به معروف و نهی از منکر، انقلاب اسلامی ایران را از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: یکی از بزرگترین محرک های انقلاب اسلامی بحث امر به معروف و نهی از منکر است.

ایشان در ادامه با اشاره به فرمایش امام خمینی مبنی بر اینکه جامعه ای که بخواهد پای خود بایستد باید به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه ای داشته باشد گفت: احیا جامعه و بشریت امروزی وابسته به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
وی در ادامه سخنان خود برگزاری همایش ها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و تبیین ارزش های این فریضه در بستر جامعه را مهم دانست و گفت: یکی از مهمترین ارزش های دینی ما توجه به امر به معروف و نهی منکر است.

تشکیل نظام اسلامی یکی از برجسته‌ترین معروفات در جامعه است

 

سردار بابازاده در همایش علمی امر به معرف و نهی از منکر که متبرک به نام شهید ابوالفضل پیرزاده است، تشکیل نظام اسلامی را یکی از برجسته ترین معروفات در جامعه برشمرد و پاسداری از آن را وظیفه آهاد مردم در ایران اسلامی عنوان کرد.

فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل با اشاره به اینکه پایداری نظام با عملکرد میدانی میسر می شود گفت: سپاه مجموعه ارزشی بوده و جهت صیانت از خون شهیدان با تمام توان در مقابل استکبار جهانی خواهیم ایستاد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هر علم، دانش و پژوهشی که باعث ارتقا تغییر موقعیت نظام شود مورد اعتقاد ماست عنوان کرد: علم و استعدادی که تلفیق و ترکیبی از عشق، تجربه و دانش نباشد نمی تواند به منصه ظهور برسد.

سردار بابازاده در بخش دیگری از سخنان خود با عنوان اینکه تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از خود سازی شروع می شود گفت: اهتمام به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در بستر خانواده به عنوان یکی از ستون های اصلی تکوین نظام است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/