کد خبر: 5956 ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷

مدیر حوزه‌های علمیه استان؛

قدرت‌ ایران، برگرفته از کارآمدی نظام است/خیانت‌های پهلوی در کتب درسی منعکس شود

مدیر حوزه های علمیه استان در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل به بررسی کارآمدی نظام پرداخت و گفت: قدرت‌روز افزون ایران در تمام عرصه ها برگرفته از کارآمدی نظام است.

قدرت‌ ایران، برگرفته از کارآمدی نظام است/خیانت‌های پهلوی در کتب درسی منعکس شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر امروز (سه شنبه) نشست تحلیلی بررسی کارآمدی نظام با سخنرانی حجت الاسلام مهدی نوروزی مدیر حوزه های علمیه استان  توسط بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل در سالن عطاءالله مهر این دانشگاه برگزار شد.

قدرت‌روز افزون ایران، برگرفته از کارآمدی نظام است

مدیر حوزه های علمیه استان در ابتدای سخنان خود به تبیین ماهیت انقلاب اسلامی در ایران پرداخت و با بیان اینکه انقلاب اسلامی در ایران برگرفته از مکتب عاشورا بود، گفت: در سایه انقلاب اسلامی و رشادت های جوانان این مرز و بوم، پس از انقلاب تا کنون استکبار در اشغال حتی یک وجب از خاک ایران در  حسرت مانده است.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین ارزش های انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: قدرت‌روز افزون ایران در تمام عرصه ها برگرفته از کارآمدی نظام است.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح گوشه ای از خیانت های قاجار و پهلوی پرداخت و گفت: مشکلات اقتصادی و فرهنگی کنونی ایران ریشه در بی لیاقتی و عدم کفایت شاهان قاجار و پهلوی دارد.

آرارات، به بهای از نفس افتادن خوزستان به یغما رفت

وی با بیان اینکه امروز بحران آب در کشور بی داد می کند به تبیین نقش ترکیه در از نفس افتادن خوزستان پرداخت و گفت: بر اثر بی کفایتی های دوران قاجار و پهلوی کوه های آرارات  که جزء خاک ایران بود به دست ترکیه افتاد  و این کشور با احداث سد های عظیم  بر سر منشاءهای رودخانه های دجله، فرات و ارس که از کوهستان آرارات سرچشمه می گیرند از جاری شدن آب به این مناطق جلوگیری کرد که این عامل خود امروز منجر به از نفس افتادن خوزستان شده است.

استاد حوزه و دانشگاه کم آبی دجله و فرات را باعث خشک شدن مرداب های جنوب عراق عنوان کرد و گفت: این عامل خود باعث خشکیدن خوزستان شده بطوریکه امروز که با هر وزش باد، گرد و خاک های بیابان های عراق به سمت خوزستان جاری شده و بعضا نیز تبدیل به وضعیت بحرانی  تنفس مردم این دیار می شود.

سد ارس، آذربایجان را به خوزستان دوم تبدیل می کند

نوروزی در ادامه سخنان خود از احداث سد بر سر رودخانه ارس  توسط ترکیه خبرداد و گفت:  با بهره برداری از این سد در 17 -18 سال آینده، اتفاق خوزستان در منطقه آذربایجان نیز تکرار شده و علی رغم کمبود آب کشاورزی در استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل، وضعیت زندگی در این نواحی نیز به خطر خواهد افتاد.

وی به سهم ناچیز اردبیل از حق آبه ارس نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون 53درصد آب ارس از استان خارج می شود که همین مقدار نیز در آینده نزدیک به بیشتر از نصف کاهش خواهد یافت و به بزرگترین بحران در منطقه تبدیل خواهد شد.

دریاچه ارومیه، نفس های آخر را می کشد

نوروزی با بیان اینکه دریاچه ارومیه در حال از نفس افتادن است گفت: اگر چاره ای برای این موضوع اندیشیده نشود پس از بهره برداری ترکیه از سد رود ارس، طوفان نمک به جای طوفان شن بر منطقه حاکم شده و آذربایجان عملا به نمک زار تبدیل خواهد شد.

مشکلات کنونی کشور، ارمغان عهدنامه سعد آباد است

رئیس حوزه های علمیه استان در ادامه سخنان خود به تبین کارآمدی نظام پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در سایه انقلاب اسلامی و رشادت های جوانان این مرز و بوم پس از انقلاب تاکنون، استکبار در حسرت اشغال حتی یک وجب از خاک ایران مانده در حالیکه قبل از انقلاب در دوران قاجار و به خصوص رژیم منحوس پهلوی طی قرارداد ننگین سعد آباد بخش اعظم کشور بر اثر بی کفایتی رضاخان و پسرش به کشورهایی چون افغانستان، ترکیه و شوروی داده شد در حالیکه اگر این سرزمین ها هم اکنون دست ایران باقی مانده بود هیچگاه شاهد وقایع ناگواری چون از بین رفتن منابع عظیم آرارات و وضعیت نگران کننده خوزستان و سیستان و بلوچستان و همچنین شرایط وخیم دریاچه ارومیه نبودیم.

وی سرحدات مرزی ایران در دوران قبل از قاجار را متذکر شد و با بیان اینکه کوهستان آرارات تا سال 1316 جزو خاک ایران بود گفت: این قسمت از خاک ایران بر اساس عهدنامه سعدآباد در دوران رضاخان به ترکیه واگذار شد و حاکمیت ارس نیز به دست شوروی افتاد تا هستی مملکت بر اثر بی تدبیری های شاه خائن به دست اجانب بیافتد.

نوروزی تولیدات مغان و اردبیل را به جاری شدن ارس وابسته خواند و گفت: رضاخان در سفر به ترکیه دلباخته فرهنگ سخیف این کشور شد و به همین دلیل خاک کشور به همراه منابع غنی‌اش را به خاطر کسب دوستی آتاتورک تقدیم وی کرد.

وی با بیان اینکه ترکیه پس از الحاق آرارات به کشورش جان تازه ای گرفت و متحول شد، گفت: گند کاری های فتحعلی شاه قاجار و رضاخان موجب جدا شدن قطعه های طلا از خاک ایران شد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود به عهد نامه سعد آباد اشاره کرد و گفت: این عهدنامه با حضور 4 کشور ترکیه، شوروی، افغانستان و عراق و کارشکنی های انگلیس بسته شد، بطوریکه در این عهدنامه آرارات به ترکیه، اروند رود به عراق، هیرمند به افغانستان و ارس به شوروی سپرده شد.

نوروزی با بیان اینکه در آن زمان بحرین نیز جزو خاک ایران بود و در زمره فرمانداری های استان فارس به حساب می امد، گفت: این منطقه  شیعه خیز نیز بر اثر توطئه های انگلیس از خاک ایران جدا شد.

جای خالی ویرانه های پهلوی در کتب درسی

رئیس حوزه های علمیه استان از نحوه نگارش کتاب های درسی انتقاد کرد و گفت: آموزش و پرورش باید با  انعکاس ویرانه های پهلوی در کتب درسی، علاوه بر بازگویی تاریخ به نسل جوان، بی لیاقتی های قاچار  و پهلوی را جهت عبری آموزی در جامعه زنده نگه دارد.

وی از بی لیاقتی های پهلوی به عنوان بزرگترین درس عبرت برای مسئولان کشور نام برد و گفت: از بین رفتن حیات خوزستان، سیستان و بلوچستان و در آینده نزدیک تبدیل دریاچه ارومیه به نمک زار و از نفس افتادن آذربایجان نشات گرفته از بی کفایتی های پهلوی است در حالی که در دوران پس از انقلاب اسلامی در همین کشور  نه تنها یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان و دشمنان اسلام نیفتاد بلکه روز به روز نیز شاهد پیشرفت های غرور انگیز توسط جوانان همین آب و خاک هستیم.

وسعت جغرافیای سیاسی امروز کشور، مدیون انقلاب اسلامی است

نوروزی در ادامه سخنان خود به مقایسه جغرافیای سیاسی ایران قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: ایران در دوره قاجار و پهلوی جایگاهی در جغرافیای سیاسی جهان نداشت در حالیکه در دوران 40 ساله انقلاب، جغرافیای سیاسی ایران اسلامی فراتر از مرزهای جغرافیایی کشور نه تنها در سطح منطقه بلکه در سطح بین الملل نیز تاثیر گذار و مهم شمرده می شود.

وی از ماجرای داعش بعنوان مثال بارز این قضیه نام برد و گفت: در دوران قبل از انقلاب شاه ایران بدون اجازه آمریکا قادر به تغییر نخست وزیر خود هم نبود در حالیه بعد از انقلاب، ایران فرسنگ ها دورتر از خاک کشور در قلب سوریه علاوه از صیانت از حرمین شرفین، رئیس جمهور این کشور را در سِمَت خود نگه داشته و امنیت روز افزون ایران اسلامی را نیز تضمین کرد.

امروز خاورمیانه تحت اراده فکری جمهوری اسلامی ایران اداره می شود

نوروزی قدرت روز افزون ایران را نشأت گرفته از کارآمدی نظام توصیف کرد و گفت: سرزمین شام که روزی خواستگاه بنی امیه، شقی‌ترین مردمان جهان بود، امروز تحت اراده فکری جمهوری اسلامی ایران اداره می شود.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین موقعیت کنونی ایران پرداخت و گفت: کسب اقتدار و ایجاد امنیت همواره مستلزم هزینه است  بطوریکه جوانان این آب و خاک با تقدیم خون خود اقتدار و امنیتی بی بدیل را پس از انقلاب اسلامی برای کشور به ارمغان اوردند پس شایسته است مسئولین کشور نیز نعمت موجود را قدر دانسته و با تلاش و کوشش مضاعف برگرفته از روحیه انقلابی و جهادی در رفع محرومیت ها کوشیده و به عمران و آبادانی کشور بپردازند.

موشک های ایرانی بلای سپر گنبد آهنین اسرائیل

این استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به سوال دانشجویان در خصوص کارایی قدرت موشکی ایران نیز گفت: استقرار موشک های ایران در تمام نقاط کشور و وجود حزب الله لبنان در نزدیکی رژیم صهیونیستی موجب شده تا با وجود سپر آهنین در رژیم صهیونیستی، ابتکار عمل در اختیار ایران باشد بطوریکه رهبر معظم انقلاب نیز بارها به آمریکا هشدار دادند که هر حمله ای به ایران با حمله به اسرائیل پاسخ داده خواهد شد.

رئیس حوزه های علمیه استان در پایان سخنان خود به مشکلات فعلی کشور نیز اشاره کرد و گفت: مشکلات اقتصادی فعلی کشور ریشه تاریخی دارد بطوریکه با کمی مطالعه می توان قسمتی از بیکاری و ضعف اقتصادی کشور را در دوران پهلوی جستجو کرد که لازم است مسئولین کشور بخصوص قوای سه گانه در اینخصوص با تعامل با هم و ایجاد مدیریتی یکدست ضمن جلوگیری از اختلاس ها و فسادهای روز افزون، بستر های اشتغال و توسعه تولیدات داخلی را مورد توجه قرار دهند چونکه فضای ایجاد شده توسط انقلاب اسلامی، امروز تنها راه نجات کشور از همه بحران هایی است که بر اثر بی لیاقتی و بی کفایتی شاهان قاجار و پهلوی به کشور به ارث مانده است.

انتهای پیام/