کد خبر: 5963 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸

در نشست بصیرتی فجر انقلاب دانشگاه محقق مطرح شد؛

حسنی:حضرت فاطمه(س) اولین انقلابی جهان اسلام است/ فنی اصل: انقلاب اسلامی امانت شهدا است

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های استان در جمع اساتید دانشگاه محقق به نقطه آغازین انقلاب اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی در واقع با دفاع همه جانبه حضرت زهرا(س) از ولایت آغاز شده است.

حسنی:حضرت فاطمه(س) اولین انقلابی جهان اسلام است/ فنی اصل: انقلاب اسلامی امانت شهدا است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، بعد از ظهر امروز نشست بصیرتی فجر انقلاب با حضور اساتید و کارکنان دانشگاه محقق اردبیلی و با حضور حجت الاسلام نظر پور رئیس ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر توسط پایگاه مقاومت دانشگاه محقق در سالن بصیرت این دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در ابتدای این همایش به نقطه آغازین انقلاب اسلامی در طول تاریخ پرداخت و گفت: در واقع انقلاب اسلامی بعد از زمان رحلت پیامبر اکرم توسط حضرت زهرا(س) و در دفاع از مقام ولایت آغاز شده است.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهراء(س) اولین انقلابی اسلام است گفت: ایشان در سخت ترین شرایط ممکن با بازگویی حقایق و روشنگری از مقام ولایت دفاع کردند بطوریکه انقلاب اسلامی نیز از همین لحظات شروع شده است.

حسنی در ادامه سخنان خود به فراز و نشیب های افراد حاضر در جریان انقلاب در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: همیشه افرادی هستند که در طول فرایند انقلاب سست و یا گمراه شده و در صدد انحراف از انقلاب و ولایت بر می آیند به طوری که این موضوع در دوره ما نیز به راحتی قابل مشاهده است.

وی به نحوه تداوم انقلاب اسلامی ایران نیز پرداخت و گفت: تا روزی که تمدن اسلامی به استقرار حکومت جهانی در جهان منجر نشده این انقلاب به مسیر خود ادامه خواهد داد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان به تببن علل مخفی ماندن قبر مطهر حضرت فاطمه زهرا (س) نیز پرداخت و گفت: مخفی ماندن قبر مطهر حضرت فاطمه زهرا(س) نیز خود گواه بر این امر است که نهضت انقلاب تا برقراری حکومت اسلامی در جهان مجکم و پابرجا خواهد ماند.

وی سخنان امام خمینی(ره) در آغاز حرکت انقلاب اسلامی ایران را متذکر شد و گفت: امام خمینی(ره) بارها فرمودند که ما به تکلیف خود عمل می کنیم ولی نتیجه هر آنچه که خداوند متعال مصلحت بداند همان خواهد شد.

حسنی از دانشگاهیان خواست تا با الگوگیری از سیره عملی مقام معظم رهبری به تکلیف امروز خود در برابر انقلاب اسلامی عمل کنند.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در پایان سخنان خود دوران دفاع مقدس را یاداور شد و گفت: در اوایل انقلاب 44کشور دست به دست هم دادند تا انقلاب نوپای ایران را در هم بشکنند ولی اراده الهی چیز دیگری رغم زد بطوریکه هم اکنون همان کشورهایی که در صف اول مقابله با ایران اسلامی قرار داشتند امروز به خاطر عبور از بحران، دست نیاز به سوی جمهوری اسلامی ایران دراز کرده اند.

وی با بیان اینکه همه ما از مردم عادی گرفته تا مسئولین کشور وامدار انقلاب هستند گفت: اسلام از روز اول با دشمنان، معاندان و فرصت طلبان در حال ستیز بوده و تا آخر هم خواهد بود.

حسنی از برنامه ریزی های90 موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی در خصوص مقابله با ایران اسلامی در ایالات متحده خبرداد و گفت: امروز دشمنان اسلام با به راه انداختن اتاق های فکر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، از هر فرصتی برای ضربه زده زدن به انقلاب تلاش می کنند.

وی به شرایط کنونی جهان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی امروز ایران اسلامی در اوج عزت و سرافرازی در جهان رو به جلو پیش می رود.

 

انقلاب، امانت شهدا و امام شهدا در دستان ما است

عباس فنی اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در ابتدای این همایش ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه اجرای برنامه های متعدد فرهنگی و مذهبی ویژه ایام دهه فجر را خاطر نشان کرد و گفت: اغلب برنامه های به اجرا در آمده در دانشگاه توسط دانشکده انجام گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود دفاع از ارزش های الهی و انسانی را از جمله اهداف انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: شهدای گرانقدر به خاطر ایجاد این ارزش ها در جامعه جان خود را تقدیم انقلاب کرده اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق در ادامه سخنان خود پیروزی نهایی انقلاب را منوط به پیاده سازی همه احکام الهی در جهان دانست و گفت: زمانی انقلاب ما به پیروزی نهایی خواهد رسید که افکار اسلام در همه نقاط عالم طنین انداز شود.

وی به تبیین وظیفه انسان ها در برابر انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امروز وظیفه ما دفاع از همه ارزش هایی است که در سایه انقلاب اسلامی و فداکاری شهدا برای ما ایجاد شده است بطوریکه سعادت ما نیز در گرو حفظ همین ارزش ها است.

فنی اصل مستندات برجای مانده از دوران انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت: همه ما مسئول خون های ریخته شده در راه انقلاب و اسلام هستیم چونکه اگر ایثار و فداکاری های امام خمینی(ره)، یاران راستین انقلاب و بصیرت افزایی های رهبر معظم انقلاب نبود امروز نیز چیزی از اسلام و ایران در جهان باقی نمانده بود.

وی مشکلات کنونی کشور در ابعاد مختلف بخصوص فرهنگ و اقتصاد را یادآور شد و گفت: نباید مشکلاتی چون اختلاس و درگیری های سیاسی و قدرت طلبی بعضی افراد ما را از اهداف اصلی انقلاب غافل کند چونکه امروز دشمنان اسلام همه توان خود را به کار گرفته اند تا به هر شکل ممکن جلوی پیشرفت های انقلاب اسلامی در جهان را بگیرند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در پایان سخنان خود از دانشگاهیان خواست تا ضمن تداوم راه شهدا، لحظه ای از رساندن پیام انقلاب به سایر نقاط جهان غفلت نکرده و از هر فرصتی جهت صدور انقلاب به جهان استفاده کنند.

شعر خوانی، پخش نماهنگ های انقلابی از جمله برنامه های این همایش در دانشگاه محقق بود.

انتهای پیام/