کد خبر: 6015 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳

مراسم تجلیل از خادمین قرآن در دانشگاه آزاد اردبیل

مراسم اهداي جوايز مسابقات قرآن و عترت با حضور معاون سياسي استانداري، مديران دستگاه هاي اجرايي و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامي استان اردبيل برگزار شد.

مراسم تجلیل از خادمین قرآن در دانشگاه آزاد اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، مراسم اهداي جوايز مسابقات قرآن و عترت با حضور معاون سياسي استانداري، مديران دستگاه هاي اجرايي و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامي استان اردبيل برگزار شد.

 

اسحاق رسولی رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد اردبيل در این مراسم گفت: اطمينان داريم پيروزي انقلاب اسلامي، شگفت انگيزترين پديده قرن بيستم بود و به بركت انس با قرآن و عترت، شگفت انگيزترين در قرن 21 نيز خواهد بود.

وی افزود: هرچند كه حركت هاي فكري مختلفي ظهور پيدا كرد ولي بعد از قرن ها، قرآن و عترت در نهاد مردم جا پيدا كرده كه با رهبري شجاعانه و داهيانه امام راحل در قالب حكومت اسلامي جلوه گر شد و نظام جمهوري اسلامي پديد آمد.

رسولی به ابعاد مختلف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اين پديده شگفت انگيز، مكاتب فكري و سياسي را به چالش كشاند و بعد از قرن ها عظمت نظام اسلامي قدرت بروز و ظهور پيدا كرده كه از بركات انقلاب اسلامي است كه مردم ايران بوجود آورده اند.

وی گفت: انقلاب اسلامي عليرغم همه كاستي ها، بهترين الگو براي بشريت است زيرا پشتوانه اين انقلاب، قرآن و عترت است كه نشان مي دهد چگونه مي توان در مقابل يك درصد جمعيت دنيا كه همه چيز را در اختيار دارد و 99 درصد بقيه دستاويز آن ها هستند، ايستاد.

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل با بيان اينكه اين يك درصد از همه ابزارهاي نرم علمي، فرهنگي، فكري و رسانه اي استفاده مي كندافزود: چهره ناب اسلامي كه در قالب جمهوري اسلامي شكل گرفته، در مقابل همه تحريفات و دسيسه ها ايستادگي كرد.

رسولي رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی را یادآور شد و گفت: رويكرد دانشگاه آزاد اسلامي اين است كه معنويت را تقويت كند و بي شك دانشگاهي كه عطر قرآن و عترت از آن به مشام برسد تاثيرگذارترين سيستم در حل مسايل جامعه و اهداف انقلاب خواهد بود.

وي تحليل راهبردي را بهترين روش مقابله با نظام سلطه عنوان كرد و گفت: تحليل يك بعدي و بيان ضعف ها ياس و نااميدي را به جامعه تزريق مي كند و راهكار و راهبرد ارايه نمي شود ولي در تحليل راهبردي نقاط ضعف، نقاط قوت، تهديدها و فرصت ها باهم مورد مطالعه قرار گرفته و قضاوت درست از سيستم ارايه مي شود.

اين استاد دانشگاه از دانشگاهيان خواست با نگاه راهبردي به نظام جمهوري اسلامي كه حاصل خون هاي زياد جوانان اين مملكت است به خوبي از آن دفاع كنند.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد اردبيل مهمترين دستاورد نظام و انقلاب اسلامي را دانشگاه آزاد اسلامي معرفي كرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامي در كل دنيا بي نظير است و بزرگترين دانشگاه حضوري جهان است كه افتخاري بزرگ به شمار مي رود.

وي افزود: رويكرد دانشگاه اين است كه معنويت را تقويت كند و بي شك دانشگاهي كه عطر قرآن و عترت از آن به مشام برسد تاثيرگذارترين سيستم در حل مسايل جامعه و اهداف انقلاب خواهد بود.

انتهای پیام/