کد خبر: 6060 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸

رئیس نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل؛

رشد جامعه، نیازمند احیای آموزه‌های اجتماعی است

رئیس نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در نشست اعضاء ستاد صیانت از حقوق شهروندی این دانشگاه به شرایط قضاوت در مورد دیگران اشاره کرد و گفت:رشد و توسعه جامعه، نیازمند احیای آموزه‌های اجتماعی است.

رشد جامعه، نیازمند احیای آموزه‌های اجتماعی است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، نشست اعضاء ستاد صیانت از حقوق شهروندی و کمیته ترویج عفاف و حجاب پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام حمیدواحدیزاده رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و قدرت اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی در این دانشگاه برگزار شد. 

رشد و توسعه جامعه، نیازمند احیای آموزه‌های اجتماعی است

 حجت الاسلام واحدی زاده در ابتدای این نشست به حدیثی از امام سجاد (ع) درباره جوامع شریعت اشاره کرد و گفت: رعایت عدالت و حقوق دیگران، به عهد و پیمان و قراردادهای فردی و اجتماعی پایبند بودن از جمله شرایط قضاوت است.          
وی با بیان اینکه در همه شرایع به این سه موضوع اساسی که تضمین کننده سلامت معنوی فردی و اجتماعی، بهبود روابط اجتماعی و حفظ حقوق شهروندی است تاکید شده، گفت: جهت تنظیم روابط انسانها، رعایت حقوق خدا، خود و انسانها، رهنمودهای ارزشمند و واقع‌بینانه ای وجود دارد و یقینا با بازگشت و احیای آموزه های اجتماعی، عمل و فرهنگ سازی مسئولین و مدیران دولت اسلامی، جامعه به رشد و توسعه واقعی خواهد رسید.

صیانت از حقوق شهروندی در واقع صیانت از حق الناس است

قدرت اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این نشست با تاکید بر اینکه حقوق شهروندی و حق الناس، گفت: مباحث محتوایی در رابطه با حقوق شهروندی مهم و از حساسیت ویژه و خاصی برخودار است و باید با نگاه عمیق و ژرف در راستای احقاق حقوق و مطالبات شهروندان سیاست گذاری و برنامه ریزی کرد.

وی افزود: در این راستا مسئولین دانشگاه باید به این موضوع با نگاه اعتقادی ورود پیدا کرده و نسبت به خدمات رسانی مناسب اقدام کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در پایان سخنان خود به برنامه های کمیته ترویج عفاف و دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: در زمینه ترویج عفاف و حجاب تکلیف شرعی و قانونی داریم که با در نظر گرفتن موازین شرعی و قانونی این کار ارزشمند را دربین پرسنل، اساتید و دانشجویان ترویج دهیم.