کد خبر: 6081 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱

امام جمعه اردبیل:

استان محرومی که شخصیت متنفذ در دولت ندارد، دردهای خود را به کجا باید ببرد؟

امام جمعه اردبیل گفت: آیا مدیریت کشور با معیارهای دوگانه، راه درستی است؟ آیا این روش، مردم را عاصی نمی کند؟ آقای رئیس جمهور فرمودند "بیش از 30 میلیارد فاینانس، آماده تزریق به پروژه هاست" باز سؤال داریم که در این خصوص نیز معلوم نیست چرا پروژه راه آهن اردبیل، همیشه سرش بی کلاه می ماند؟.

 استان محرومی که شخصیت متنفذ در دولت ندارد، دردهای خود را به کجا باید ببرد؟

به گزارش ابصارخبر به نقل از  سبلان‌ما آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نمازجمعه اظهار داشت: این هفته رئیس جمهور در بندرعباس گفتند "راه آهن قزوین – رشت، احتیاج به سفارش ندارد چون آقای نوبخت نسبت به آن تعصب ندارد و اول سال آینده آن را افتتاح می کنیم" ما در این خصوص به اهالی رشت تبریک می گوئیم ولی از رئیس جمهور می پرسیم اگر یک استان محروم مرزی شخصیت متنفذ در دولت نداشته باشد ، دردهای خود را به کجا باید ببرد؟

چرا پروژه راه آهن اردبیل، همیشه سرش بی کلاه می ماند

حضرت آیت الله عاملی افزود: آیا مدیریت کشور با معیارهای دوگانه، راه درستی است؟ آیا این روش، مردم را عاصی نمی کند؟ باز آقای رئیس جمهور فرمودند "بیش از 30 میلیارد فاینانس، آماده تزریق به پروژه هاست" باز سؤال داریم که در این خصوص نیز معلوم نیست چرا پروژه راه آهن اردبیل، همیشه سرش بی کلاه می ماند؟
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان به مناسبت 14 اسفند، روز آغاز هفته احسان و نیکوکاری از اهالی استان مخصوصا متمولین خواست در غم مستمندان استان شریک باشند.

وی همچنین بمناسبت روز تکریم مادران و همسران شهداء گفت: ملت ما در عزت و استقلال خود، کنار سفره این استوانه ها و پایه های اصلی استقلال و مقاومت نشسته است.

دولتمردان مانع از تاراج و غارت جنگلها و تلویث محیط زیست شوند

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین بمناسبت 15 اسفند روز درخت کاری و آغاز هفته منابع طبیعی اظهار داشت: احترام به محیط زیست نشان بلوغ یک ملت و تعالی یک فرهنگ است و همه باید بدانند که زندگی ما و آینده ما با احیاء محیط زیست و فضای سبز گره خورده است.
وی افزود: ما در چنین روزی بیشتر از مردم، باید به دولتمردان سفارش کنیم که مانع از تاراج و غارت جنگلها و تلویث محیط زیست باشند.

راه آزادی قره باغ، تقویت باورهای دینی،  تفکر عاشورایی و میدان دادن به دین داران است
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها بمناسبت سالگرد فاجعه خوجالو و آرزوی آزادی قره باغ گفت: نه با ارتباط صمیمی با اسرائیل نه با آیپک نه با گروه مینسک نه با مذاکره با دولت های بزرگ و نه با حمله های روزانه مطبوعات به ایران و نه با مجلسی که هنرش حملات مکرر به آیات قرآن و اخیرا تشبیه چادر زنان محجبه به پرچم های داعش است و نه با انباشت اسلحه و نه با اجرای بزرگداشت ها برای شهدای قره باغ و نه با کمونیست های شوروی سابق و آتئیست های امروز نمی توان آزاد کرد. راه آزادی قره باغ، تقویت باورهای دینی و تفکر عاشورایی و میدان دادن به متدینین و دین داران است.

جسارت آمریکا برای انتقال سفارت خود قدس اشغالی بخاطر سرسپردگی حکام اسلامی است
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به تصمیم آمریکا مبنی بر تسریع انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی آن را نشان از اطمینان کامل آنها از عدم عکس العمل مسلمانها در این خصوص دانست و گفت: او جسارت را به اوج رسانده و عمدا انتقال سفارت را به 24 اردیبهشت سالگرد اشغال فلسطین از سوی اسرائیل انداخته است.

وی تصریح  کرد: تمام این جسارت ها بخاطر سرسپردگی حکام کشورهای اسلامی است؛ استکبار جهانی تمام رسانه های کشور های اسلامی و دستگاه روحانیت این کشورها را زیرسلطه خود آورده است، به حدی که مفتی عربستان با صراحت اعلام می کند حمله به نظامیان اسرائیل حرام است و فلسطینیانی که با اسرائیل می جنگند تروریست هستند.

عاملی افزود: آنها به جای اسرائیل ایران اسلامی را مورد هدف قرار داده اند به حدی که جان کری در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت اسرائیل عربستان و مصر در دروان اوباما از واشنگتن مصرا می خواستند که آمریکا به ایران حمله کند.

امام جمعه در خاتمه با اشاره به محکومیت ایران در بیانیه دبیر سازمان ملل در موضوع حقوق بشر اظهار داشت: بخاطر جابجایی مفاهیم و تحریف آنها و جابجا شدن جایگاه ظالم و مظلوم و تروریست و مدافع حقوق طبیعی از این به بعد باید محکومیت از طرف نهادهای بین المللی را مایه فخر و شرف دانست.
انتهای پیام/