کد خبر: 6106 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷

بازدید دانشجویان اردبیل از بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) +تصاویر

جمعی از دانشجویان دانشگاه های اردبیل با حضور در بیمارستان امام حسین(ع) ضمن درک شرایط سخت دوران دفاع مقدس، درس ایثار و شهادت آموختند.

بازدید دانشجویان اردبیل از بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) +تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، جمعی از دانشجویان دانشگاه های اردبیل در قالب کاروان راهیان نور صبح امروز با حضور در بیمارستان امام حسین(ع) ضمن آشنایی نزدیک با شرایط سخت دوران دفاع مقدس و نحوه درمان مجروحین جنگی،درس ایثار و شهادت آموختند.

بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) در کیلومتر 7 جاده شهید شرکت (جاده انشعابی از شرق جاده اهواز – خرمشهر و بین ایستگاه حسینیه و دارخوین ) قرار دارد.

این بیمارستان صحرایی در سال 1361 ابتدا به صورت سوله هایی با آهن و پلیت ساخته شد که بعدها و همزمان با عملیات کربلای 4 ، بیمارستانی بیمارستانی بتنی و با مساحت 3551 متر مربع در کنار آن احداث و به بهره برداری رسید.
 
بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) به گونه ای مجهز شده بود که دارای رادیولوژی ، بانک خون، هشت اتاق عمل ، بیست و پنج تخت اورژانس برای مجروحین عادی و بیست تخت اورژانس برای مصدومین شیمیایی، داروخانه، بخش ICU، و آزمایشگاه، 1450 نفر پزشک و کادر مرتبط پزشکی و 120 نفر کادر اجرایی بود.
 
از همان بدو شروع به کار و راه اندازی قسمت های مختلف این بیمارستان، امکانات لازم برای ارائه خدمات درمانی به مجروحین را مهیا گردید. تمامی بخش اورژانس از 2 سالن عمود برهم تشکیل می شد که در مواقع پدافند به عنوان نقاهتگاه ، در هنگام آفند به عنوان اورژانس، برای پذیرش مجروحین بد حال ، مورد استفاده قرار می گرفت. 
شهروند خبرنگار: محمد رضا محمدی
 
انتهای پیام/