کد خبر: 6120 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰

با حضور فرماندار نمین برگزار شد؛

نشست تخصصی معرفی و آغاز پروژه نجات جنگل فندقلو در دانشگاه محقق

نشست تخصصی معرفی و آغاز پروژه نجات جنگل فندقلو با حضور کارشناسان و علاقمندان به محیط زیست در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

نشست تخصصی معرفی و آغاز پروژه نجات جنگل فندقلو در دانشگاه محقق
به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر امروز نشست تخصصی معرفی و آغاز پروژه نجات جنگل فندقلو با حضور کارشناسان و علاقمندان به محیط زیست در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
 
طبیعت دوستی در ذهن ایرانیان وجود دارد
عاطف ناصری فرماندار شهرستان نمین با اشاره به اینکه نوروز در فرهنگ ایران باستان، آشتی با طبیعت است، گفت: این طبیعت دوستی در ذهن ایرانیان وجود دارد اما امروز از طبیعت دوستی دور شده ایم.
وی با بیان اینکه امروز نوروز به دید و بازدید و سیر و سفر تقلیل یافته است، ادامه داد: این سیر و سفر دشمن طبیعت است چرا که طبیعت مورد تخریب قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه استفاده ساماندهی شده از طبیعت در کشورهای غربی ترویج یافته است، ادامه داد: تغییر در سیاست ها و شیوه های استفاده از طبیعت باید در برنامه کاری قرار بگیرد.
 
حفظ و صیانت از منابع طبیعی از وظائف مهم ما است
جبرائیل رزمجو رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق در این نشست به پیشینه برگزاری چنین جلساتی پرداخت و گفت: این چهارمین همایش بزرگ طی چند روز گذشته است که توسط دانشجویان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه حفظ و صیانت از منابع طبیعی از وظائف مهم ما است،گفت: فندقلو رویشگاه طبیعی مهمی هست که هم مرتعی و هم جنگلی است.
رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی افزود: جنگل فندقلو حدود 16 هزار هکتار مساحت است که 4 هزار هکتار آن جنگل بوده و بیشترین گیاهان آن فندق و سیب وحشی است که حفظ و صیانت آن از وظائف مهم متولیان است.
وی با اشاره به اینکه نباید با رها کردن زباله، طبیعت را تخریب کرد، گفت: پلاستیک و کیسه عمر طولانی دارد و زمان زیادی برای تجزیه آن لازم است.
رزمجو با بیان اینکه برگزاری نشست ها و جلسات نقش مثمرثمری در صیانت از طبیعت دارد، افزود: برگزاری جلسات و تشویق اقشار مختلف مردم به پاکسازی نقش مثبتی دارند و امیدواریم این رویشگاه احیا و توسعه داده شود.

انتهای پیام/