کد خبر: 6138 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل :

اجرای تحقیقات گیاهان دارویی در مرکز رشد اردبیل تسهیل شده است

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: در مرکز رشد گیاهان دارویی این واحد، چرخه اجرای تحقیقات گیاهان دارویی برای فناوران تسهیل شده است تا بتوانند ایده های خود را تبدیل به محصول قابل عرضه کنند.

اجرای تحقیقات گیاهان دارویی در مرکز رشد اردبیل تسهیل شده است

به گزارش ابصارخبر به نقل از  روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، مهران اوچی اردبیلی یکشنبه 27 اسفند در هشتمین جلسه شورای فناوری مرکز رشد فناوری فرآورده های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل گفت: در این مرکز از تمام ظرفیت و پتانسیل های موجود برای توسعه کمی و کیفی خدمات به فناوران استفاده می شود.

وی از فعالیت 15 شرکت با 25 طرح فناورانه در مرکز رشد فناوری فرآورده های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل خبر داد و اظهار کرد: در سال آینده 5 شرکت جدید با طرح های فناورانه در این مرکز مستقر خواهند شد.

رئیس شورای فناوری مرکز رشد فناوری فرآورده های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل با بیان اینکه با توجه به پتانسیل های منطقه در حوزه گیاهان دارویی، فعالیت این مرکز توانسته است در معرفی و توسعه کشت، تولید و فرآوری این گونه های گیاهی موثر باشد، ادامه داد: تمام شرکت های مستقر در این مرکز، مرحله پیش رشد را طی کرده و در مرحله رشد برای تبدیل ایده به محصول هستند.

اوچی اردبیلی به بهره برداری از ساختمان مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل در سال 1396جاری اشاره و خاطرنشان کرد: در سال آینده مجهزترین آزمایشگاه این مرکز برای انجام تحقیقات مورد نیاز فناوران به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: در سال 1396 توفیقاتی در برگزاری رویدادهای کارآفرینی، اخذ مجوز و کسب عناوین برتر جشنواره های حوزه فناوری برای مرکز رشد رقم خورد و تلاش خواهیم کرد این روند را در سال 97 استمرار بخشیم.

اوچی اردبیلی اذعان داشت: جهاددانشگاهی اردبیل آمادگی لازم را برای پیوستن به شبکه و زنجیره فناوری استان اردبیل دارد و در این مسیر از راه اندازی صندوق های پژوهانه به منظور تسهیل روند حرکتی فناوران حمایت می نمایید.

در ادامه این جلسه مهران محمدی، سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل به ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز در سال 1396 پرداخت و حسین شایقی، حسین وثوقی ایرانی، عبدالقیوم قلی پوری، حسین بختیاری و رسول نیکخواه بهرامی از اعضای شورای فناوری این مرکز، بر برگزاری بازدید و کارگاه های مشترک برای ایجاد انگیزه در فناوران، تعیین بازارهای هدف، تلاش برای بازاریابی و توسعه صادرات و تجاری سازی محصولات گیاهان دارویی تاکید کردند.

گفتنی است با بررسی طرح های مطرح شده در این جلسه، مجوز پذیرش برای 5 شرکت فناور و 11 طرح فناورانه صادر و با اهدای لوح سپاس و هدایایی از اعضای شورای فناوری فرآورده های گیاهان داوریی جهاددانشگاهی اردبیل تجلیل شد.

 

انتهای پیام/