کد خبر: 6203 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

بیمارستان هزارتختخوابی اردبیل باهمکاری"قرارگاه خاتم"ساخته می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: برای ساخت و تجهیز بیمارستان 1000 تختخوابی اردبیل،تفاهم‌نامه ای با قرارگاه خاتم الانبیاء نهایی شده و در مرحله امضا است.

 بیمارستان هزارتختخوابی اردبیل باهمکاری"قرارگاه خاتم"ساخته می شود

به گزارش ابصارخبر به نقل از سبلان‌ما قدرت اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در نشست خبری با بیان اینکه "تغییر سبک زندگی با تغذیه سالم و افزایش تحرک بدن" شعار انتخابی برای هفته سلامت در استان اردبیل است گفت:  هفته سلامت فرصت مناسبی است تا با مشارکت مردم و همراهی نهادهای دولتی و غیر دولتی در مسیر توسعه پایدار و تحقق سلامت مردم گام برداریم.

وی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در راستای ارتقای سلامت، اصلاح الگوی زندگی، جلب حمایت سیاست‌گذاران در حوزه سلامت و جلب مشارکت نهادهای غیر دولتی و مردم نهاد در ارتقای سلامت را از جمله اهداف مشخص شده در این هفته عنوان کرد و افزود: وزارت بهداشت با تمام امکانات، تنها می تواند 25 درصد سلامت مردم را تامین و تضمین کند و 75 درصد دیگر به عوامل اجتماعی بستگی دارد.

اخوان اکبری عدالت در دسترسی به خدمات سلامت؛ حق مردم، مسئولیت حکوت، سلامت برای همه در همه جا، مقابله با آسیب‌های اجتماعی،تعهد و مسئولیت پذیری نهادهای موثر، حمایت از فقرا برای دسترسی به خدمات سلامت، ترویج سبک زندگی سلامت محور، اجتماعی شدن سلامت؛ انسجام اجتماعی و نشاط اجتماعی و منابع پایدار ،جامعه سالم را شعار روزهای هفته سلامت عنوان کرد و از افتتاح 15 پروژه با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان در این هفته خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همچنین از افتتاح و بهره برداری از بیمارستان امام رضا(ع) تا اواخر اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: این پروژه به احتمال زیاد با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.  

اخوان اکبری افزود: امیدورایم بیمارستان شهدای پارس آباد با 148 تخت نیز تا هفته دولت افتتاح شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در خصوص بیمارستان 1000 تختخوابی اردبیل نیز اظهار کرد: برای ساخت و تجهیز پروژه، اعتباری در حدود 1000 میلیارد تومان لازم است که در این خصوص تفاهم‌نامه ای با قرارگاه خاتم الانبیاء نهایی شده و در مرحله امضا است.

وی اظهار کرد: در صورت تامین بودجه، بیمارستان 1000 تختخوابی در طی 4 سال احداث خواهد شد و تجهیز این بیمارستان نیز یک‌سال طول خواهد کشید.

انتهای پیام/