کد خبر: 6246 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل؛

کشورهای اروپایی استقلال واقعی ندارند/وضعیت کشور باید به قبل از مذاکرات برگردد

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در جمع دانشگاهیان این دانشگاه با بیان اینکه کشورهای اروپایی حاضر در برجام استقلال واقعی ندارند شرایط کشور قبل از برجام را یادآور شد و گفت: برگشت آنی چرخه هسته ای کشور به وضعیت سابق مطالبه عمومی جامعه است.

کشورهای اروپایی استقلال واقعی ندارند/وضعیت کشور باید به قبل از مذاکرات برگردد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حجت الاسلام حمید واحدیزاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در جمع دانشگاهیان این دانشگاه به تبیین علل دشمنی آمریکا با ملت بزرگ ایران پرداخت و گفت: برگشت وضعیت کشور به قبل از مذاکرات بخصوص چرخه هسته ای کشور به وضعیت سابق مطالبه عمومی جامعه است.

 

واحدیزاده گفت:امروز حرکت سخیف سردمدار نظام سیاسی دنیا و به اعتراف خود آنها قلدر دنیا و تمام کسانیکه به تحلیل دقیق عملکرد استکبار بخصوص عملکردهای کشوری که بدون پیشینه تاریخی تنها با استفاده از فرصت جنگ جهانی دوم به قلدری و حاکمیت در جهان روی آورده اند پوشیده نیست.

وی در ادامه سخنان خود خوی استکباری آمریکا را یادآور شد و گفت: این کشور مستبد با استفاده از امکانات سایر کشورها بیشترین منفعت را از جنگ برد بطوریکه با سلطه گری به منابع زیر زمینی و طبیعی تمام کشور ها دست یافت.

واحدیزاده به تشریح دلایل مخالفت استکبار با نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: این دشمنی ها نه تنها به خاطر مسائل هسته ای نیست بلکه با تحلیل دقیق به ماهیت ضد استکباری نظام اسلامی ایران بر می گردد که  توانست بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حاکمیت آمریکا را که پس از انگلیس در ایران تشکیل داده بودند با هزار زحمت از ریشه برکند.

وی ژاندارمی ایران در زمان سلطه آمریکا بر این مشور در منطقه اشاره کرد و با بیان اینکه این کار برای مقابله با شوروی سابق صورت گرفته بود، گفت: یقینا مخالفت ها و ناهنجاری هایی که آمریکا نسبت به ایران بعنوان دشمن درجه یک مد نظر قرار داده بود از اوایل انقلاب که احتمال نفوذ می داد تا به امروز که سرانجام فهمید نظام جمهوری اسلامی ایران مثل سایرین نیست که با یک کودتا یا با یک جنگ از بین برود ادامه داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه یکی از علل واقعی دشمنی آمریکا با ایران را ماهیت اسلام زنده، اسلام پویا و مبارز و دفاع کننده در برابر مظلومان عنوان کرد و گفت: این ماهیت اسلام است و تا مادامی که این ماهیت در ما وجود دارد، آمریکا با ما صلح نخواهد کرد و یا حداقل به آن شکلی که ما می خواهیم دست نخواهد زد.

وی سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در این خصوص را یادآور شد و گفت: رابطه ما با آمریکا رابطه مظلوم با ظالم بلکه فراتر از آن رابطه گرگ و میش است بنابراین، این تصور ساده است که بگوییم با مذاکره یا با تبیین بعضی شرایط، این نظام سلطه گر با ما همراه خواهد شد و این محال امر است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ماهیت این دو نظام با هم فرق دارد، گفت:نظام امریکا، نظام سلطه گری است در حالیکه نظام ما عدم سلطه پذیری است. آن نظام تجاوزگر است و این نظام مقابل تجاوزگر و یقینا این ماهیت ما است و تا زمانیکه این ماهیت با رهبری داهیانه، عالمانه و پیامبر گونه ولایت عظمای فقاهت همراه است، این خیال خام است که این چند کشور با کدخدایی به نام آمریکا بتواند به مقابله با ایران اسلامی دست پیدا کند. 

وی نتایج برجام را یادور شد و گفت: امروز نتیجه نادرستی این سیاست، برای همگان مشهود است.

واحدیزاده از استقلال طلبی بعنوان دومین عامل دشمنی امریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت: این عامل استقلال است که مایه استقلال نظامی، فرهنگی، سیاسی و علمی برای کشور شد.

وی با بیان اینکه نظام سلطه به دنبال این است که برای خود نوکر پیدا کند، گفت: آمریکا تنها به دنبال دوشیدن است بطوریکه خود اخیرا اعتراف داشتند که عربستان را تاجاییکه نفت دارد خواهند دوشید و بعد از آن، آنها را به سر خود رها خواهد کرد تا هر چه بلا است بر سر این کشور بیاید.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه استکبار برای ایران هم چنبن نقشه هایی در سر داشت گفت: اما آنها غافل از این نکته بودند که نظام ما بدنبال استقلال است و هرگز گرفتار این دام ها نخواهد شد.

وی عداوت آمریکائیها با دانشمندان کشورمان را یادآور شد و گفت: برای آنها سنگین است که ببینند نخبگان ایران در علوم روز با تمام امکاناتی که وجود خارجی نداشت و عملا صفر بود، به درجه اول کشورهای پیشرفته رسیده اند.

مسئول نهاد نماندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به آمریکا دوستان داخلی نیز گفت: این خیال خام است که فکر کنیم آمریکا با افکار لیبرالیستی و اومانیستی حود به ما کمک کند تا به رده های بالا برسیم.

وی تصریح کرد؛با شناختی که ما از استکبار جهانی داریم این کار محال امر است.

واحدیزاده از آگاهی بخشی و ایجاد موج بیداری اسلامی در جهان بعنوان عامل بعدی دشمنی امریکا با ایران نام برد و گفت: ان چیزی که امام مد نظر داشت این بود که انقلاب ما مقدمه سازی انقلاب بزرگ آقا امام زمان(عج) است و با این فکر مستضعفین جهان به معنی عام و خاص  مد نظر امام بود .

وی پیام انقلاب را تکیه به اندیشه های نام اسلامی، حقیقت اسلام و اسلام ناب محمدی  عنوان کرد و گفت: تاکنون استقلال عرضی و جغرافیایی کشور حفظ و ماهیت ان به جهان صادر شده است بطوریکه امروز بیش از از 72 کشور طلبه در قم مشغول تحصیل هستند و به سایر کشور ها نیز مبلغان دینی اعزام شده اند

این مبلغ دینی با بیان اینکه فکر دشمن جلوگیری از صدور فیزیکی انقلاب بود گفت: آنها غافل از بودند که انقلاب اسلامی با نفوذ در ذهن های مردم، جلوتر از اینها صادر شده  است.
 
وی به تشریح هژمونی نظام سلطه پرداخت و گفت: این هژمونی از نیل تا فرات بود بطوریکه جرثومه فساد لابی صهیونیسم آن را برای خود تعریف و مقدمه سازی کرده بود اما در پایان هر مرحله ، این انقلاب اسلامی بود که نقشه آنها را خنثی کرد .

وی در پایان سخنان خود به تمجید از مدافعان حرم پرداخت و گفت: مدافعان حرم در واقع از نظام، کیان، خانواده و از حقیقت هستی خود دفاع می کنند.

واحدیزاده از بحث هسته ای بعنوان یک مثال راهبردی نام برد و گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری اگر برجام ختم به خیر نیز می شد، بحث موشکی مطرح می شد همانطور که با با اینکه خوش از برجام خارج شده اما از اروپا می خواهد بحث موشکی را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه مگر می شود آمریکا از برجام خارج شود ولی اروپا مستقلا در آن بماند، گفت: در این معاهده، این امکان عملا وجود ندارد چونکه همه این کشورها وابسته به آمریکا هستند و استقلال آنها تنها ظاهری و حرفی است 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در پایان سخنان خود از دانشگاهیان بعنوان فرهیختگان جامعه نام برد و گفت:ما باید این مطالبه را از مسئولان کشور داشته باشیم که طبق فرموده مقام معظم رهبری ادامه کار با اروپا را هم مصلحت نیست چونکه  آنها مستقل نیستند.

وی تصریح کرد؛ متکی بودن به مذاکرات بعد از این همه تجربه های گران بها، موجب خسران نظام خواهد شد.

واحدیزاده وعده های تیم مذاکره کننده در خصوص برگشت آنی چرخه هسته ای کشور به وضعیت سابق را یادآور شد و گفت: این موضوع باید به مطالبه عمومی تبدیل شود و تا زمانیکه این امر محقق نشود، نظام استکبار نیز سر تعظیم در برابر ملت ما فرو نخواهد آورد.

وی سخن شهید بهشتی با مضمون اینکه آمریکا از دست ما عصبانی باش و در این عصبانیت خود بمیر گفت: حفظ اتحاد و انسجام ملی، پیروی از منویات مقام معظم رهبری و مطالبه گری عمومی از مسئولان بهترین راهکار برای مقابله با تهدیدات روز افزود دشمنان اسلام و انقلاب است.

انتهای پیام/