کد خبر: 6265 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶

بیانیه دانشگاه محقق در محکومیت سخنان رییس جمهور آمریکا؛

هدف آمریکا از خروج برجام، ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت بود

خروج آمریکا از برجام که با هدف مهم ایجاد جنگ روانی در بین مردم، مرعوب ساختن مسوولان و شکاف بین مردم و حاکمیت انجام گرفت، نشان داد که آنها بر هیچ توافق بین المللی پایبند نیستند.

هدف آمریکا از خروج برجام، ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت بود

به گزارش ابصارخبر به نقل از  روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی،در این بیانیه آمده است:دروغ ­پردازی ها و تهمت ­های ناروای اخیر رییس جمهور آمریکا علیه ملت بزرگ ایران و اعلام خروج آمریکا از برجام که به دنبال نقض عهدهای مکرر صورت گرفت، بار دیگر دست چدنی و فریبکارانه سیاستمداران آمریکا را از زیر دستکش مخملی نمایان و بر کلام دوراندیشانه و حکمیانه پیرجماران ما که آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن درجه یک ملت ایران نامیدند، صحه گذاشت. خروج آمریکا از برجام که با هدف مهم ایجاد جنگ روانی در بین مردم، مرعوب ساختن مسوولان و شکاف بین مردم و حاکمیت انجام گرفت، نشان داد که آنها بر هیچ توافق بین المللی پایبند نیستند. چنین اقداماتی برخلاف هدف گویندگان و طراحان آن، موجبات بیشتر وحدت ملت بزرگ ایران و مسوولان نظام شده و آمریکا را در جهان بیش از گذشته بی اعتبار کرده و در یک انزوای سیاسی قرار داد. 

ملت بزرگ ایران، امروز نه روز تشتت و تفرقه و مذمت همدیگر، بلکه روز عبرت، تجربه تاریخی، دشمن­شناسی، اتحاد و همدلی و تکیه بر ظرفیتهای بالای درون کشور است. تجربه ­ای که می­گوید آمریکا و هم پیمانان اروپایی آن همچون سال‌های نه‌چندان دور دهه 80 متخصص نقض عهد بوده و غیر قابل اعتماد هستند. تجربه­ ای که می­گوید عزت و استقلال ملی ما نه با نگاه به بیرون از مرزها، بلکه در سایه تکیه بر مردم، توانمندی­های داخلی و عمل به رهمنودهای ولایت مطلقه فقیه بدست می ­آید. 
ما دانشگاهیان دانشگاه محقق اردبیلی ضمن محکوم کردن سخنان رییس جمهور آمریکا و دعوت همگان به وحدت و یکپارچگی، از دولتمردان و تصمیم­گیران می­خواهیم که برای حفظ عزت و استقلال ملی با اتکال به خداوند یکتا و تکیه بر استعدادهای درون کشور تحت تدابیر رهبری معظم انقلاب مبنی بر بی ­اعتمادی به سه کشور اروپایی هوشمندانه تصمیم گرفته و از تجربه بدعهدی امروز آمریکایی­ها و اروپایی­ها در دهه 80 عبرت گرفته و بدون اخذ تضمین مطمئن از سه کشور اروپایی برجام را ادامه ندهند. 
بی تردید ملت بزرگ ایران از این برهه نیز با هوشمندی عبور کرده و دشمنان خود را مایوس خواهد کرد. امید است با بیداری امت اسلامی شاهد رهایی جوامع انسانی و اسلامی از دست نظام سلطه و نوکران و سرسپردگان آن باشیم.
انتهای پیام/