کد خبر: 6282 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم؛

توسعه‌هرجامعه‌ای‌درگرواستقلال‌دانشگاههای‌آن‌است

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع اساتید دانشگاه های اردبیل به تبیین وظایف و کارکردهای دانشگاه ها پرداخت و گفت: برخی از نهادها باید مستقل باشند که دانشگاه جزو همین دستگاه ها است.

توسعه‌هرجامعه‌ای‌درگرواستقلال‌دانشگاههای‌آن‌است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حسین سیمائی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع اساتید دانشگاه های اردبیل به تبیین وظایف و کارکردهای دانشگاه ها پرداخت و گفت: بخشی از تاریخ و حکومت تشیع در اردبیل اتفاق افتاده است که به همین دلیل اردبیل به گردن همه ما حق دارد.
وی با بیان اینکه این خطه تاریخی و کهن، عالمان بزرگی را پرورش داده اند، گفت: یکی از این عالمان، مقدس اردبیلی یا محقق اردبیلی است که در قرن 10 نظراتی داشته است که امروز روشنفکران دینی به آن رسیده اند.
سمائی صراف با اشاره به اینکه استقلال نعمتی است که خداوند به هر کسی نداده است، تصریح کرد: برخی از نهادها باید مستقل باشند که دانشگاه جزو همین دستگاه ها است.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه باید به دو دلیل مستقل باشد، ادامه داد: دلیل اول این است که دانشگاه از چالش های بیرونی دور باشد و دلیل دوم هم آن است که نیروهای موثر و کارآمد را برای توسعه دانشگاه به کار گیرد.
وی با بیان اینکه هر چقدر دانشگاه مستقل باشد به همان اندازه کاراتر خواهد بود، گفت: دانشگاه باید یافته های علمی را بدون ملاحظه به جامعه ارائه دهد.
سیمایی صراف با بیان اینکه دانشگاه برای رفع نیازمندی ها تاسیس شده است،افزود: قرار نیست که دانشگاه یک محیط ایزوله بدون توجه به مسائل بیرونی باشد بنابراین انتظار می رود که دانشگاه و دانشگاهیان برای حل مسائل راهکار ارائه دهند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز امیدواری کرد: حضور بهنامجو به عنوان استاندار اردبیل با نگاه کاربردی به مسائل علمی سبب شود که دانشگاه کاربردی تر شود و استاندار مجبور نباشد برای رفع مشکلات استان به بیرون از استان اردبیل مراجعه کند.
وی با اشاره به اینکه دغدغه های فرهنگی صادقی رئیس سابق دانشگاه کمتر از دغدغه های مدیریتیش نبود، اظهار داشت: برای یک استاد تمام، کار مدیریتی و اجرایی کار سختی است.
سیمائی صراف تصریح کرد: امیدواریم معیار برای حبیبی نیز عقلانیت جمعی و قانون باشد چونکه قانون برای کنار گذاشتن سلیقه ها تدوین شده است و برای دوری از تشتت ها نیز باید قانون را محور و معیار قرار داد.

انتهای پیام/