کد خبر: 6293 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲

به مناسبت حماسه سوم خرداد برگزار شد؛

نشست روشنگری "جهاد از دیدگاه قرآن کریم" در دانشگاه پیام نور اردبیل

نشست روشنگری "جهاد از دیدگاه قرآن کریم" به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر توسط بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل در این دانشگاه برگزار شد.

نشست روشنگری "جهاد از دیدگاه قرآن کریم" در دانشگاه پیام نور اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، بعد از ظهر امروز  نشست روشنگری "جهاد از دیدگاه قرآن کریم" با حضور اعضای شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل و جمعی از اساتید و کارکنان این دانشگاه در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر و با سخنرانی حجت الاسلام حمید علی نسب معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام علی نسب در ابتدای این مراسم ضمن تبریک ایام پر برکت ماه رمضان به تبیین جهاد از منظر قرآن کریم پرداخت و گفت: رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس تنها با ایمان به خداوند متعال توانستند در برابر ارتش مستکبر جهان به سرکردگی صدام ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه اسلام، دین جهانی، جاوید و کامل است، گفت:  این دین هدیه ای است که از طرف خدای متعال به بشریت ارزانی شده است. بطوریکه سعادت دنیا و آخرت انسان نیز در صورت ایمان و عمل به دستورات اسلام تأمین می شود.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در ادامه سخنان خود به تبیین تعالیم اسلام پرداخت و گفت: تعالیم اسلام در هر یک از سه بخش اصول اعتقادات، اخلاق و احکام (مقررات) به طور مستقیم یا غیر مستقیم، جنبه اجرایی دارد. بطوریکه این دین آمده است تا در جوامع انسانی به مرحله اجرا در آید؛ از این رو مدعی اداره جامعه در هر عصری تا قیام قیامت است. بدیهی است اجرای احکام الهی مستلزم تشکیل حکومت است و بدون آن نمی توان به تعالیم اسلامی جامه عمل پوشاند.

علی نسب به تبیین فلسفه تشکیل حکومت اسلامی در جهان پرداخت و گفت: اگر فلسفه تشکیل حکومت اسلامی، اجرای احکام الهی و تعالی و رشد انسان ها برای رسیدن به مرز عبودیت است، بدیهی است که ایجاد امنیت، همگام با دفع موانعی است که سد راه چنین حکومتی می شود،

وی افزود: مسئله دفاع اگرچه یکی از احکام عقل است و همه عقلای عالم بر آن متفقند، اما شرع مقدس اسلام نیز بر آن مهر تأیید زده و به عنوان یکی از فرائض در فرهنگ کتاب و سنت مطرح شده است.

معاون نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان تصریح کرد: آیات و روایات زیادی در کتاب و سنت مشاهده می شود که به مسئله جنگ و جهاد به عنوان یک فریضه نگریسته و مسلمانان را به انجام آن تشویق می کند.

انتهای پیام/