کد خبر: 6294 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱

استاد حوزه علمیه قم

مذهب به انسان آرامش می دهد

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مذهب به انسان آرامش می دهد، گفت: یک عارف، سالک و فردی که دارای شخصیت دقیقی است، تجلی خدا را نشان می دهد؛ چراکه انسان آئینه الهی است.

مذهب به انسان آرامش می دهد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، آیت الله صفایی بوشهری در کارگاه اخلاق اسلامی ویژه مدیران و کارکنان حراست دستگاه های اجرایی استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به نقش شاخصه های اخلاقی مدیران حراست در موفقیت شغلی، گفت: ما دو نوع حراست داریم، نوع اول حراست و مواظبت و اقدام اداری و شغلی و نوع دوم حراست و مواظبت و اقدام اخلاقی و باطنی.
وی گفت: یک عارف، سالک و فردی که دارای شخصیت دقیقی است، تجلی خدا را نشان می دهد؛ چراکه انسان آئینه الهی است.
صفایی بوشهری با بیان اینکه مذهب به انسان آرامش می دهد، افزود: علم دانشگاهی هیچ موقع در مقابل دین قرار نگرفته است، بلکه رفیق دین نیز بوده است.
استاد حوزه علمیه قم به ضرورت یقین به معاد تاکید و تصریح کرد: روز معاد روز عکس العمل است و در دنیا هر کاری انجام داده باشیم، عکس العمل آنرا خواهیم دید.
وی ضمن تاکید به تعقل و تفکر قبل از هرگونه اندیشه، گفتار و کردار، گفت: انسان جاهل با انسان عاقل تفاوت دارد؛ به این ترتیب که انسان عاقل اول فکر می کند و سپس حرف می زند، ولی انسان جاهل برعکس این موضوع عمل می کند.

انتهای پیام/