کد خبر: 6303 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل؛

دفاع مقدس،مهمترین‌سرمایه‌معنوی‌وفرهنگی‌کشوراست

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل با بیان اینکه لحظه به لحظه دوران دفاع مقدس به عنوان سرمایه معنوی و فرهنگی کشور محسوب می‌شود، گفت: از این رو لازم است کل آن دوران به صورت جز به جز ثبت و ضبط شده تا به زبان ساده به نسل جدید انتقال یابد.

دفاع مقدس،مهمترین‌سرمایه‌معنوی‌وفرهنگی‌کشوراست

 اسحق رسولي رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در گفتگو با خبرنگار ابصارخبر به تبیین اهمیت زنده نگه داشتن این روز الهی پرداخت و گفت: آزاد سازی خرمشهر از دست دشمنان اسلام جزء تاریخ فراموش نشدنی ایران اسلامی است، چونکه ایمان، اخلاص و شهادت طلبی رمز پیروزی جبهه حق علیه باطل بوده و لحظه به لحظه دوران دفاع مقدس نیز به عنوان سرمایه معنوی و فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

 
وی در ادامه سخنان خود بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) در اینخصوص را یاداور شد و گفت: طبق گفته امام راحل خرمشهر را خدا آزاد کرد به نحوی که بعد از آزادی خرمشهر جبهه انقلاب اسلامی به این باور رسید که پیروز جنگ، ایران است و این لحظه هرگز از ذهن ما پاک نخواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی نیروهای ما از نظر تسلیحاتی و تجهیزاتی از دشمن بعثی ضیعف‌تر بودند، گفت: در مقابل حمایت های دنیای شرق و غرب از رژیم صدام ، رزمندگان اسلام تنها به سلاح اخلاص و ایمان مجهز بودند  و همین عامل نیز باعث پیروزی ایران در این جنگ نابرابر و فرسایشی شد.

وی با بیان اینکه لحظه به لحظه دوران دفاع مقدس به عنوان سرمایه معنوی و فرهنگی کشور محسوب می‌شود،گفت: از این رو لازم است کل آن دوران به صورت جز به جز ثبت و ضبط شود و به زبان ساده به نسل جدید انتقال یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در پایان سخنان با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از فرماندهان دفاع مقدس وجود دارند که می‌توان از آن‌ها حداکثر استفاده را در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید کرد و دانشگاه‌ها نیز موظفند با برگزاری جلساتی به صورت زنده از روایت‌گری این فرماندهان بهر‌مند شوند، تصرریح کرد:در فضای دانشگاه‌ها نیز لازم است تا از یادمان‌‌های دفاع مقدس و وصیت‌نامه‌ها که عموما در شب‌های عملیاتی نوشته شده و خالص‌ترین و بی‌ریاترین وصیت‌نامه‌ها هستند استفاده شود.

انتهای پیام/