کد خبر: 6312 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷

در آیین رونمایی از هنرواره حبیب مطرح شد؛

واحد: دایره المعارف دفاع مقدس در اردبیل تدوین می شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در آئین رونمایی از پوستر هنرواره حبیب در اردبیل به تبیین اهداف این هنرواره پرداخت و گفت:در تلاش هستیم حماسه آفرینی مردان غیرتمند دیار سبلان را د قالب دایره المعارف دفاع مقدس ثبت و ضبط کنیم.

واحد: دایره المعارف دفاع مقدس در اردبیل تدوین می شود
 به گزارش خبرنگار ابصارخبر، شب گذشته آین رونمایی از پوستر هنرواره حبیب با حضور جمعی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و هنرمندان استان توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و با مشارکت سپاه حضرت عباس(ع) در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان برگزار شد.
علی واحد مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در آئین رونمایی از پوستر هنرواره حبیب در اردبیل به تبیین اهداف این هنرواره پرداخت و گفت: اولین هنرواره حبیب در بخش شعر، تولید فیلم، تئاتر و عکاسی برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: با توجه به استقبال خوب هنرمندان از جایزه ادبی یوسف ما این هنرواره را نیز برگزار خواهیم کرد تا زمینه تولید آثار فاخر در بخش‌های تعیین شده فراهم آید.
واحد در ادامه سخنان خود از تدوین دایره المعارف دفاع مقدس در اردبیل خبر داد و گفت: ما با محوریت پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و ایثارگران و خانواده‌های شهدا تلاش می‌کنیم تا در مجموعه دایره‌المعارف بتوانیم حماسه آفرینی مردان غیرتمند دیار سبلان را ثبت و ضبط کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل خاطرنشان کرد: ما بعد از کرمان دومین استان در کشور هستیم که در قالب یک هیئت علمی و تخصصی در حوزه دفاع مقدس در حال تهیه و تدوین دایره‌المعارف و دانشنامه دفاع مقدس هستیم که تاکنون اعضای این مجموعه علمی 15 جلسه با محوریت تدوین این دایره‌المعارف برگزار کردند.
 
وی افزود: از 360 مدخل انتخاب شده برای تهیه این دانشنامه 270 مدخل برگزیده شده و قرار است 12 نفر نسبت به تهیه و تدوین این مجموعه اقدام کنند.
 
واحد در مورد نقش شهرستان‌های استان اردبیل در دوران دفاع مقدس و برجسته کردن آنها در دایره‌المعارف در حال تدوین تصریح کرد: در اکثر شهرستان‌ها کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در این زمینه آغاز شده و ما سعی داریم با استفاده از ظرفیت نویسندگان شهرستانی این نقش‌آفرینی را در دانشنامه برجسته کنیم.
  
در این جلسه کاظم نظری بقا به عنوان دبیر هنرواره در بخش شعر، میردولت موسوی دبیر بخش فیلم، سیدرضی محمودی دبیر بخش تئاتر و علایی دبیر بخش عکس این هنرواره در مورد بخش‌های مختلف توضیحاتی ارائه کردند که بخش شعر این هنرواره به دو زبان ترکی و فارسی در قالب‌های آزاد و کلاسیک و همچنین بخش مقالات به صورت علمی و پژوهشی برگزار خواهد شد.
 
در بخش فیلم و سینما نیز آثار به صورت حرفه‌ای و در دو بخش پیشکسوتان و جوانان تهیه و به دبیرخانه جشنواره ارسال خواهد شد.

در بخش عکس نیز هنرواره فرصتی را برای عکاسان حرفه‌ای و عکس‌های موبایلی فراهم کرده که قرار است منتخبی از عکس‌های این هنرواره در معرض دید علاقمندان قرار گرفته و به صورت کتاب به چاپ برسد.
 
در پایان این مراسم در کنار رونمایی از پوستر هنرواره حبیب احکام دبیران این رویداد فرهنگی و هنری در بخش‌های مختلف به آنان اعطا شد.
 
خبرنگار: یوسف نوروز
 
انتهای پیام/