کد خبر: 6361 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸

نماینده ولی فقیه در استان:

فرهنگ اصیل مهدویت کلید همه مشکلات جامعه بشری است

نماینده ولی فقیه در استان در مراسم شب قدر به تشریح ابعاد مختلف فرهنگ مهدویت پرداخت و گفت: فرهنگ اصیل مهدویت کلید همه مشکلات جامعه بشری است، بطوریکه امروز منتظران حقیقی باید در حفاظت و صیانت از اندیشه مهدویت تلاش کنند .

فرهنگ اصیل مهدویت کلید همه مشکلات جامعه بشری است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، مراسم شب قدر بیست و سوم رمضان با حضور خیل عظیم عاشقان مکتب علوی و مردم روزه‌دار اردبیل در مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد.

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این مراسم به تبیین ویژگی های عصر ظهور ظهور پرداخت و گفت:در عالم اعتقادی شیعیان هیچ زمانی خالی از حجت نیست و به عقیده بسیاری از رهبران شیعی که در طول تاریخ ظهور کرده و به هر نحوی نقشی در پایبندی ملتها به اسلام داشته است، شرط ظهور حضرت ولی عصر، حجت عالم بشریت رسیده به درجه اضطرار یا همان اوج نیاز به حجت زمان می‌باشد.

وی با بیان اینکه در زمان تولد حضرت مهدی (عج) همان‌طور که ترس و وحشت در بین دشمنان آن حضرت ایجاد شده بود، الان نیز وحشت از ظهور در بین فرعونیان زمان وجود دارد،گفت: بسیاری از سران سرکش اعراب و غرب حضرت ولی عصر (عج) را آشکارا دشمن خود خوانده و از ظهور و حاکمیت ایشان به شدت ترس و هراس دارند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه سخنان خود به تشریح ابعاد مختلف فرهنگ مهدویت پرداخت و گفت: فرهنگ اصیل مهدویت کلید همه مشکلات جامعه بشری است، گفت: امروز منتظران حقیقی باید در حفاظت و صیانت از اندیشه مهدویت تلاش کنند چرا که در رویدادهای مهم اعتقادی روز به وفور می‌بینیم که بسیاری از دشمنان و در راس آنان استکبار جهانی سرمایه‌های کلانی بر بحث تفرقه‌افکنی بین ملت و فرهنگ و تفکر مهدویت دارند و در راه رسیدن به اهداف شوم خود در این مسیر از هیچ تلاش مخربی دریغ نخواهند کرد.

عاملی ظهور حضرت ولی عصر را زمینه‌ساز رشد، تعالی و رشد اعتقادی،‌فرهنگی و اجتماعی بشر دانست و گفت: باید اذعان داشت که رمز بقاء و پایداری امت اسلامی زنده نگه داشت فرهنگ ناب مهدویت در بین شیعیان و اهل تسنن و متدین جهان است که این مهم در کشور ما بیشتر از سایر مناطق جهان اسلامی نمود می‌یابد.

وی ظهور حضرت ولی عصر(عج) را سبب پیشرفتهای گسترده معنوی دانست و با بیان این که آبادی و آسایش با ظهور آخرین منجی عالم بشریت تحقق خواهد یافت، تصریح کرد: امروز آحاد جامعه اسلامی باید به وظیفه یک منتظر واقعی عمل کنند و در انتظار ظهور منجی عالم بشریت به درجه‌ای از تشنگی نائل آیند که بتوان نام عاشق شیعی مخلص را بر وی نهاد.

عاملی گفت: اگر امروزه استکبار جهانی می‌داند که هیچ مکتبی، هیچ تفکری و هیچ جریانی توان رقابت با تفکر شیعی و مهدویت را نخواهد داشت و بر همین اساس و به دنبال همین سرشکستگی استکبار جهانی به دنبال پیاده‌سازی افکار و نقشه‌های شوم خود از طرق مختلف است.

خلاء اعتقادی جهان را فرا گرفته است

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود جهان حاضر را غرق در مشکلات و روبه‌رو با برخی خلاهای اعتقادی و فرهنگی دانست و گفت: اگر هم‌اکنون بسیاری از مشکلات در حوزه اعتقاد و فرهنگ جامعه را دچار کرده است باید دانست همه اینها بنا به روایات مختلف و متعددی که توسط محققان و نویسندگان مطالعه و ارائه می‌شود، از نشانه‌های عیان و آشکار ظهور حجت بی‌بدیل اسلام، حضرت ولی عصر(عج) است.

عاملی با اشاره به، به راه افتادن جریانهای پوشالی ضد دینی علیه اسلام و شیعه گفت: اگر هم‌اکنون بنا به روایات دینی حرف از ظهور جریانی سفیانی به گوش می‌رسد باید دانست که همه این حکومتها و جریانها به ظاهر مسلمان اما در واقع غیرمسلمان و همچنین صد مصالح و ایران اسلامی می‌باشند.

وی افزود: تحقق ظهور و آمدن حضرت حجت اصلی‌ترین و محوری‌ترین عامل اضطرار به حجت است که در این برهه از زمان درک و عمل به اینها کمی کار سختی است و در واقع این حکومتها از اسلام درباری و وهابی است،  اما باید دانست که بدون حرکت در مسیر مهدویت نمی‌توان به سعادت دنیوی و اخروی دست یافت.

عاملی گفت: خوشبختانه هم‌اکنون این اضطرار به ولی و حجت بیش از زمانهای دیگر احساس می‌شود و همین موضوع حاکی از آن است که زمان موعد فرا رسیده و ما در شرف ورود به عصر ظهور آقا امام زمان(عج) هستیم.

اجرای تواشیح، مداحی و مراسم بک یا الله از دیگر برنامه های مراسم شب قدر در شب بیست و سوم ماه رمضان در مصلی اردبیل بود.

مراسم شب قدر در اردبیل
مراسم شب قدر در اردبیل
مراسم شب قدر در اردبیل
 
انتهای پیام/