کد خبر: 6374 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲

رئيس دانشگاه آزاد اردبیل خبرداد:

مجمع خيرين دانشگاه آزاد اسلامي اردبيل راه اندازی شد

رئيس دانشگاه آزاد اردبیل از راه اندازی مجمع خيرين این دانشگاه خبرداد و گفت: این طرح به منظور كمك به دانشجويان بي بضاعت، حمايت از اشتغال فارغ التحصيلان بيكار و راه اندازي مراكز علمي، تحقيقاتي و پژوهشي انجام گرفت.

مجمع خيرين دانشگاه آزاد اسلامي اردبيل راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز اسحق رسولي رئیس دانشگاه آزاد اردبیل در جمع تعدادي از خيرين استان در این دانشگاه از راه اندازی مجمع خیرین دانشگاه ازاد در اردبیل خبرداد و گفت: به منظور كمك به دانشجويان بي بضاعت، حمايت براي اشتغال فارغ التحصيلان بيكار و راه اندازي مراكز علمي، تحقيقاتي و پژوهشي این مجمع تاسيس شد.

وي  در ادامه سخنان خود به تبیین وضعیت سرمایه ای دانشگاه های دنیا پرداخت و گفت:در معتبرترين دانشگاه هاي دنيا، بيشترين سرمايه هاي آنها وقفي و از طريق بنيادها و خيريه ها تامين مي شود و سهم اندكي از نيازهاي مالي آن ها از طريق شهريه دانشجويي تامين شده و بقيه با تحقيقات، ارتباط با صنعت و امور خيريه تامين مي شود.

رسولي سرچشمه برخي از دانشگاه هاي داخلي را نيز از امور خيريه دانست و افزود: در حوزه آموزش عالي در زمينه تاسيس خوابگاه ها فعاليت هاي خوبي وجود دارد ولي در زمينه هاي ديگر فعاليت چنداني مشاهده نمي شود.

وي با بیان اینکه بسياري از افراد در خصوص فعاليت خيريه در سطح دانشگاه ها يا احساس نياز نمي كنند و يا آموزش عالي را يك موضوع لوكس قلمداد مي كنند، گفت: به همين علت است كه خيرين جامعه تاكنون در سطح دانشگاه ها فعاليت ملموسي نداشتند.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد اردبيل ادامه داد: جامعه اي موفق است كه روي فكرها و تدبيرها سرمايه گذاري كند كه در اين صورت آسيب هاي اجتماعي به حداقل ممكن مي رسد.

رسولي به علل مختلف بی کاری در استان پرداخت و گفت: بيكاري، معلوليت ها و بسياري از آسيب هاي اجتماعي حاصل برخي از ضعف هاي ماست كه اگر بخش هاي مختلف به درستي هدايت شود چنين وضعيتي را نخواهيم داشت.

وي رويكرد دانشگاه آزاد اسلامي را به سمت حل مسايل عنوان كرد و افزود: رويكرد دانشگاه به سمتي است كه بتواند مسائل و مشكلات جامعه را حل كند و در اين خصوص ظرفيت هاي خالي و سرمايه هاي فكري و علمي دانشگاه در اختيار نهادهاي مردمي است.

رئيس دانشگاه آزاد اردبیل در پایان سخنان خود به بیان دفدفه های جدید دانشگاه ازاد در کشور پرداخت و گفت: يكي از دغدغه هاي مهم دانشگاه، وجود بيكاري گسترده در بين جوانان فارغ التحصيل و تحصيل كرده در مقاطع مختلف است كه نهاد هاي خيريه مي تواند در اين زمينه گام هاي خوبي بردارد.

انتهای پیام/