کد خبر: 6378 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲

سرپرست معاونت فناور جهاد دانشگاهی اردبیل خبرداد؛

ثبت دو اختراع جدید در مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل

دو اختراع "محلول گیاهی التیام دهنده التهاب ریه" و "پماد گیاهی التیام دهنده التهاب پوستی زخم بستر و کاهنده درد و سوزش" در مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل به ثبت رسیدند.

 ثبت دو اختراع جدید در مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، مهران محمدی سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل در جمع خبرنگاران از ثبت دو اختراع در مرکز رشد جهاد دانشگاهی خبرداد و گفت: این اختراع‌ها شامل محلول گیاهی التیام دهنده التهاب ریه و برونش و تسکین دهنده سرفه‌های حاد و مزمن و پماد گیاهی التیام دهنده التهاب پوستی زخم بستر و کاهنده درد و سوزش است. 

محمدی به صدور گواهینامه اختراع برای این دو محصول از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک اشاره کرد و گفت: این دو اختراع توسط سعید ناصری و سیده سیمین دخیل پور از فناوران شرکت «شفا درمان پاک داروی سبز» مستقر در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل به ثبت رسیده است.

سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان اردبیل اضافه کرد: محصولات ثبت شده، جزء طرح‌های فناورانه این مرکز و مورد حمایت جهاددانشگاهی می‌باشد که پس از اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح به عنوان محصول دانش‌بنیان قابلیت بهره‌برداری عمومی خواهند داشت.

انتهای پیام/