کد خبر: 6419 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

گروه های سلامت روانی نقش زیادی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نگاه علمی و پژوهشی به مقوله اعتیاد را خواستار شد و گفت: هر چقدر ما برنامه های نشاط اور در جامعه اجرا کنیم بهتر می توانیم از اعتیاد جوانان پیشگیری کنیم.

گروه های سلامت روانی نقش زیادی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، بهزاد ستاری مدیرکل بهزیستی استان در همایش گفتمان سازی و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر گفت: گروه های سلامت روانی نقش زیادی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه سخنان خود به تحقیقات انجام گرفته در سال 95 در این خصوص اشاره کرد و گفت: تحقیق شیوع شناسی اعتیاد در خانواده که جامعه آماری ان بالغ بر 60هزار نفر بود به پیمایش عمومی در حوزه علل و انگیز های اعتیاد پرداخت.

وی به تشریح جزئیات این تحقیق پرداخت و گفت از میان 9 عامل بررسی شده  4 عامل تفریح و سرگرمی، جلب توجه، مشکلات اجتماعی و بی کاری با 84 درصد مهمترین عوامل و انگیزه های جوانان در مبتلا شدن به اعتیاد بودند.

ستاری نگاه علمی و پژوهشی به مقوله اعتیاد را خواستار شد و گفت: هر چقدر ما برنامه های نشاط اور و سالم در جامعه اجرا کنیم و زمینه های شادی و نشاط و تخلیه هیجانات جوانان را فراهم کنیم  بهتر می توانیم از اعتیاد جوانان پیشگیری کنیم.

وی نقش دستگاه هایی چون بهزیستی، صدا و سیما و حتی نیروی انتظامی در این زمینه را مهم دانست و گفت: بهتر است اثرسنجی برنامه های اجرایی توسط دستگاه های اجرایی در خصوص جوانان و سلامت اجتماعی مورد بررسی قرار گیرند تا با قطع برنامه های بی اثر و کم اهمیت به سمت گسترش برنامه های تاثیرگذار در این حوزه حرکت کنیم.

مدیرکل بهزیستی اردبیل در پایان سخنان خود به تبیین راه های درمانی معتادان اشاره کرد و گفت: سم زدایی در کمپ های ترک اعتیاد و درمان های اجتماع محور برپایه TC بخصوص در بهبود رویکرد اجتماعی شخص معتاد بسیار مهم است.

وی نقش درمان های اجتماعی را مهم عنوان کرد و گفت: 80 درصد معتادان در شرایط درمانی بهبود اجتماعی قادر به حفظ ترک اعتیاد هستند در حالیکه این موضوع در خصوص کمپ ها تنها 15 درصد است.

ستاری از مردم و مسئولان بخصوص خانواده ها خواست تا با آگاه سازی مردم بخصوص جوانان و حرکت به سمت اجتماع محوری زمینه های رشد و تعالی فرزندان این اب و خاک را بیش از پیش فراهم کنند.

انتهای پیام/