کد خبر: 6439 ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴

دو کرسی ترویجی در دانشگاه محقق برگزار شد

مسئول دبیرخانه کمیته دستگاهی حمایت از کرسی های نظریه پردازی دانشگاه محقق از برگزاری موفق دو کرسی ترویجی در این دانشگاه خبرداد و گفت: کرسی های ترویجی"هژمونی نمادین و منازعه دارایی های فرهنگی" و "طراحی مدل ارزیابی و بهبود عملکرد طرح­های شهری" دراردبیل برگزار شد.

 دو کرسی ترویجی در دانشگاه محقق برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق،  اسماعیل صدری با اشاره به برگزاری کرسی ترویجی دکتر بهروز افخمی با عنوان "هژمونی نمادین و منازعه دارایی های فرهنگی"، افزود: این کرسی در مورد مسایل باستان شناسی و تاریخی و لزوم توجه به آنها به عنوان یک سرمایه ملی و دارایی فرهنگی ملت ها که مبنایی نیز برای رشد فرهنگی و علمی می باشد، به بحث و بررسی پرداخت.

وی افزود: انتقاد و داوری از این کرسی را اردشیر جوانمردزاده عضو هیأت علمی گروه باستان شناسی و تاریخ دانشگاه محقق اردبیلی به عهده داشتند.
 
صدری با بیان اینکه کرسی ترویجی اسماعیل جهانی نیز با عنوان "طراحی مدل ارزیابی و بهبود عملکرد طرح­های شهری" و با انتقاد و داوری دکتر عطا غفاری گیلانده و دکتر رسول عباسی برگزار شد، ادامه داد: به منظور ایجاد تمایز بین پروژه­ها و طرح­های شهری، مدل حاضر بر این نکته تاکید داشت که طرح­های شهری به دلیل فقدان مدل­های ارزیابی عملکرد تعریف شده و نیز دشواریِ ارزیابی عملکرد آنها در مقایسه با پروژه­های شهری، کمتر و به سختی در معرض ارزیابی عملکرد واقعی قرار می­گیرند. 
مسئول دبیرخانه کمیته دستگاهی حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: این دو کرسی به همراه مدارک و موارد مورد نیاز به منظور تایید نهایی و ارایه گواهی به هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال خواهد شد.
 

*********************************