کد خبر: 6441 ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳

نماینده ولی فقیه در استان:

اولویت اول کشور آموزش و پرورش است/ معلمان به داد فرهنگ کشور برسند

نماینده ولی فقیه در استان دردر جمع نومعلمان به تبیین اهمیت فرهنگ یک کشور پرداخت و گفت: معلمان تنها افرادی هستند که با تأثیر گذاری مستقیم می توانند به داد فرهنگ کشور برسند.

اولویت اول کشور آموزش و پرورش است/ معلمان به داد فرهنگ کشور برسند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان عصر امروز در جمع نومعلمان اردبیل وظیفه و رسالت سنگین آنها را یاداور شد و گفت: امروز فصل خطیری در زندگی نومعلمان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه دانشجو معلمان در واقع افرادی هستند که جا پای انبیا می گذارند، به رمز ماندگاری معلمان در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: نباید معلم خود را با اقشار دیگر مقایسه کند چونکه  مسئولیت خطیر معلمی اجازه چنین مقایسه ای را به وی نمی دهد.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود به تبیین علت پیشرفت مدنیت های فاخر در جهان پرداخت و گفت: پیشرفت جامعه ما در تمام عرصه ها مدیون مدنیت فاخر است که بنای آن نیز دست معلمان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفرهای تبلیغی خود به اقصی نقاط جهان اشاره کرد و گفت: فرهنگ ریل پیشرفت در غرب  بر پایه برنامه ریزی است  و آن نیز مدیون آموزش و پرورش کشورها است.

این استاد حوزه و دانشگاه به تبیین زیرساخت‌های فرهنگی کشورها پرداخت و با بیان اینکه در باب ساخت فرهنگ فاخر، راهی جز توجه به آموزش و پرورش نیست، گفت: هرکشوری که توانسته به جایگاه خود در چینش ملت ها دست پیدا کند در نتیجه توجه به فرهنگ غنی کشورش بوده است.

عاملی به چهل سالگی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: در انقلاب اسلامی جز از طریق فرهنگ نمی توان به جایگاه واقعی در چینش ملت ها قرار گرفت.

وی در ادامه به تبیین سوژه های حساس اجتماعی اشاره کرد و گفت: تقویت احساسا جمعی از جمله سوژه های حساس اجتماعی است که می توانذ قدرت را در اخیار بگیرد.

عاملی به تشریح مثال های مختلف در این زمینه پرداخت و گفت: کار کردن در کارخانه ای که منجر به حفظ  و تقویت احساس اجتماعی می شود موجب فخر و مباهات کشور است.

وی در ادامه سخنان خود پیشرفت های کشورهای صنعتی را متذکر شد و گفت: زمانی که کشور ما در اثر بی کفایتی شاهان و توطئه ها به مدت 500 سال در خواب فرو رفته بود، کشورهای صنعتی به پیشرفت های خارق العاده‌ای دست یافتند.

نماینده ولی فقیه در استان به اشغال خرمشهر در طول سالیان گذشته توسط استکبار اشاره کرد و گفت: هربار اشغال این شهر و بی کفایتی شاهان دوران، باعث جدا شدن قسمتی از خاک ایران شده بطوریکه اکنون تنها 40 درصد از قلمرو دوران صفویه دست ما مانده است.

وی با بیان اینکه استراتژیکی ترین نقطه دنیا در بحرین واقع شده است، گفت: این کشور زمانی نه چندان دور جزو قلمرو ایران بود که بر اثر بی لیاقتی شاهان از این آب و خاک جدا شد.

عاملی در ادامه سخنان خود از معلم خوب بعنوان ناجی یک ملت و کشور نام برد و گفت: بزرگترین رهبران دنیا نیز توسط معلمان خوب پرورش یافته اند.

وی از وجدان کاری، تعهد کاری و پاکدستی بعنوان سوژه های حساس اجتماعی و فردی نام برد و گفت: برای اجرای این سوژه ها در جامعه باید یک نظام صیانت از حقوق در جامعه طراحی شود

معلمان به داد فرهنگ کشور برسند

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه سخنان خود به تبیین اهمیت فرهنگ یک کشور پرداخت و گفت: معلمان تنها افرادی هستند که با تأثیر گذاری مستقیم می توانند به داد فرهنگ کشور برسند.

وی با بیان اینکه انجمن و تشکیلات چند روزه است، گفت: همه چیز از آموزش و پرورش شروع می شود.

عاملی به راه های تعالی فرهنگ یک جامعه اشاره کرد و گفت: راه اصلی ساختن فرهنگ، تربیت متربی متعالی است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به بحث استخدام پرداخت و گفت: استخدام مکروه است چونکه در واقع فروختن عمر محسوب می شود و از آنجاییکه زمان فروخته شده به شما تعلق ندارد نباید اجازه دهید این مدت  به بطالت و سردرگمی بگذرد چونکه لحظه لجظه این عمر، حساب و کتاب دقیق دارد.

وی در پایان سخنان خود به تشریح بدعت های نادرست موجود در جامعه پرداخت و گفت: مهریه های سنگین غیرقابل پرداخت در کنار آداب و رسومی مانند برگزاری مراسمات آنچنانی چون تولد بچه, دندان درآوردن، به راه افتان بچه، از شیر جداشدن وی که موجب تحمیل هزینه های اضافی و غیر ضروری در جامعه می شود و علاوه بر آن مشکلات زیادی را نیز در جامعه بوجود می آورد.

عاملی وظایف خطیر معلمان در این عرصه را یادآور شد و گفت: یک معلم خوب و دلسوز وظیفه دارد که با روشنگری ها غل و زنجیر های نهفته در جامعه را ریشه کن کند.

تربیت یک سیاستمدار بالغ از جمله رسالت های یک معلم است

امام جمعه اردبیل در پایان سخنان خود به تبیین وظایف یک معلم در برابر جامعه و کشور پرداخت و گفت: تربیت یک سیاستمدار یکی از مهمترین وظایف معلمان است که این امر مهم نیز به امر آموزش و پرورش در کشور بر می گردد.

وی با بیان اینکه امروز اولویت اول کشور آموزش و پرورش است: رهبران خوب و بزرگ و انسان های شایسته و تاثیر گذار در دامان معلمان خوب و دلسوز پرورش یافته اند.

عاملی از نومعلمان خواست تا ضمن مغتنم شمردن فرصت سالهای اول تدریس، کلاس‌های درس را بزرگترین امانتها دانسته و سعی کنند سرمایه های کلان در اختیار را به بهترین شکل ممکن پرورش دهند چونکه اینده کشور و بخصوص فرداها در دستان نسل امروز است.

انتهای پیام/