کد خبر: 6463 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹

با حضور 50 دانشجوی اردبیلی؛

سیزدهمین دوره طرح ولایت دانشجویی اردبیل در مشهد مقدس آغاز به کار کرد

مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره طرح ولایت دانشجویی استان با حضور دانش پژوهان برادر دانشگاه های اردبیل در زائرسرای سبلان مشهد مقدس برگزار شد.

سیزدهمین دوره طرح ولایت دانشجویی اردبیل در مشهد مقدس آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان، یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی بخصوص شهدای دانشجو و مدافعان حرم را گرامی داشت و گفت: سیزدهمین دوره طرح ولایت دانشجویی استان با هدف آشنایی دانشجویان با مبانی اندیشه های اسلامی و افکار امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب از امروز تا31تیرماه در 2 بخش مجزا ویژه برادران 18الی 23 و 24 الی 31 تیر ماه ویژه خواهران در زائرسرای سبلان مشهد مقدس آغاز شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان در ادامه سخنان خود به وصایای شهدای دانشجو به خصوص مدافعان حرم اشاره کرد و گفت: عشق به امام و ولایتمداری در سیره عملی و رفتای شهدا مثال زدنی است و شایسته است که دانشجویان با الگو قراردادن شهدا بتوانند در مسیر تعالی و کمال گام بردارند.

وی در ادامه سخنان خود به نحوه اجرای طرح ولایت که آمیزه‌ای از علم، ایمان، تدبر، تفکر و عاطفه است، اشاره کرد و گفت: اصالت دانشجوی در تراز انقلاب و ممتاز، تحقق اهداف نظام اسلامی است که دانشجوی بسیجی به عنوان پیش‌‌آهنگ این حرکت باید رسالت واقعی خود را به سرانجام مقصود برساند.

اسدی گفت: امروزه دشمنان دین و قرآن با استقرار ارزش های اسلامی در جهان حیات خود را در معرض نابودی می بینند، به همین خاطر آنان با طراحی برنامه هایی چون ناکارآمد جلوه دادن دین، تهاجم فرهنگی و شبیه خون  فرهنگی در صدد هستند فکر و اندیشه جوانان این مرز و بوم را به تسخیر خود در بیاورند.

مسئول بسیج دانشجویی استان در پایان سخنان خود به تبیین راهکارهای مقابله با طراحی های دشمنان پرداخت و گفت: توسعه و گسترش معرفت و بصیرت دینی بر پایه آموزه های اسلام، تقویت قدرت تحلیل مسائل در بین دانشجویان از جمله راهکارهای نیروهای انقلابی برای مقابله با دشمنان اسلام و ایران است.

ایرج صحرایی مسئول تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی استان نیز در ادامه این مراسم ضمن ارائه گزارش به تشریح نحوه گزینش دانش پژوهان پرداخت و گفت:پس از پایان مهلت ثبت نام نیمه دوم اردیبهشت ماه آزمون ورودی با حضور بیش از  نفر از دانشجویان در دانشگاه های استان برگزار شد.

وی گفت: پس از مصاحبه نهایی از پذیرفته شدگان آزمون نهایتا 50 دانشجوی برادر و 80 دانشجوی خواهر توانستند جواز حضور در دوره آموزشی،تربیتی، معرفتی و بصیرت افزایی را که در مشهد مقدس در حال برگزاری است بدست آورند.

صحرایی در ادامه سخنان خود به تبیین اهداف طرح ولایت استانی پرداخت و گفت: آشنایی با مبانی اندیشه اسلامی و آشنایی با سیره نظری و عملی ائمه اطهار(ع)، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان از جمله رسالت ها، اهداف و مأموریت های بسیج دانشجویی است.

دبیر طرح ولایت دانشجویی استان اردبیل  به فوق برنامه های این طرح  نیز اشاره کرد و گفت:  در کنار زیارت روزانه حرم شریف  هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع)، برگزاری حلقه های صالحین، کرسی های آزاد اندیشی، تریبون آزاد و برنامه های ورزشی و بازدید از مراکز تاریخی مشهد مقدس نیز از جمله برنامه هایی است که در این دوره آموزشی پیش بینی شده است.

وی از برگزاری اردوهای راهیان نور غرب کشور نیز خبرداد و گفت: قبل از شروع طرح و در راستای تداوم ارتباط با دانش پژوهان طرح ولایت، این دانشجویان به همراه مسئولین و جمعی از شورای مرکزی و دانشجویان بسیجی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در غرب کشور اعزام شدند تا از نزدیک با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شده و بتوانند سفیران مبانی اندیشه های اسلامی در دانشگاه های خود شوند.

صحرایی در پایان سخنان خود از حمایت های معنوی سردار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)، اسدی مسئول بسیج دانشجویی استان، روسای دانشگاه های و مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان که جهت پیشبرد اهداف بسیج دانشجویی در جامعه هدف کمک و یاری کردند تشکر و قدردانی کرد.

پخش نماهنگ ادوار طرح ولایت بسیج دانشجویی و برنامه سلام اول پیشگاه حرم علی بن موسی الرضا(ع)  از جمله برنامه های این مراسم بود.

 

انتهای پیام/