کد خبر: 6467 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰

به میزبانی دانشگاه محقق برگزار شد؛

مسابقات‌وزنه‌برداری‌دانشجویان‌کشوردراردبیل+تصاویر

نخستین دوره مسابقات وزنه‌برداری دانشجویان سراسر کشور با حضور 59 وزنه بردار از 38 دانشگاه کشور در سالن تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی کار خود را آغاز کرد.

مسابقات‌وزنه‌برداری‌دانشجویان‌کشوردراردبیل+تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر امروز مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات دانشجویان سراسر کشور با حضور مسئولین دانشگاه های اردبیل و دانشجویان علاقمند به این رشته ورزشی با سخنرانی سجاد انوشیروانی سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری کشور در سالن تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی کار خود را آغاز کرد.

عباس فنی اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق در مراسم افتتاحیه این رخداد بزرگ ورزشی ضمن خیر مقدم به دانشجویان و ورزشکاران شرکت کننده در این دوره از مسابقات، به تبیین اهمیت ورزش و حفظ سلامتی پرداخت و گفت: داشتن روحیه پهلوانی و انتقال فرهنگ اصیل ایرانی به نسل جوان از جمله رسالت های امروز دانشجویان است.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری جشنواره ها و مسابقات ورزشی در دانشگاه محقق اردبیلی اشاره کرد و گفت: برگزاری نخستین دوره مسابقات ورزشی رشته وزنه برداری دانشجویان کشور در دانشگاه محقق افتخاری ماندنی برای اردبیل محسوب می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق حضور سجاد انوشیروانی قهرمان ملی وزنه برداری کشور در دانشگاه محقق را یک سرمایه بزرگ برای رشته های ورزشی این دانشگاه عنوان کرد و گفت: حضور قهرمانان ملی در دانشگاه قطعا موجب خیر و برکت در دانشگاه می شود چونکه دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه با الگوهایی سرشار از امید و سر زندگی مواجه می شوند که می تواند دنیا و زندگی آنها را با تغییر اساسی مواجه کند.

وی در پایان سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم علیپور خیر مدرسه ساز اردبیلی که 72 مدرسه به نام شهدای کربلا در این شهر احداث کرد و در این راه تمام دارایی خود را صرف کرد، حضور جعفرزاده مقدم دیگر خیر بزرگ مدرسه ساز اردبیلی در مراسم افتتاحیه را گرامی داشت و گفت: این خیّر اردبیلی نیز با روحیه پهلوانی خود قصد احداث 83 مدرسه به نام اسرای کربلا در اردبیل را دارد که تاکنون بسیاری از این مدرسه ها نیز تکمیل و به بهره برداری نیز رسیده است.

استقبال مراکز آموزش عالی از اولین دوره مسابقات وزنه برداری دانشجویان،مهمترین نقطه قوت این دوره از مسابقات است

سجاد انوشیروانی رئیس انجمن وزنه برداری دانشگاه محقق در این مراسم ضمن آرزوی موفقیت برای همه وزنه برداران دانشجوی شرکت کننده در این مسابقات به نحوه برگزارس این دوره از مسابقات اشاره کرد و با بیان اینکه همواره هر مسابقه دارای نقاط قوت و ضعفی است از استقبال پرشور مراکز آموزش عالی در کنار دانشگته های دولتی و آزاد اسلامی بعنوان مهمترین نقطه قوت اولین دوره مسابقات نام برد و گفت: این عامل خود موجب تحرک بخشی بیشتر مسابقات شده است.

مسابقات اردبیل، انتخابی تیم ملی وزنه برداری  دانشجویان برای اعزام به مسابقات جهانی لهستان 

غلامرضا احمدزاده مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه محقق نیز در حاشیه مراسم افتتاحیه در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات این دوره از مسابقات پرداخت و گفت: نخستین دوره مسابقات وزنه برداری دانشجویان سراسر کشور با حضور دانشجویان دانشگاه های سراسری،آزاد اسلامی،پیام نور و غیر انتفاعی در هشت دسته در حال برگزاری است که انتخابی تیم ملی دانشجویان وزنه برداری برای اعزام به مسابقات جهانی نیز محسوب خواهد بود.

وی افزود: کسب امتیاز میزبانی این مسابقات افتخار بزرگی برای دانشگاه محقق اردبیلی بوده و این مهم با همکاری فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و رئیس انجمن وزنه برداری دانشجویان محقق شده است. 

انتهای پیام/