کد خبر: 6471 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق خبر داد؛

شانزدهمین همایش بین المللی غدیر از دیدگاه اهل سنت، در اردبیل برگزار می شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق از آمادگی این دانشگاه برای برگزاری شانزدهمین همایش بین المللی غدیر از دیدگاه اهل سنت، در اردبیل خبرداد.

شانزدهمین همایش بین المللی غدیر از دیدگاه اهل سنت، در اردبیل برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، جلسه هماهنگی شانزدهمین همایش بین المللی غدیر از دیدگاه اهل سنت، با حضور حجت الاسلام کارگر رئیس مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی دانشگاه بین ­المللی جامعه المصطفی قم در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

عباس فنی اصل معاون فرهنگی و دانشجویی در این جلسه  توجه به فعالیت ­های فرهنگی را از جمله برنامه­ های مهم دانشگاه عنوان کرد و گفت: خدمت به مکتب امیرالمومنین و ترویج فرهنگ غدیر یک وظیفه و افتخاری برای دانشگاه است.
وی با اشاره به ظرفیت­ های مناسب دانشگاه از نظر سالن کنفرانس، غذاخوری، خوابگاه­ های دانشجویی، سالن ­های ورزشی و غیره، از آمادگی این دانشگاه برای برگزاری همایش ­های ملی و بین ­المللی در فصل تابستان خبر داد و افزود: دانشگاه محقق اردبیلی آماده همکاری با برگزاری شانزدهمین همایش بین ­المللی غدیر از دیدگاه اهل سنت است.
حجت الاسلام کارگر رئیس مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی دانشگاه بی ن­المللی جامعه المصطفی قم نیز با اشاره به ماهیت دانشگاه بین ­المللی جامعه المصطفی مبنی بر تربیت علاقمندان معارف اسلامی از کشورهای مختلف، افزود: در این دانشگاه بین ­المللی حدود ۲۰ هزار طلبه در شعبه ­های مختلف داخل و خارج از کشور از ملیت ­های مختلف مشغول تحصیل هستند که پس از آموزش مبانی دینی به عنوان مبلغ به کشورهای مربوط مراجعه می­کنند.
وی با اشاره به تمایل افراد تحصیلکرده خارجی برای حضور در این دانشگاه، مهمترین هدف این همایش را آشنایی ملیت ­های مختلف با فرهنگ غدیر بیان کرد و افزود: این همایش بین ­المللی هر سال در یکی از مراکز استان­ ها به منظور معرفی فرهنگ اسلامی ایرانی و جاذبه ­های منطقه ­ای کشور به طلاب خارجی برگزار می­ شود که شانزدهمین دوره آن بر اساس هماهنگی ­های انجام شده با مسئولان استانی، سوم الی هشتم شهریور ماه سالجاری با حضور ۳۰۰ نفر از طلاب با ملیت­ های مختلف در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.
کارگر ضمن اشاره به بازدید خود و همراهان از خوابگاه­ های دانشجویی، بسترسازی انجام شده در خصوص زیباسازی خوابگاه ­ها جهت اسکان مهمانان را بسیار مطلوب و مناسب عنوان کرد.


انتهای پیام/