کد خبر: 6474 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳

در نشست عفاف و حجاب دانشگاه محقق عنوان شد؛

فلسفه اصلی حجاب، حفظ کرامت زن است

عضو هیأت علمی دانشگاه محقق در نشست عفاف و حجاب این دانشگاه با بیان اینکه فلسفه اصلی حجاب، حفظ کرامت زن است، گفت: حجاب می خواهد به زنان تبیین کند که کالا نیستند بلکه زنان انسان هستند.

فلسفه اصلی حجاب، حفظ کرامت زن است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز نشست عفاف و حجاب با حضور اساتید دانشگاه محقق در سالن بصیرت این دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام  احمد شجاعی مدیر گروه دروس عمومی و معارف اسلامی دانشگاه محقق در نشست عفاف و حجاب این دانشگاه با اشاره به اینکه پوشش تبیین شده در اسلام برای زن جهت ارزشگذاری به زن است، گفت: تاکید قرآن و روایات برای پوشش زنان به خاطر ساختار خلقت زنان است زیرا ساختار زنان احساسی و لطیف است اما ساختار مردان نسبت به زنان خشن است.
شجاعی با بیان اینکه روز به روز بد حجابی در جامعه بیشتر می شود، اضافه کرد: باید مسائل مربوط به گسترش بدحجابی آسیب شناسی شده و سپس برای آن راهکار ارائه کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: برخورد با مساله بدحجابی باید منطقی و عقلانی باشد چرا که برخورد غیرمنطقی با بدحجاب ها، عامل گسترش بدحجابی و بی حجابی است.
وی با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی در جامعه تکراری و غیرموثر هستند، تصریح کرد: کار فرهنگی نیازمند ظرافت خاص است و کار فرهنگی با رعایت این ظرافت ها منجر به نتیجه شود.
مدیر گروه دروس عمومی و معارف اسلامی دانشگاه محقق با بیان اینکه فرهنگ را داد نمی زنند بلکه فرهنگ باید در عمل مشخص شود، گفت: پوشش در ایران محدود به اسلام نیست بلکه ریشه در سنت و فرهنگ ایرانی دارد، افزود: پوشش در فرهنگ ایران، یک اصل است و اسلام به حجاب تحکیم بخشیده است.

انتهای پیام/