کد خبر: 6475 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴

با حضور 300 دانش آموزان دختر برگزار شد

جشن بزرگ « روز دختر» در دانشگاه آزاد اردبیل

جشن بزرگ « روز دختر» با حضور 300 نفر از دانش آموزان دختر دبيرستاني با مشاركت اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان استان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد.

جشن بزرگ « روز دختر» در دانشگاه آزاد اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز جشن بزرگ « روز دختر » با حضور 300 نفر از دانش آموزان دختر دبيرستاني با مشاركت اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان استان  در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد.

اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اردبیل در این همایش ضمن عرض تبریک دهه کرامت به میهمانان گفت: این مناسبتها فرصت خوبی است که به زندگی این انسان های والا و ارزشمند بپردازیم، انسان هایی که برای بشریت راهنمایی هستند که راه را گم نکنند.

 رسولی به روایاتی از پیامبر اکرم(ص) در این خصوص اشاره کرد و گفت: هیچ خانه ای نیست که در آن دخترانی باشد مگر آن که هر روز دوازده برکت و رحمت از آسمان بر آن نازل شود و دائم مورد زیارت ملائکه قرار دارد و هر کسی یک دختر با حیا داشته باشد خداوند آن دختر را مانعی برای آتش دوزخ برای والدین آن قرار می دهد.»

وی در ادامه سخنان خود به جایگاه و موقعیت دختران از لحاظ فرهنگی و اجتماعی در جامعه کنونی اشاره کرد و گفت:  یک دختر پاکدامن نه تنها باعث سعادت خود می شود بلکه باعث رستگاری پدر و مادر نیز می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل با بیان اینکه امروز دامنه اطلاعات به قدری وسیع شده که قابل مقایسه با چند سال قبل نیست و بچه های امروز به دلیل آشنایی با ابزارهای ارتباطاتی در ارتباط بیشتری با جهان هستند و آنها در اینترنت جستجو می کنند و عضو شبکه های اجتماعی می شوند، گفت: تربیت کردن بچه ها در این شرایط چه چالش هایی دارد در حالیکه شما با یک جهان و با یک دنیا ارتباط دارید دانش و اطلاعات شما می تواند یک مزیت یا یک تهدید باشد.

رسولی شعار آزادی زنان را یکی از چالش های امروز دانست و گفت: بنام آزادی حقوق زنان، جهالت مدرنی در حال ترویج است.

وی به وقایع صدر اسلام اشاره کرد و گفت: در صدر اسلام اگر دختران را زنده به گور می کردند امروز روح زنان را زنده به گور می کنند آن روز جسمشان را و حالا روحشان را و دنیای غرب تلاش می کند جنبه جنسیت زنان را بر جنبه انسانیت آن غلبه دهد و در ذهن زنان و دختران خدشه ایجاد کنند.

رسولی ادامه داد: هر جامعه ای که در آن دختران، بانوان  و زنان راه خود را کج کنند آن جامعه به بیراهه خواهد رفت.

اجرای سرود توسط دانش آموزان و برنامه های متنوع فرهنگی از جمله برنامه های این جشن بزرگ بود.

 

 
انتهای پیام/